טסלה ממשיכה להוריד מחירים והמניה חוזרת לרדת, מה חושבים האנליסטים?
חברת הרכבים החשמליים TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הורידה בשבוע שעבר את המחירים לכלל הדגמים שלה ברחבי ארה"ב. ההורדה הגיעה רק מספר ימים לאחר שהחברה דיווחה על מסירה של כ-423 אלף רכבים ברבעון הראשון של השנה (מתחת לתחזיות האנליסטים) והמניה איבדה כ-13% בשבוע האחרון. זו לא הפעם הראשונה שטסלה "משחקת" עם המחירים והחשש מכך שהביקוש פשוט לא מספיק גבוה רק עולה.
הורדת המחירים הראשונה הגיעה לקראת סוף השנה בסין, לאחר מכן, בחודש ינואר, החלה טסלה להוריד את המחירים גם בארה"ב ובשאר העולם. הורדת המחירים בארה"ב עזרה לחברה לעמוד ברף המחירים הנדרש בכדי לקבל קרדיט פחמן עבור המכוניות שלה, עניין משמעותי עבור הכנסות החברה. מאז ינואר החברה עוד הספיקה להעלות את המחירים ולהוריד אותם שוב.
התנודתיות במחירים מותירים את המשקיעים מבולבלים שמתחילים להסתכל על הטלטלות באור יותר שלילי לאחרונה. "כולם ציפו להורדת מחירים על דגמי ה-S וה-X לאור מספר המסירות הנמוך ברבעון הראשון" אומר המשקיע גארי בלאק, שמצא את עצמו מופתע מהורדת המחירים בדגם ה-Y. מודל ה-Y הדגם הפחות יוקרתי של טסלה אך בו זמנית הוא גם הדגם הנמכר ביותר, לפי בלאק להורדת המחיר עליו עלולה להיות עלות של עד 700 מיליון דולר בשנה, מה שלא בהכרח ישפר את מצב הביקוש.
"אל תטעו, הורדת המחירים מייצגים את הצורך של טסלה לתמרץ ביקוש והן מהוות ויתור על שיעורי רווח בתמורה לנפח מכירה יותר גבוה" אומר טוני סקונגי, אנליסט בברנשטיין. סקונגי לא הופתע מהורדות המחירים של החברה ולפי דעתו הורדות נוספות צפויות באזורים גיאוגרפיים נוספים. סקונגי צופה כי שיעור הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון יעמוד על 20.5%, זאת לעומת צפי ל-21% בוול סטריט.
סקונגי מדרג את מניית טסלה כ"מכירה" כרגע כשהוא נותן לה מחיר יעד של 150 דולר. לעומת סקונגי, רוד לאצ' מ-Wolfe Research ואיתי מיכאלי מסיטי בנק יותר חיוביים ומדרגים את טסלה בתור "החזקה" - מחיר היעד של לאצ' עומד על 185 דולר וזה של מיכאלי על 192 דולר למניה.
לפי לאצ', הורדות המחירים האחרונות מעלות שאלות בנוגע לביקוש לרכבים של טסלה כשהוא מציין כי מצד שני העלויות של החברה נמצאות בירידה. מחירי המתכות יורדים מהשיאים שלהם וטסלה כעת מגדילה את הייצור במפעלים שלה בטקסס וגרמניה.
מיכאלי מאמין כי על המשקיעים להתמקד בשיעור הרווח הגולמי של החברה. החברה תפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023 ביום חמישי הבא ושיעור רווח גולמי נמוך מהצפי אכן יחזק את הטענה לכך שהביקוש לרכבי טסלה לא היכן שהיא הייתה רוצה לראות. מצד שני, שיעור רווח גבוה מהמצופה דווקא יחזק את הטיעון על פיו החברה מנצלת בצורה חכמה את הירידה בעלויות.
מתחילת השנה מניית טסלה עלתה ב-70%, זאת למרות הירידות האחרונות, ושווי החברה עומד על 585 מיליארד דולר. בדוחות האחרונים החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם רווח מתואם למניה של 1.19 דולר והכנסות בסך 24.32 מיליארד דולר, הצפי היה לרווח מתואם של 1.13 דולר למניה והכנסות בסך 24.16 מיליארד דולר.
מה לגבי המחירים ושוק הרכבים החשמליים בארץ?
מאז נכנסה טסלה לארץ, החברה העלתה את מחירי הדגמים כמה וכמה פעמים, אך גם ישראל הצטרפה לחגיגת הורדות המחירים של ינואר האחרון. המחירים ירדו בעשרות אחוזים, מה שהוביל גם את החברות הסיניות לפעול בצורה דומה ותחרות בשוק רק גדלה. גם חברת XPENG הסינית צפויה להכנס בקרוב לארץ ומגוון הרכבים החשמליים מהם יכול הצרכן הישראלי לבחור לא רק עולה, אלא גם הופך להיות יותר נוח בכיס.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.טסלה כבר לא לבד בשוק והסינים מאתגרים אותהdudu 11/04/2023 11:17הגב לתגובה זו1 0טסלה היתה עד לא מזמן כמעט לבדה בשוק אבל בשנתיים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה הסינים עובדים קשה אך יעיל ומייצרים המון רכבים שנכנסים אט אט לשוק וטסלה ערה לתחרות ולכן היא מורידה מידי פעם מחירים ולדעתי תוך שנתיים נראה מגוון גדול יותר ובמחירים שפויים כי כולם מייצרים והמוןסגור
-
4.חלומות באספמיהאלון 11/04/2023 08:12הגב לתגובה זו0 1טסלה במכפיל רווח 53..עדיין מנופחת..מחיר יעד 120 למניהסגור
-
3.התוכנית של מאסק זה להוריד מחיר עד שלכל משפחה תהיה טסלהלא מפתיע 11/04/2023 07:39הגב לתגובה זו6 0שמחירה 20 אלף דולר. מבחינתו רק כך אפשר לעשות שינוי אקלים עולמי. בכל פעם שהם יצליחו להגביר את כושר הייצור עוד, הם יורידו מחיר עוד כדי למכור הכלסגור
-
2.התחרות תתגבר והמחיר ירדלילי 10/04/2023 23:47הגב לתגובה זו5 0טסלה מבינה שכדי להרוויח יש לעבוד ולמכורסגור
-
1.מחירה כפול מהתוצרעד החצי 10/04/2023 22:21הגב לתגובה זו1 5המנייה 80אחוז מעל הערךסגור