סלייס קופות גמל נקנסה ב-2 מיליון שקל כי לא השיבה לפניות של לקוחות
חברת ניהול קופות הגמל הדיגיטלית סלייס (Slice) של משפחת גולדברג נקנסה ע"י רשות שוק ההון בסכום של 2.05 מיליון שקל, בעקבות חוסר מענה ל-34 פניות לקוחות. מדור בהפרה של הרואות הרשות, כאשר במקביל הרשות מאשימה כי החברה "לא פעלה כנדרש מול הלקוחות שנפגעו". ברשות גם מצאו ליקויים נוספים, סיווג לא נכון של פניות שמשפיעים על דירוגי החברה במדד השירות, וכן עיכובים "משמעותיים" במענה לפניות אחרות.
סלייס (לשעבר קל-גמל) מנהלת קופות גמל בניהול אישי (IRA) בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל. מדובר בחברה קטנה יחסית בשוק אבל משמעותית יותר בשוק הניהול האישי, שכן רוב הציבור מנהל את הכספים שלו במסלולים 'הרגילים' ולא במסלולי IRA. מעבר לכך, היא פעילה בתחום מעט לא שיגרתי - היא מאפשרת להשקיע בקרנות גידור גם למשקיעים שיש להם מעט כסף יחסית. מי שרוצה להשקיע בקרנות גידור באופן ישיר צריך בדרך כלל מאות אלפי שקלים. אבל זה מגיע עם תג מחיר גבוה: דמי ניהול גבוהים יחסית של 1% (לעומת 0.6-0.8% בתעשייה).
מנגד, טענו בסלייס שההפרות הן בגלל "ליקויים טכניים, חוסר ידע לגבי הוראות הרשות בנוגע לטיפול בפניות הציבור". בכל מקרה, ברשות החליטו להפחית חלקית את הקנס מכיוון שב-3 השנים שלפני הפרה החברה לא ביצעה את אותה הפרה ו"מתוך התחשבות באופן השפעת הטלת העיצום הכספי על המשך פעילות החברה".
נזכיר כי לפני חודשיים סלייס נאלצה להחזיר ללקוחות כ-2.1 מיליון שקל, אחרי שגבתה מהם יותר מדי הוצאות ישירות.
מהרשות נמסר: רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כגוף המפקח על הגופים המוסדיים, מחויבת לוודא כי השירות שניתן לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל הוא מקצועי, יעיל ומכבד והיא מטפלת בכ-15,000 פניות ציבור בשנה המוגשות כנגד גופים מוסדיים וסוכני ביטוח. בירור תלונות הציבור נועד לסייע לפונים, ככל שניתן, במיצוי זכויותיהם מול הגופים המפוקחים, להגביר את האכיפה על גופים אלו, לסייע בגיבוש מדיניות הפיקוח בנוגע ליחסים שבין הגופים המפוקחים לבין הצרכנים ולאתר ליקויים מערכתיים בשוקי הביטוח, הפנסיה והגמל."
תגובת סלייס:
רשות שוק ההון הורידה 70% מהעיצום הכספי המקורי בעקבות ההסברים שהחברה נתנה לפיהם סלייס סיפקה שירות מלא ונאות לאותם עמיתים והעיצום הכספי משקף כשל טכני בדיווח לרשות שוק ההון על הטיפול בפניות הציבור. סלייס בוחנת את החלטת הרשות ותשיב עליה בהמשך".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.פניתי לרשות עד כה לא טופל הענייןנפגע גמל ופנסיה 22/05/2023 12:55הגב לתגובה זו3 0תשובה לקונית ותו לא. ברשות עצמה אין שירותראוי והולם. כיצד יאכפו שירות בגופים מסחריים? הרשות התעלמה מפניותי. אין יכולת לשוחח עם בעלי תפקידים ברשות. ממש מגדל שןסגור
-
בלייסטלי חכמון 30/05/2024 19:00הגב לתגובה זו0 0גיליתי במקרה והסוכן שהעביר טותי בחר להעלם לי..למי לפנות?סה על כספי הפנסיה דלי..בבקשה תרשמו לי אם יש תביעה ייצוגית או מה עליי לעשות??סגור
-
גם לא יטפלובני גור 22/05/2023 23:12הגב לתגובה זו0 0הם מעבירים את הפניה אוטומטית לחברה, שמנפנפת אותך, ושוב התגובה שלך לחברה, מעגל סגור, לא עושים כלום.סגור
-
2.חחחחחחח,כ"כ נכון,הם אכן לא עונים,וגם כשעונים,זה מתנשא. (ל"ת)ירון 22/05/2023 12:50הגב לתגובה זו5 0סגור
-
1.לוקחים סלייס מלקוחות, חברה פיננסית ללא שירות, רק בישראל (ל"ת)הגיע הזמן 22/05/2023 12:34הגב לתגובה זו7 0סגור
- טען עוד
-
גם אני מבנפגעיםhmje 22/05/2023 13:20הגב לתגובה זו3 0פניתי בבקשה למבטחים כדי למשוך כספי פנסיה או לפחות את הפיצויים וכנראה שהכסף כבר לא שלי אלא שלהם הם מחליטים מה כמה ובכלל למה לשלם הרי המדינה נתנה למבטחים את הכסף וכנראה עוד יתבעו אותי כי סיפרתיסגור