ארד צומחת, מתכננת רכישות נוספות ונסחרת במכפיל רווח של 13; "משבר המים גורם לעליית מחירים והפתרונות שלנו יותר נדרשים"

מניית יצרנית מדי המים זינקה ב-25% מאז הדוח של הרבעון הראשון; המנכ"ל גבי ינקוביץ מסביר בראון לביזפורטל על המגמה בתעשייה, על הפוטנציאל, הקשר בין הצמיחה בפעילות למשבר האקלים ומצהיר: "נגיע באירופה למכירות של 100 מיליון דולר"
 | 
telegram
(1)

חברת ארד ארד +0.51% ארד 5,493 +0.51% ארד בסיס:5,465 פתיחה:5,465 גבוה:5,500 נמוך:5,464 תמורה:668,907 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות למדידת מים סיפקה תוצאות טובות ברבעון הראשון בו רשמה עלייה של 24% בהכנסות ל-96 מיליון דולר וזינוק של 57% ברווח ל-8.7 מיליון דולר. בשנה שעברה מכרה החברה ב-324 מיליון דולר והרוויחה כ-24 מיליון דולר. קצב הרווחים השנה הוא באזור 30-35 מיליון דולר. תרגמו את זה לשקלים ותקבלו שלמרות זינוק במחיר המניה מאז הדוחות לשווי של 1.4 מיליארד שקל, החברה נסחרת במכפיל רווח סביר של כ-13-14.

עם זאת, החברה מתמודדת עם שחיקה קלה ברווחיות הגולמית באירופה שהסתכמה ברבעון הראשון ב-30.4% בהשוואה לרווחיות גולמית של 31.9% ברבעון הראשון של 2022. בחברה טענו כי השחיקה מקורה ברווחיות הגולמית הנמוכה יחסית במכרזים הגדולים באירופה.

אתמול מסרה ארד כי זכתה באמצעות החברה הבת קונטזרה הספרדית בבעלותה המלאה, במכרז בשווי של כ-32 מיליון אירו לאספקת מדי מים לתאגיד המים של העיר מדריד על פני 5 שנים. מדובר על תוספת של כ-6 מיליון דולר בשנה, בקצב המכירות הנוכחי, זה אולי לא מאוד משמעותי, אבל זה רק מראה את הגודל שאליו הגיעה ארד, והשאלה האם יש עוד לאן לגדול? מנגד, אחד המכשולים של ארד הוא מגבלת ההתרחבות שלה והעובדה שאינה יכולה להתרחב למדינות מתפתחות כמו אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית, ולכן היעדים שלה הם רק מדינות מפותחות כמו אירופה, ארה"ב וקנדה, ישראל ואוסטרליה. מנכ"ל החברה, גבי ינקוביץ, אומר בראיון לביזפורטל שמגמת הצמיחה תימשך. "הרבעון הראשון של 2023 שיקף מגמה שנמשכת בעולם כבר כמה שנים תחת הכותרות של משבר האקלים ומצוקת מים".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"משבר המים מתבטא הן בבצורת, הן במקורות מים שהיו זמינים וכעת כבר לא, נהרות שמתייבשים וכדומה. התופעה הזו מתבטאת כמובן בעליית מחיר המים לצרכן הביתי כך שקוב מים עולה במדינות מערב אירופה כ-5-6 דולר לעומת 3 דולר בישראל. בניגוד למה שחושבים בדרך כלל, מצב המים בישראל טוב משמעותית משל אירופה. זה פוגש אותנו כחברה בכך שמערב אירופה, שהייתה עד לפני 5 שנים שוק מאוד משני וזניח, עוברת בשנתיים-שלוש האחרונות להיות משמעותית עבורנו.

"היכולות שיש היום לניהול משק מים למודדים שהם הרבה יותר מדויקים ומסוגלים לשדר את המידע ולשדר נתונים, מייצרות שינוי מאוד משמעותי באירופה. כפי שהדברים נראים נכון לעכשיו אנחנו נגיע באירופה למכירות של כ-100 מיליון דולר בספרד ובאיטליה, נכון להיקף ההזמדנויות שיש בשוק כרגע".

איך נראית האסטרטגיה של החברה?
"מרכיב אחד הוא מיקוד טריטוריאלי - השוק האמריקאי מהווה קרוב ל-50%, השוק הישראלי קצת פחות מ-20% והשאר אלו ספרד ואיטליה. ארה"ב וישראל מהוות את רוב הפעילות נכון לעת הזו כי אלו המדינות שאימצו טכנולוגיה מתקדמת של קריאה מרחוק לפני מדינות אחרות. בתוך עולם של ניהול משק מים ומודדי מים, אפשר לעשות כל מיני חלוקות שאחת מהן היא פתרון שמבוסס על טכנולוגיה ואיכות שמקבלים משקל מאוד גבוה לעומת פתרונות אחרים שבהם המחיר קיבל משקל יותר גבוה. אנחנו רוצים להיות שחקן שמתמודד בזכות יתרון של יכולות טכנולוגיות ובדוחות אפשר היה אפשר לראות השקעה משמעותית במחקר ופיתוח.

"במקביל, כאשר אנחנו מזהים שוק שהופך להיות מעניין מבחינת מעבר ממדידה נייחת/מסורתית למדידה מתוחכמת, אנחנו מנסים להרחיב את האחיזה בשוק הזה באמצעות רכישה. כחלק מכך קנינו חברות בספרד, איטליה ומקסיקו שמה שמאפיין את הרכישות הללו זה לאתר את הסינרגיה שמתבטאת בעיקר ביכולת להשתמש בתשתיות המקומיות של אותן חברות אך במוצרים שלנו".

מה אתה יכול להרחיב על ההסכם עם תאגיד המים של מדריד?
"מדובר בתאגיד גדול שמשרת קרוב ל-6 מיליון תושבים והוא לקוח של חברת קונטזרה הספרדית כבר הרבה שנים, אך השינוי הבולט הוא שבשנתיים האחרונות התאגיד התחיל בהחלפת המודדים הקיימים בכאלו חדשים שמדויקים יותר ועם יכולות תקשורת. הם עשו מכרז ראשוני כבר לפני כשנתיים, שבו זכתה החברה הספרדית שלנו וכעת מדובר בצעד נוסף של התהליך כדי להשלים את השינוי שאותו מקדם תאגיד המים של מדריד. למרות שהמכרז הוא ל-5 שנים, אנחנו מעריכים שייתכן בהחלט שהוא יושלם בפחות מכך".

מה בתחום המיזוגים ורכישות (M&A), יש משהו על הפרק?
"הסביבה העסקית באירופה יוצרת אצלנו תהליך איתור של יעד רכישה נוסף במערב אירופה במדינה שכרגע אין לנו נוכחות או שקיימת כזו אך במידה מאוד מינימליסטית. זו אפשרות, זה בהחלט חלק מהצמיחה והאסטרטגיה שלנו וזה על סדר היום".

כיצד אתם מושפעים משערי המט"ח?
"אנחנו חשופים שקל-דולר ודולר-אירו. מבחינה עסקית אנחנו מעדיפים דולר גבוה, וגם מבחינת דולר אירו אנחנו מעדיפים רמות של 1.25 דולר לאירו. אנחנו מתמודדים עם זה באמצעות גידור טבעי כלומר דרך מנגנון של הלוואות אשראי או הון חוזר, וככל שיש פער אנחנו עושים עסקאות גידור שונות בכל הכלים שהשוק מציע. אנחנו מאוד פעילים בתחום הגידור".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז דולר גבוה זה טוב ליהודים? (ל"ת)
    אלון 19/06/2023 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות