קרסו מוטורס תכפיל את נתח השוק שלה ב-2023
הרווחים של יבואניות הרכב ימשיכו לזנק בשנים הקרובות. הרווחים של יבואניות הרכב גבוהים, גבוהים מדי, כי החברות מרשות לעצמן לקחת מחירים גבוהים מאוד. רואים את זה בשוק. הן עושות רווחים של 50% על הרכבים שהן מוכרות והתוצאות בשמיים. אבל מהצד של משקיעים בשוק ההון זה כמובן טוב - תוצאות טובות זה אומר עליית ערך של המניות.
זה גם מה שצופה חברת הדירוג מעלות ליבואנית כלי הרכב קרסו מוטורס קרסו מוטורס -0.71% קרסו מוטורס 2,250 -0.71% בסיס:2,266 פתיחה:2,266 גבוה:2,266 נמוך:2,241 תמורה:436,045 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המייבאת את מכוניות רנו, ניסאן, דאצ'יה, צ'רי ואינפיניטי. מעלות צופה לקרסו נתח שוק של 8-10% בשנה הקרובה, לעומת 4% בלבד בשנה שהסתיימה. הסיבה להצלחה הצפויה היא ההשקה המוצלחת של צ'רי החשמלית, שהגיעה למכירות של 4,000 רכבים תוך חודשים ספורים והצפי הוא להמשך עלייה: "מגוון הדגמים ההיברידיים והחשמליים של החברה צפוי לגדול משמעותית ב-2023 ובשנים הבאות".
מדובר בשינוי כיוון משמעותי לטובה שכן נתח השוק של קרסו במגזר יבוא הרכבים כבר היה 9% בשנת 2019 ובשנתיים שלאחר מכן ירד ל-8% ואז ל-7.3%, לפני שצלל בשנה האחרונה ל-4%. הירידה מיוחסת בעיקר למחסור של קרסו ביבוא דגמים היברידים וחשמליים למרות הביקוש שעולה, ואולי גם למחסור העולמי בשבבים ולשיבושים בשרשרת האספקה בשנתיים האחרונות - אבל זו בעיה שהשפיעה על כל השוק ולא רק על קרסו ולכן זה לא מסביר את הנפילה בנתח השוק שלה.
המכירות של צ'רי. מקור - מצגת של קרסו למשקיעים
אז נתח השוק יוכפל אבל השיפור בפעילות כמובן לא יישאר רק ברמה הזו. במעלות צופים "צמיחה מהותית בהכנסות החברה" בעיקר בגלל הכניסה המשמעותית לתחום כלי הרכב החשמליים ובנוסף גם מסבירים שהמיתוג החדש יתרום להכנסות של קרסו: "האסטרטגיה למצב את כל פעילות החברה תחת קורת גג אחת תחת המותג החדש "פריסבי" תחזק את יעילותה התפעולית ואת רמת השירותים שלה, ותגדיל את הנאמנות בקרב הלקוחות. עד כה פעלה החברה תחת מותגים שונים ב פעילותיה השונות, מה שמנע להערכתנו סינרגיה בין מוצריה השונים. המיתוג החדש יתרום לגידול במכירות החברה, בעיקר בשירותי הליסינג ומכירת הרכבים המשומשים".
עוד נקודות חזקות בדירוג של מעלות הן המזומנים בהיקף של 100 מיליון דולר, תזרים תפעולי (FFO) של 970 מיליון שקל, ביצוע הנפקת החוב בהיקף של 520 מיליון שקל, כאשר מנגד יש הוצאות הוניות נטו בהיקף של 600 מיליון שקל, תשלום חלויות חוב ופירעון אשראי בנקאי של 650 מיליון שקל ותשלום דיבידנד של 230 מיליון שקל.
ההכנסות ונתח השוק של קרסו ירדו בשנים האחרונות, אבל זה ישתנה בשנים הבאות. מקור: מידרוג
לדברי האנליסטים, "בשנת 2022 חל שיפור ברווחיות החברה על רקע תנאי השוק המיטיבים ורווחי הון גב והים ממכירת מכוניות משומשות, אך גם בשל יישום התוכנית האסטרטגית ויעילות תפעולית".
"אנו מאשררים את דירוג המנפיק של קרסו מוטורס בע"מ, '+ilA', ואת דירוג איגרות החוב המובטחות שלה, '-ilAA'. התחזית היציבה משקפת את ציפיותינו שב-12-18 החודשים הקרובים תשמור קרסו מוטורס על מעמדה היציב בשוק הישראלי ותגדיל את נתח השוק שלה כיבואנית רכב, תוך שמירה על מעמדה המוביל כאחת מחמש החברות הגדולות בתעשיית הליסינג בישראל ועל יחס EBIT להוצאות מימון הגבוה מ-2.4x".
עם זאת במעלות הסתייגו מעט ואמרו כי "הפרופיל הפיננסי של קרסו מוטורס השתפר בשנתיים האחרונות, אך אנו צופים התמתנות ביחסים הפיננסיים על רקע תנאי השוק בענף הליסינג וירידה ברווחי ההון, וכן על רקע עליית הריבית במשק אשר תגדיל את עלויות המימון. אנו צופים כי חובה של החברה יגדל ב-500-600 מיליון שקל ב-2023, וכי מלבד הנפקת האג"ח בחודש ינואר האחרון, החברה תסתמך בעיקר על חוב מתאגידים בנקאיים".
קרסו ייצרה ב-2022 רווח נקי מרשים של 380 מיליון שקל (זינוק לעומת 277 מיליון אשתקד), כלומר מכפיל רווח של קצת יותר מ-4. בנוסף לכך, החברה מחלקת דיבידנד מכובד של כ-8%. קרסו ניצלה את משבר האספקה של רכבים להעלאת מחירים ואת היעדר התחרות בשוק הרכב. גם המדינה אשמה - אף אחד לא מבקר-מפקח על יבואני הרכב כמו שצריך ולכן אף אחד לא נדהם מרווח של 380 מיליון שקל בשנה. אם לא די בכך, נתח השוק של החברה טיפס בפברואר 2023 ל-9.4%, לעומת 3.9% בשנת 2022;
מניית קרסו מוטורס עלתה ב-5% בשנה האחרונה למחיר של 18.3 שקל ושווי שוק של 1.67 מיליארד שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.צ'רי החשמלית? 3 דגמים, אין חשמלי ולו אחד (ל"ת)אחד 05/05/2023 22:39הגב לתגובה זו0 0סגור
העמוד