מאסק לא הביא בשורה ביום המשקיעים. המניה צנחה 5.6% במסחר המאוחר

האנליסטים ציפו שיום המשקיעים של מאסק יוליד רכב חדש במחיר נגיש יותר. אבל האיש העשיר בעולם בשלו - החליט לדבר על שינויי האקלים ולהציג מודל ירוק יותר של החברה. המשקיעים לא התרשמו
 | 
telegram

האנליסטים, ובעיקר המשקיעים, המתינו בכיליון עיניים ליום המשקיעים שערכה אתמול טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . החברה עמדה לחשוף תכנית אסטרטגית חדשה אתמול, אבל הציפיה המרכזית הייתה ונותרה לראות דגם חדש של טסלה, וכמה שיותר זול.

הצמיחה, צפו האנליסטים, יכולה להנגיש את מותג הרכב החשמלי הפופולרי באמריקה להרבה יותר קונים. הם ציפו שטסלה תציג רכב חדש שעולה 30 אלף דולר, כלומר במחצית הסכום, כדי לייצר צמיחה והמלצת מחיר קניה גבוה יותר למניה. בקיצור - אופק למשקיעים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מאסק כמו מאסק, לא מנסה לרצות אף אחד. אולי זו הסיבה שבגללה הוא חזר להיות האיש העשיר בעולם. טסלה לא חשפה רכב זול. היא פשוט הודיעה כי תעשה מעבר לשימוש "ירוק" יותר ותסייע לעולם. כן, במקום להציג רכב חדש ונוצץ, טסלה החלה להתמקד בשינויי האקלים, תוך כדי מעבר מדלקים ועולם מזהם לעתיד טוב יותר.

פעילות ירוקה זה דבר מבורך, אבל האם זה מה שהמשקיעים רוצים לשמוע? לא בטוח. וול סטריט ציפתה בכיליון עיניים לבשורה של מאסק וזה לא קרה. במקום להכריז על הנחה, הוא אמר להם שהוא דואג לעולם ירוק יותר. האכזבה לא איחרה לבוא. מניית טסלה ירדה ב-5.6% במסחר המאוחר. את המשקיעים לא עניינה העובדה שמאסק משקיע בתכנית אב ירוקה. כלומר, זה כן חשוב להם, אבל לא עד כדי כך שירוצו לקנות עוד.

מאסק אמר באירוע שהעולם יכול לעבור במהירות לאנרגיה מתחדשת בעזרת סוללות (לאחסון אנרגיה סולארית לשימוש בלילה, למשל) וכמובן לכלי רכב חשמליים המונעים בסוללות. הוא גם הביא מספרים. התכנית שלו היא פשוטה: שכל העולם יעבור לאנרגיה מתחדשת עד 2050, מה שיצריך השקעה "קטנה" מצדו - 10 טריליון דולר. "זה פחות ממה שהעולם ישקיע בדלקים - 14 טריליון דולר", אמר. מאסק טוען כי ההשקעה הכוללת היא ל-20 שנה. הוא יצטרך לעשות שימוש בשתי עשיריות האחוז מכדור הארץ לצורך ייצור ואחסון סוללות ליצירת אנרגיה משמש ורוח.

"היום הזה הוא לא רק עבור משקיעי טסלה, אלא לכל מי שמשקיע בכדור הארץ", אמר מאסק. בנוסף, בטסלה טוענים כי לחברה יש תהליך הרכבה חדש הכולל יצירת חזית ואחורית של המכונית בנפרד, שיכול להוזיל את עלויות הייצור ב-50%. טסלה גם אומרת שכלי רכב עתידיים לא ידרשו שימוש במזהמים מיותרים אלא בסוללה שתקל על מקור חומרי גלם. אז רגע, שאלו המשקיעים - אם עלויות הייצור יקטנו, למה לא מורידים מחירים? זה ייקח זמן, הסבירו בטסלה. והמניה ירדה.

כל יצרנית רכב גדולה מאמינה היום שכלי רכב עם אפס פליטות מזהמים הם העתיד של התעשייה ורבים מנסים לחקות את טסלה. ייתכן שחלקה של טסלה במכירות רכבי EV יצטמצם כעת ככל שהתחרות תגבר. זאת גם הייתה אחת הסיבות לכך שהמניות ירדו בשנה שעברה.

טסלה הורידה לאחרונה מחירים, מה שהגביר עניין אצל המשקיעים שקנו והעלו את מחירה. השאלה עכשיו היא מה יקרה בטווח הארוך - האם המשקיעים מוכנים להסתפק במצגת של מאסק, או שהם פשוט מצפים להורדת מחיר. אםם הם לא ישתכנעו, סביר להניח שהאנליסטים ימליצו להחזיק את המניה - לפחות עד שמאסק ימציא משהו חדש או שהתוצאות של השיטה הירוקה שלו יביאו לגידול במכירות, שיאיים גם על טויוטה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות