למרות הצניחה במניה לאחר הדוחות והורדת מחירי המכוניות, אילון מאסק משוכנע שהחברה על הגל; מה חושבים האנליסטים?
יצרנית הרכב החשמלי טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה שלשום על שולי רווח גולמי מאכזבים לרבעון הראשון והמניה ירדה חזק, אבל אילון מאסק לא נראה כל כך מודאג. המנכ"ל מהמר על רווח עתידי שיגיע מרכבי טסלה האוטונומיים אך בוול סטריט עדיין חלוקים בדעתם לגבי הרעיון הזה.
הרבעון היה נראה בסך הכל בסדר - טסלה דיווחה על רווח של 85 סנט למניה, שתואם בערך את צפי האנליסטים בוול סטריט. עם זאת, שולי הרווח הגולמי לרכב כולל חכירות, אך ללא זיכויים רגולטוריים, הסתכם סביב 19%, מתחת לתחזית האנליסטים של 21%. ירידת המחירים של רכבי טסלה הייתה אחראית לירידות ואילו מאסק הגן מצדו על המהלך בשיחת המשקיעים שלאחר פרסום הדוח. "ראינו שחתירה לתפוקה גבוהה יותר וצי גדול יותר זאת הדרך הנכונה כאן לעומת תפוקה נמוכה יותר ומרווח גבוה יותר", אמר מאסק. "עם זאת, אנו מצפים שכלי הרכב שלנו, לאורך זמן, יוכלו לייצר רווח משמעותי באמצעות יכולות האוטונומיה".
המשקיעים פחות אהבו את הדוח של טסלה ואת דבריו של מאסק ומניית החברה ננעלה אתמול בירידה של 10% על 163 דולר, בעוד מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו בכ-0.6% ו-0.8%, בהתאמה. מדובר בצניחה החדה ביותר במניית שטסלה שלאחר הדוחות מאז הדוח שפרסמה ב-27 בינואר 2022 שסיכם את 2021, אז ירדה ב-11.6%.
האנליסטים בוול סטריט חלוקים בדעתם בנוגע לדוח של החברה ומה שצפוי לה בהמשך. אנליסט סיטי, איתי מיכאלי, רואה יתרון מסוים באסטרטגיה החדשה של החברה. "הרציונל של טסלה להוריד מחירים נשען על הכנסות מכלי רכב לכל החיים, השקפה שתואמת במלואה את התזה שלנו בתעשייה לגבי רכבים אוטונומיים שהם החידוש הגדול ביותר של תעשייה זו", כתב מיכאלי בדו"ח. "בכל זאת, כדי שזה יעגן את תזת ההשקעות של טסלה, נצטרך לראות עדויות נוספות להתקדמות האוטונומיה המלאה של רכבי טסלה בהינתן הגישה הייחודית של החברה בתעשייה".
מיכאלי מדרג את מניית טסלה כ"החזקה" והוריד את יעד המחיר שלו מ-192 דולר ל-175 דולר לאחר הדוחות. בן קאלו, אנליסט Baird, שמר על מחיר היעד שלו על 252 דולר בעקבות הדוח והוא מדרג את המניה כ"קנייה". "מאסק ציין כי הפרויקט האטרקטיבי ביותר בטווח הקרוב הוא שדרוג הצי הקיים כך שיכלול יכולות FSD, מה שיעלה מאוד את ערך הנכסים של כלי הרכב", כתב קאלו. זו אחת הסיבות לאופטימיות סביב המניה, אך הוא רואה גם סיבות אחרות להיות אופטימי. "פרויקטים נוספים לטווח ארוך יותר כוללים את מחשב העל Dojo, בוט Optimus ואחסון חום למגורים".
אנליסט קנאקורד, ג'ורג' ג'יאנריקס, התעודד גם מהגידול במכירות אחסון האנרגיה. טסלה התקינה 3.9 ג'יגה-וואט של אחסון סוללה ברבעון הראשון, לעומת 0.8 ג'יגה-וואט שעות ברבעון הראשון של 2022. הוא גם רואה יתרון מסוים באסטרטגיה של מאסק ומצפה שטסלה תוריד את מחיר תוכנת FSD מ-15,000 דולר כדי להגביר את המכירות של המוצר. בסך הכל, ג'יאנריקס לא מודאג מהורדת המחירים והירידה ברווח, ומציין שהכלכלה מקשה על כל תעשיות הרכב, לא רק על טסלה. הוא מדרג את המניה ב"קנייה", אך הורידאת מחיר היעד שלו מ-275 דולר ל-257 דולר.
אנליסט וודבוש, דן איבס, לא היה כל כך נלהב בשולי הרווח או מאסטרטגיית האוטונומיה. "בואו נקרא לזה כמו שזה: טסלה סיפקה תוצאות מעורבות עם מדדי ביקוש מוצקים אבל הפיל בחדר הוא שוליים רכים יותר שיכבידו על המניות", כתב. "ה-FSD שמניע את סיפור השוליים קדימה אינו נרטיב בעל מעריצים רבים ואנו מאמינים שטסלה הולכת כעת על חבל דק בין לחץ השוליים לעומת ביקוש חזק יותר מדגם Y/3 ברחבי העולם". עם זאת, הוא עדיין מדרג את המניה כ"קנייה" עם מחיר יעד שירד מ-225 דולר ל-215 דולר למניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.אז מי קנה אתמול . במינוס 10.5 אני 40 א דולר (ל"ת)עודד 21/04/2023 20:15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.לנהיגה אוטונומית אין ערך ללא יכולת שיתופית ציבוריתלילי 21/04/2023 18:14הגב לתגובה זו5 0מכונית עם נהיגה אוטונומית בבעלות נהג יחיד אין לה ערך מוסף . מכונית שיתופית עם נהיגה אוטונומית יכולה לשמש מספר רב של משתמשים ובכך ערכה עולה . לדוגמא : המכונית תסיע את הילדים לגן וחזיר אותם .וכו'סגור