הרכבים החשמליים הכי נמכרים בארץ והכישלון הגדול של טסלה
דוח מסירות הרכבים לארבעת החודשים הראשונים של השנה (ינואר-אפריל) מוכיח שהישראלים לא במיתון ולא בהאטה. הם קונם רכבים כאילו זה "גרעינים". 125 אלף רכבים בארבעה חודשים - 13% מעל הכמות בתקופה המקבילה אשתקד, קצב של 375 אלף רכבים בשנה. הרבה יותר מגריעות של רכבים ישנים בשנה, זה קרוב ל-300 אלף רכבים חדשים על הכביש. זה אומר עוד יותר זמן בפקקים.
למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? כנראה בגלל שאין תחבורה ציבורית טובה, ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, כנראה שרכב חדש זה IN, זה סטטוס ומעמד. אבל למה הממשלה, למה המנהיגים נותנים לנו לעשות את זה? כי המדינה מקבלת 50% מערך הרכב במסים. בסוף הכל זה אינטרסים, בעיקר אינטרסים כלכליים.
וחברות הרכב עם רווחיות פנומנלית צוחקות כל הדרך אל הבנק. הידעתם שחברות רכב מרוויחות כמו חברות הייטק? ובזה לא נגמרים הקומבינות-השקרים-העיוותים בשוק הרכב. למה לכל הרוחות לא לקדם את מכירות הרכבים החשמליים? כולם מדברים על עולם ירוק, על הבעיה שבזיהום העולם, על להשאיר לילדים-לנכדים עולם טוב יותר, אבל בפועל הרוב הגדול רוכש רכב על בנזין. למה אנחנו מתננהלים כך ויותר חמור - למה הממשלה לא מספקת הטבות גדולות לרכבים חשמליים? כן, ניחשתם - הכל כסף. המדינה לא יכולה -לא רוצה לאבד את המסים על הדלק, ולעזאזל האוויר הנקי והירוקים.
בינתיים שוק הרכב החשמלי אומנם מתחזק, אבל לא מספיק. כדי להגיע ליעד המוצהר של המדינה שב-2030 ימכרו 95% רכבים חשמליים מתוך מכלול הרכבים החשמליים, צריכים הטבות גדולות יותר. אחרת, הרכבים החשמליים יעלו בנתח שוק, אבל לא יתקרבו ליעד.
מסירות רכבים חשמליים בארבע חודשים - BYD מובילה
המובילה במסירות מתחילת השנה ועד סוף אפריל היא יונדאי עם 21.3 אלף מסירות, קיה במקום השני עם 14.9 אלף מסירות, טויוטה שלישית עם 10.8 אלף מסירות.
במקום הראשון מבין הרכבים החשמליים - BYD עם 7.2 אלף מסירות. ג'ילי שנייה עם מחצית מהכמות של BYD שנמצאת הרחק מעל כולם, יונדאי שלישית עם 2.1 אלף רכבים חשמליים (וכאמור הובלה ברכבים בכלל) ורביעית טסלה - 1.4 אלף רכבים בארבעה חודשים כשבאפריל היא מסרה 80 רכבים בלבד. טסלה מוכרת בהתאם למלאי שלה, יש ביקוש גדול עדיין לרכבים, אבל לא כפי שהיה בעבר. מעבר לכך, תכנון המלאי והכניסה לשוק הישראלי מעידה שהחברה מפספסת את הקהל המקומי או שפשוט פחות חשוב לה.
רכבים חשמליים - ההשקות הקרובות
רכב חשמלי יקר יותר מרכב על בנזין, אבל בשוטף הוא חסכוני יותר מרכב על בנזין. כלומר, אתם משלמים יותר על הרכישה, אבל פחות בשוטף, ועדיין האם זה כלכלי יותר? תלוי בהיקף הנסיעה שלכם, אבל, החיסכון הממוצע בשנה מסתכם בסכום נכבד.הבעיה שהשחיקה במחיר הרכב החשמלי ובעיקר הסוללה משמעותיים, כשבמקביל יש מגמה של הפחתת מחירים של הרכבים החדשים דבר שמתגלגל מיד גם לשוק יד שנייה. זה עוצר אנשים רבים מלקנות כעת רכבים חשמליים, הם מחכים להפחתת המחיר. זה קרה בטסלה מספר פעמים בחצי השנה האחרונה, אך ממש לאחרונה טסלה העלתה סמלית את המחיר בארה"ב ובסין - ב-250 דולר כנראה רק כדי לאותת שהפחתות המחירים הופסקו.
עד לפני מספר חודשים היתה טסלה המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי בארץ, אז איך היא נפלה למקום הרביעי במסירות ואיך היא מסרה רק 80 רכבים בחודש? כנראה שכגודל הציפיות כך גודל האכזבות. טסלה היא היקרה ביותר בקטגוריה והתחרות מול החברות הסיניות ובכלל, מוכיחה שיש רכבים מצוינים במחיר נמוך יותר.
טסלה גם מאבדת גובה בעולם כשהחודשים האחרונים והזיגזגים במחיר לא מקנים ביטחון לאוהדיה. טסלה איבדה את הקסם, בישראל היא השנה לא האופציה הראשונה. האהודה ביותר והרבה יותר מהשנייה לה היא BYD.
BYD הושקה לפני כתשעה חודשים ומאז צומחת מחודש לחודש. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-12,000רכבים.
BYD
שנייה ל-BYD היא ג'ילי גיאומטרי C. המחיר שלה 160-165 אלף שקל וטווח הנסיעה שלה קצת מעל BYD. הציבור הישראלי אוהב אותה, אולי גם מכיוון שמדובר על אחת ההשקות המוקדמות בארץ.
גילי
השלישית היא יונדאי שמתבררת כמאוד מבוקשת בארץ, גם בשל היותה מותג מוכר וגם בשל המחיר הסביר. יונדאי משיקה בקרוב שתי גרסאות בטווחים של 300 קילומטר ו-480 קילומטר ומחירים של 155 אלף שקל ו-185 אלף שקל בהתאמה.
טסלה כאמור רביעית בהיקף המסירות עם נתונים מדאיגים בעיקר בחודש אפריל. ונראה שבחודשים הקרובים תצטרף שחקנית חדשה להובלה - MG4.
קבוצת SAIC הסינית שמייצרת את רכבי MG4 תשיק רכב משפחתי עם טווח מנוע בדומה לרכבים הקיימים, כשמבחינת ביצועים-מפרט-עיצוב הוא לא ייפול מרוב האחרים והמחיר צפוי להיות 150-155 אלף שקל:
ובכלל, אנחנו לקראת השקות נוספות בחודשים הקרובים. יהיה מעניין בשוק הרכבים החשמליים כששאלת המפתח היא תמחור. גם אם החברות יצליחו לייצב את המחירים בחודשים הקרובים ברור שהמגמה של המחירים כלפי מטה. זו תופעה עולמית, זה מכוון על ידי יצרני הרכבים וזה יגיע גם לכאן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.נראיה לי נתונים מפוקפקיםשרון 30/09/2023 12:44הגב לתגובה זו0 0לדעתי: 1. טסלה 2. קיה נירו 3.ג'ילי 4. בי וויי די. 5. יונדאיסגור
-
5.יבואן גדול נכון ? (ל"ת)מי היבואן של byd? 07/05/2023 16:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.נו ברצינות. 06/05/2023 20:25הגב לתגובה זו14 0מומלץ להביא כתב רכב שמבין במה שהוא כותב. למשל טסלה מספקת רכבים בהתאם לקצב ההספקה שמגיעה. זה אומר שבחודש שספינה לא מגיעה - אין אספקות. ככה פשוט.סגור
-
ברור ככה טסלה עובדת, העיתונאים האלה מנסים לצחוק עלינו! (ל"ת)אדי.מ6 06/05/2023 22:39הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.לא מענייןלבן 06/05/2023 19:33הגב לתגובה זו11 0היתה לי לקסוס ( שממש לא נמכרת הרבה,) והיא נמכרה במהירות(פחות משבוע) מעל המחירון. לא מעניין אותי מי מכר מה וכמה הרוויחו היבואנים המושחתים ותאווי הבצע. תקנו רכב שמתאים וטוב לכם ולא רכבים שקונה " העדר". אגב טסלה y היא הרכב השלישי ( כרכב) הנמכר ביותר בעולם.....סגור
- טען עוד
-
2.הכל תלוי בנסועהליאור 06/05/2023 19:19הגב לתגובה זו2 5רכב חשמלי כדאי אך ורק למי שהנסועה שלו נמוכה.מי שנוסע הרבה, עלות הרכב החשמלי ושחיקת הערך המואצת הופכים את הרכישה ללא כדאית.אני לא בטוח שהעדר שרץ לרכוש חשמליות עושה את החשבון הנכון.סגור
-
הפוך פופאי הפוך (ל"ת)משה ראשלצ 07/05/2023 00:10הגב לתגובה זו6 0סגור
-
ואני חשבתי שכדאיות רכישת רכב חשמלי היא למי שנוסע הרבה. (ל"ת)ציון 06/05/2023 23:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.ישראלים חמורים שילמו 250אלף על טסלה3 המחיר ירד ב100אלף (ל"ת)טסלה=זבל 06/05/2023 14:47הגב לתגובה זו7 4סגור
-
ספקולנטקינן 06/05/2023 20:41הגב לתגובה זו0 0ספקולנט, אכלת אותהסגור