מספנות: הרכישות הקפיצו את ההכנסות אבל פגעו ברווח תפעולי - ירידת מחירי התובלה עלולה לפגוע בהמשך
מניית מספנות ישראל מספנות ישראל -0.56% מספנות ישראל 7,276 -0.56% בסיס:7,317 פתיחה:7,317 גבוה:7,324 נמוך:7,245 תמורה:930,437 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של שלומי פוגל, סמי קצב ואסי שמלצר (יחד 80%), איבדה בשנה האחרונה 27% מערכה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.95 מיליארד שקל ומחיר של 78.16 שקל למניה. החברה שמנוהלת בידי צביקה שכטרמן מדווחת על תוצאות מעורבות לרבעון הרביעי של 2022.
צבר ההזמנות במגזר המספנה עמד בסוף השנה על 608 מיליון שקל, נפילה של 40% לעומת צבר של 964 מיליון שקל בסוף שנת 2021 - אבל בניגוד לחברות אחרות בסביבת החברה אומרים כי ירידה בצבר מעידה על התקדמות בפרויקטים של החברה, אבל השאלה היא למה הצבר בירידה ומתי הוא יעלה בחזרה. בנוסף, כתוצאה מרכישת פרימה סימנט ואונת סימנט שביצעה ואיחוד תוצאות שלהן לראשונה, מספנות רשמה זינוק של 40% בשורת ההכנסות ל-378 מיליון שקל, לעומת 270.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
אבל - הרווח התפעולי צלל ב-20% והסתכם ב-34.6 מיליון שקל, לעומת 43.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי החברה, הסיבה היא עליה בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בגלל איחוד תוצאות החברות פרימה סימנט ואונת סימנט. ה-EBITDA של החברה נותר יציב ועמד על 57.4 מיליון שקל, לעומת 56.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה ברבעון הסתכם ב-27.9 מיליון שקל, עלייה של 5% בהשוואה ל-26.6 מיליון שקל אשתקד.
ובכל זאת, בשנה כולה החברה רשמה תוצאות שיא מבחינתה (כאמור, בגלל איחוד הדוחות, וכן בגלל העלייה במחירי התובלה בעולם - שנמצאים כעת בירידה חדה). ההכנסות בשנת גדלו ב-56.2% ל-1.48 מיליארד שקל, לעומת 945.1 מיליון שקל בשנת 2021.
הרווח התפעולי עלה ב-34.2% ל-178.1 מיליון שקל, לעומת 132.7 מיליון שקל בשנת 2021. ה-EBITDA עלה ב-34.6% ל-250 מיליון שקל, לעומת 185.7 מיליון שקל שנה קודם לכן. הרווח הנקי עלה ב-35% ל-126.4 מיליון שקל, לעומת 93.7 מיליון שנה קודם לכן.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "אנחנו מסכמים את שנת 2022 עם ביצועים מצויינים בכל תחומי הליבה של החברה. במהלך השנה החולפת הוכפל מחזור הפעילות של מגזר המספנה ובמקביל המשכנו ביישום אסטרטגיית החברה לגוון את תחומי פעילותה, תוך מינוף מיקומנו הגיאוגרפי על קו המים כפלטפורמה לביסוס עוגני פעילות חזקים. בין היתר, במהלך השנה רכשנו את החברות פרימה סימנט ואונת סימנט, ותוצאות פעילותן באו לידי ביטוי במחצית השנייה של השנה.
"במקביל, המשכנו בהשקעת מאמצים רבים בקידום בניית תשתיות אסטרטגיות חדשות אשר ישמשו את החברה להרחבת פעילותה בשנים הבאות, כדוגמת פרויקט הממגורות הצפוי להיות מהמתקדמים והיעילים בעולם, לאפשר לחברה לפעול בתחום פעילות חדש ולתרום לביצועיה בשנים הקרובות, והשקעות נוספות כדוגמת ההשקעה במתקן יבוא ביטומן. במבט קדימה אנו מתכוונים להמשיך לפעול להרחבת פעילות החברה וביסוס מנועי צמיחה נוספים לשנים הבאות."
אירועים מתחילת שנת 2023:
בפברואר 2023 התקשרה חברת הבת נמל מספנות ישראל עם ספק ישראלי לביצוע עבודות הנדסה אזרחית להכנה והקמה של תשתיות למתקן הממגורות. בחודש ינואר 2023 עדכנה החברה על התקשרות עם חברה אירופאית, בעלת ניסיון משמעותי בתחום, בהסכם לאספקת סילוסים, מערכות ומתן שירותים נוספים לפרויקט, וביחד עם ההסכם הנוכחי מסתכם היקף ההשקעה עד כה בפרויקט בכ-170 מיליון שקל. להערכת החברה והחברה הבת, היקף ההשקעה הכולל בפרויקט צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל.
בחודש פברואר 2023 חברה נכדה חתמה על הסכם למכירת אוניית שינוע מטען כללי בעלת כושר נשיאה של כ-4,000 טון, בתמורה הנאמדת בכ-19.9 מיליון שקל. עם השלמת ההסכם הצפויה במהלך הרבעון השני לשנת 2023, צפויה החברה להכיר ברווח של כ-7.8 מיליון שקל.
עוד בדוחות, בחלוקה למגזרים:
במגזר המספנה, בניהולו של איתן צוקר, ההכנסות בשנת 2022 הוכפלו לכ-450 מיליון שקל, בהשוואה לכ-227.3 מיליון שקל ב-2021. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מעלייה בהיקף העבודות שבוצעו וכן כתוצאה מהחכרת אוניות בחכירה מימונית ללקוח באפריקה בגינה הוכרה הכנסה בסך כ-85 מיליון שקל . רווחי המגזר צמחו בכ-44.3% לכ-58.8 מיליון שקל, לעומת כ-40.8 מיליון שקל ב-2021. תוצאות הפעילות משקפות את האסטרטגיה שמוביל איתן צוקר בשנים האחרונות להרחיב את מגוון המוצרים וסל הפתרונות אותם מוכרת מספנות ישראל, באמצעות תכנון כלי שיט חדשים ומתקדמים לצד שיתופי פעולה מוצלחים עם יצרנים אחרים.
במגזר חומרי הבניה, בניהולו אייל הכט ההכנסות צמחו בכ-53.7% לכ-695.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-452.2 מיליון שקל בשנת 2021. העלייה בהכנסות המגזר נובעת מעלייה במחירי המכירה ביחס ל-2021, וכן כתוצאה מפעילותו של אייל הכט להרחבת פעילות המגזר וסל המוצרים, בפרט באמצעות השקעה בשלוש חברות בתחום חומרי הבניה, שבוצעו בשנה החולפת. השפעת הרכישות, באמצעות איחוד לראשונה של פעילות החברות פרימה סימנט ואונת סימנט, תרמו לתוצאות המגזר. רווחי המגזר עלו בכ-23.6% לכ-62.6 מיליון שקל, לעומת כ-50.7 מיליון שקל בשנה הקודמת.
במגזר ההובלה הימית, בניהולו של תמיר בן ליש, ההכנסות בתקופה צמחו בכ-86.5% לכ-153.8 מיליון שקל, לעומת כ-82.5 מיליון שקל ב-2021. העלייה במחזור המגזר נובעת מעלייה במחירי ההובלה הימית. הרווח המגזרי זינק בכ-147% לכ-65.1 מיליון שקל, לעומת כ-26.3 מיליון שקל בשנת 2021.
במגזר הנמלי ההכנסות בתקופה הסתכמו לכ-169 מיליון שקל, לעומת כ-182.7 מיליון שקל בשנת 2021. השינוי נובע מזמינות נמוכה יותר של הרציף אשר שימש בשנה החולפת בעיקר לתמיכה בפעילות הגז. רווחי המגזר הסתכמו בכ-47 מיליון שקל, לעומת כ-57.7 מיליון שקל ב-2021.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה