יוחננוף בדוח פושר: עלייה בהכנסות אבל צניחה חדה ברווחים
רשת הסופרים יוחננוף יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-925.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 907.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 2%. בשנת 2022 כולה הסתכמו ההכנסות ב-3.72 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 3.48 מיליארד שקל ב-2021 - עלייה של 6.8%.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-255.7 מיליון שקל (כ-27.6% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 247 מיליון שקל (כ-27.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-59.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 60.4 מיליון שקל - ירידה של 2.1%. בחברה מסבירים כי הירידה נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מתוספת סניפים חדשים, מהתייקרות תשומות והשפעת אינפלציה וכן איחוד לראשונה של זול סטוק החל מאפריל.
יוחננוף סיימה את הרבעון הרביעי של 2022 עם רווח נקי של 34.75 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 57.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 39.1%. הרווח ב-2022 כוה הסתכם ב-128.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 208.2 מיליון שקל ב-2021 - צניחה של 38.4%. ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכמה ב-106 מיליון שקל לעומת EBITDA של 101.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 4.1%.
יתרת המזומן נטו ליום 31 בדצמבר 2022 הסתכמה בכ-331 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.34 מיליארד שקל, המהווה כ-35.4% מסך המאזן. דירקטוריון החברה החליט לחלק דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה).
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "רשת יוחננוף ממשיכה במגמת התרחבות המתבטאת בין היתר בצמיחה במכירות, פתיחת סניפים חדשים ומושקעים, והיצע גדול ומגוון של מוצרים. בשנה החולפת אנו עדים להכבדת הנטל הכלכלי על אזרחי המדינה, וניכר כי הצרכן הישראלי מודע יותר ועושה בחירות מושכלות יותר, בין היתר בקשר עם סל הקנייה שלו. אנו ביוחננוף מביעים סולידריות עם הצרכנים ועל מנת להוזיל את סל הצריכה, מעמידים לרשותם מוצרי מותג פרטי איכותיים, תוך עידוד תוצרת ישראלית, במגוון קטגוריות, ובמחירים אטרקטיביים מאוד בהשוואה למותגים המובילים בכל קטגוריה, ואנו שמחים להיווכח בשביעות רצונם של הצרכנים. הרשת תמשיך במאמציה לבלום את עליות המחירים ככל שתוכל, תציע מבצעים אטרקטיביים ותאיץ את פיתוח המותג הפרטי שלה, וצפויה להציג עוד מאות מוצרים בשנה הקרובה. במקביל, אנו מרחיבים את זרוע הנון-פוד של החברה ומשלבים בסניפינו מחלקות במחירי דיסקאונט בסניפים נוספים של החברה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.צרכןצרכן 26/03/2023 12:00הגב לתגובה זו0 0הסניף בבילו פשוט מתחת לכל ביקורת. לכלוך חסר סחורה ועובדים על הפנים. יוחננוף גדל ומתדרדר באיכות.חבלסגור
-
1.עליות המחירים מצמצמות הוצאות בשכבות גדלות והולכותלילי 26/03/2023 11:15הגב לתגובה זו1 0יותר שכבות באוכלוסיה שמות לב למחירים ועוברות למותגים זולים או לחנויות זולות או מצמצמות קניות . הלחץ מקונים ילך ויגדל ככל שהריבית תעלה והמשרות הפנויות יקטנו .סגור