האיחוד האירופי יפחית את פליטת הפחמן - האם טיסות החסך על הכוונת?

 | 
telegram
(1)

הפרלמנט האירופי נתן אתמול את ברכתו האחרונה לחקיקה של תכנית מדיניות האקלים החדשה. שנתיים של משא ומתן קדחתני בין הפרלמנט, מועצת האיחוד האירופי והנציבות האירופית הגיעו לשיא בשנה שעברה בהסכם פשרה על תוכניות לתיקון שוק הפחמן בגוש, הקמת מס פחמן ויצירת קרן אקלים חברתית שתפצה צרכנים על הפגיעה. 

התכנית של האיחוד האירופי, שמכונה "Fit for 55", נועדה לעזור לגוש לצמצם את פליטת גזי החממה ב-55% עד 2030, והיא גם מאלצת את גנרטורי החשמל והמזהמים הכבדים לרסן את הזיהום שלהם ב-62% עד 2030. התכנית שהחלה כפיילוט שנועד ליצור תמריצים לתחנות כוח להפחית את פליטות גזי החממה שלהן, על ידי קביעת היתרים ו"קנס" על חריגה מהם, יתרחב במסגרת התוכנית החדשה לתחומים חדשים כמו ספנות ותעופה.

מדיניות זיהום הפחמן החדשה, וההשפעה שלה על תחום התעופה, עלולה לפגוע בשוק טיסות החסך ("לואו-קוסט"). עד כה, מגזר התעופה ביבשת קיבל פטור חלקי מהקנס על פליטות פחמן דו־חמצני, למרות הנזק הכרוך בשריפת דלק סילוני. לצד זאת צריך לזכור שענף התעופה גדל במהירות, במיוחד בתקופה זו שלאחר סגרי הקורונה ופתיחת עונת הקיץ. המדיניות החדשה של האיחוד האירופי צפוי לבטל את הפטור שקיבלו החברות בתוך כ-3 שנים, מה שיביא בהכרח את החברות לשלם יותר קנסות על פליטות המטוסים שלהן. על פי ההערכוץ, מדובר בעלות של מיליארדי דולרים שהחברות חסכו מעצמן בשנים האחרונות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

התשלום הגבוה צפוי להתגלגל ללקוחות חברות התעופה, ומומחים מעריכים כי הדבר עשוי להביא לסוף עידן טיסות החסך. גם הביקוש הגובר תורם בתורו לעליית המחירים, מה שצפוי להחמיר עוד יותר. השחיקה ברווחי החברות לאור החוק החדש צפויה להגיע ללמעלה מ-70%, דבר שעשוי לגרום לחברות התעופה לחשב מסלול מחדש ולבחון שינוי של המודל העסקי שלהן.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מדויק.. לא מעט חברות לאו קוסט משתמשות ב..
    ששון 20/04/2023 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מטוסים חדשים כגון AIRBUS 321 NEO עם פליטה מופחתת כמו כן המטוסים שלהם אינם נושאים כבודה מה שמגדיל פליטה כמו בחברות תעופה סטנדרטיות לדוגמא. לכן הסיכוי שלהם לשרוד הרבה יותר גבוה וחרת תעופה רגילות. בקיצור לא יקרה להם כלום
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות