ריביאן ממשיכה בירידות, למה היא כנראה תמשיך לרדת בטווח הקרוב?

Battle Road מורידה את דירוג מניית החברה ל"מכירה" מ-"החזק" בטענה כי קיימים אתגרים פנימיים ומאבקים בסקטור כולו. ריביאן סיימה את 2022 עם מזומנים בשווי של 12 מיליארד דולר ומצפה לשרוף חצי מזה בשנת 2023
 | 
telegram

חברת ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +2.2% RIVIAN... 10.24 +2.2% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.57 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ממשיכה עם החדשות השליליות, חברת המחקר Battle Road מורידה את דירוג מניית החברה ל"מכירה" מ-"החזק" בטענה כי קיימים אתגרים פנימיים ומאבקים בסקטור כולו. 

חברות הרכבים החשמליים נכנסו למערבולת בהובלת טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , כשהורידה כבר כמה פעמים את מחירי הרכבים שלה ובכך הכריחה את שאר החברות בסקטור ליישר קו, מה שככל הנראה יפגע להן בשולי הרווח ובתזרים המזומנים העתידי. ריביאן סיימה את 2022 עם מזומנים בשווי של 12 מיליארד דולר ומצפה לשרוף חצי מזה בשנת 2023. המהלכים האחרונים של טסלה יחד עם כלכלה שמאטה, יכולים להאיץ את קצב שריפת המזומנים של החברה ולהכריח אותה לשפר את ניהול ההוצאות שלה על מנת לשמר כמה שיותר מזומנים. בפברואר האחרון החברה הודיעה על קיצוץ של 6% מכוח העבודה שלה.

Battle Road הוסיפה כי ריביאן פספסה את יעדי הייצור שלה, וביצעה כבר כמה ריקולים לרכביה. בנוסף היא לא אחת מהחברות שיקבלו הטבות מס כחלק מהמהלכים להורדת האינפלציה. "כל הגורמים הללו משפיעים לרעה על סיכויי ההצלחה של ריביאן בטווח הקרוב" אמרו האנליסטים מחברת המחקר. יעד המחיר הממוצע לחברה עומד על כ-26 דולר, לאחר שמחיר היעד עמד על 73 דולר לפני כשנה. מניית החברה ירדה 63% בשנה האחרונה, כשהיא מושפעת מעליות הריבים, אי עמידה ביעדי הייצור ועלויות גבוהות שספגה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפי עשרה ימים Piper Sandler הורידה את מחיר היעד שלה למניית ריביאן ל-15 דולר מ-63 דולר. "אנו עדיין אוהבים את האסטרטגיה של ריביאן, המשתמשת באינטגרציה אנכית על מנת להשיג הכנסות לאחר המכירה (תוכנה, שירותים, טעינה)", אמר האנליסט אלכסנדר פוטר, "הבעיה היא שהאסטרטגיה הזו היא יקרה, על מנת שריביאן תצדיק את מבנה העלויות שלה, החברה חייבת לפזר את השקעתה על מיליוני יחידות (בדיוק כמו שטסלה עושה) ועל מנת לממן את ההרחבה האגרסיבית הזו, ריביאן חייבת לגייס".

הדירוג הקודם שניתן לחברה התבסס על ההערכה כי החברה תצליח לייצר 3 מיליון רכבים בשנה, בעוד שבפועל החברה מייצרת בין 500 אלף ל-700 אלף רכבים בשנה. "בהתחשב במגבלות המזומנים והשוק התנודתי, אנו חושבים שרוב המשקיעים לא מוכנים לשלם כרגע עבור הסיכויים של ריביאן בטווח הארוך." אמר אז פוטר 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות