אחרי השנה החלשה, שופרסל מתאוששת: חוזרת לרווחים מלפני הקורונה

ההכנסות ברבעון הראשון עלו ב-6% ל-3.72 מיליארד שקל; ה-EBITDA עלה ב-18% ל-373 מיליון שקל. הרווח התפעולי זינק אבל שיעור הרווחיות ממשיך להיות נמוך, בהתאם לתחום, 4% בלבד; הרווח הנקי זינק פי 2.4 ל-66 מיליון שקל
 | 
telegram
(1)

ענקית הקמעונאות שופרסל שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתמכו ב-3.72 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 3.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 6.3%.

הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון הראשון בכ-250 מיליון שקל, בהשוואה לכ-269 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 7.1% אשר לדברי החברה נבע בעיקרו מירידה במכירות מוצרי קורונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת מכירות מוצרי קורונה, הכנסות המגזר ברבעון הראשון השנה גדלו בכ-9.7% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם במיליארד שקל (כ-27% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 925 מיליון שקל (כ-26.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-151 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 102 מיליון שקל - קפיצה של 48%. אבל שיעור הרווחיות התפעולית עומד על 4% בלבד, זה דומה לענף, אין כאן באמת מרווחים גדולים לקמעונאיות המזון.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שופרסל רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 66 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 27 מיליון שקל - זינוק של פי 2.4. ה-EBITDA הסתכם בכ-373 מיליון שקל לעומת EBITDA של 316 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 18%. צריך לזכור שאחרי 'שנת הקורונה' שהזניקה את הקמעונאיות, שופרסל בשנה שעברה רשמה ירידה חדה בתוצאות וכעת היא מצליחה לחזור לתוצאות מלפני הקורונה ולקצב רווחים שדומה לרבעונים הראשונים בשנים 2017-2019, אם כי זה נובע גם בעקבות העלייה בהכנסות, כלומר שופרסל נפגעת מהאינפלציה (המחירים עולים אבל גם עלות המכר) אבל מצליחה להתאושש בשורה התחתונה.

מניית שופרסל ירדה ב-10% מתחילת השנה (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 18.3 שקל ושווי שוק של 4.86 מיליארד שקל.

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל: "אנו גאים לסכם רבעון מוצלח שבו הציגה הקבוצה צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים בהמשך למהלכים העסקיים שיישמנו בסוף השנה שעברה. השיפור בתוצאות משתקף בגידול בהכנסות תוך התייעלות בהוצאות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תוצאות הרבעון הושפעו משיפור בפעילות הליבה בקמעונאות המזון, גידול בפעילות השוק העסקי ומהכנסת פעילות הסטוק ובין היתר, מעיתוי חג הפסח. הקבוצה ניצבת כיום בעמדת זינוק לאחר שנה לא קלה שבמהלכה נערכנו לקראת אתגרי השוק העתידיים.

"שופרסל ממשיכה לבסס את מנועי הצמיחה לצד פעילות הליבה בסניפי הרשת תוך מיקוד בשיפור הרווחיות, האצת פיתוח המותג הפרטי, תחום הסחר המקוון ושיפור השירות וחיזוק נאמנות הלקוחות במועדון".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל יקר שם רק פראייר קונים (ל"ת)
    ישראלי 23/05/2023 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות