תגביר את התחרות? ענקית הקמעונאות SPAR בדרך לישראל. שופרסל תחזיק ב-20%
שופרסל שופרסל 0% שופרסל 3,449 0% בסיס:3,449 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ועמית זאב חתמו על הסכם להשקת רשת SPAR בישראל. מדובר ברשת קמעונאות הולנדית בינלאומית, שפועלת בעוד 48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת חברה משותפת לשופרסל, עמית זאב ושותפים נוספים שעתידים להצטרף. הסכם הזיכיון יאפשר לחברה המשותפת לפתוח סניפים בארץ, לייבא אלפי מוצרים מרחבי העולם של המותג הפרטי שלה ולשווקם גם בשופרסל.
על פי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק על ידי שופרסל בשיעור של 19.9% ועמית זאב בשיעור של 80.1%. לחברה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR, וכן לייבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל. החברה הזאת תפעל לפתיחת חנויות המותג בישראל ותספק לשופרסל מוצרים שלה.
במסגרת ההסכם, לחברה המשותפת עם עמית זאב, שישמש כמנכ"ל החברה, יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג, לייבא ולשווק למעלה מ-10,000 מוצרים. הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו.
במסגרת ההסכם, לשופרסל תהיה הזכות לרכוש מהחברה המשותפת את המוצרים הנושאים את המותג כאשר החברה המשותפת תהיה רשאית לרכוש מהחברה מוצרים וכן שירותים לוגיסטיים.
ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו. שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני דרך, סך של 28 מיליון שקל אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים. ההסכם כפוף לאישור רשות התחרות.
איציק אברכהן, אורי וטרמן, עמית זאב ורועי פרייבך במעמד החתימה
עמית זאב מסר: "החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי".
אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה".
קצב הצמיחה השנתי של SPAR עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של החברה העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.מה אתם רוצים מהממונה?אמיר 05/03/2023 10:03הגב לתגובה זו1 4שופרסל מביאים רשת מחו״ל שתהיה שחקן נוסף בשוק הישראלי. במקרה הכי הכי רע, זה לא יוסיף תחרות ורק יוסיף מגוון. אלו משחקים בין הגדולות על נתח שוק. לא מזה הצרכן הישראלי מפסיד. להפך.סגור
-
4.אני אכנס לרשת בשני תנאיםאופיר 05/03/2023 09:26הגב לתגובה זו2 21. מחירים זולים 2. מוצרים ללא כשרותסגור
-
3.ממש יופי של תחרותדודו 05/03/2023 09:20הגב לתגובה זו4 3הרשת הכי חזקה והכי כוחנית משיקה עוד רשת שכמובן תהיה גם כן יקרה אולי אפילו מאוד ואני רק שואל איפה הממונה על ההגבלים העסקיים איפה הרגולטור שיעשה סדר אם רוצים תחרות והורדת יוקר המחיהסגור
-
2.איפה הממונה על ההגבלים העסקיים?מבין2 05/03/2023 08:57הגב לתגובה זו7 3ברור שופרסל לא יתנו להם למכור זול מידי כדי שלא יברחו להם לקוחות, או לפתוח סניפים קרובים לסניפים שלהם. ככה מסורסת תחרות.סגור
-
הבסיס לכלכה צומחת סדר וארגוןלילי 05/03/2023 09:38הגב לתגובה זו3 1איפה הממונה על ההגבלים העסקיים? -מקבל הוראות מהרודן . כל המדינה זה מונופולים , קרטלים , כיתות , שכונות , כל בעל כוח בתורו .סגור
- טען עוד
-
1.שופרסל תעלה את המחירים של מותג הבית... זה מה שיקרה (ל"ת)לורן 05/03/2023 08:52הגב לתגובה זו3 2סגור