תחרות צמודה: BYD מוכרת בסין יותר רכבים מטסלה. מה קורה באירופה ומה קורה אצלנו?

לפי נתוני הרבעון האחרון, החברה הסינית מכרה יותר במדינה, אך בחוץ - טסלה עדיין שולטת. האם היא מסוגלת להדביק את הפער? כל המספרים
 | 
telegram

חברת יצרנית הרכב החשמלי BYD מסרה כ-700,000 כלי רכב חשמליים ברבעון השני של 2023 - כמעט כפול מהכמות ברבעון המקביל אשתקד. בחודש יוני נמכרו בסין 251 אלף רכבים חשמליים של BYD. מניית BYD עלתה ב-4.5% במסחר בהונג קונג על רקע נתוני המסירות שמבטאים את הובלתה בתחום בסין בפער גדול על פני טסלה. על רקע זה, עולה השאלה האם היא מסוגלת "להדביק" את טסלה במכירות גם מחוץ למדינה?

BYD מוכרת גם רכבים נטענים וגם רכבים חשמליים עם סוללות. ברבעון האחרון מכרה מחוץ לסין כ-350 אלף כלי רכב חשמליים באמצעות סוללות - עלייה של יותר מ-90% לעומת השנה שעברה. טסלה, לעומתה, מכרה כ-466 אלף כאלה ברבעון השני. טסלה גדולה ביותר מחוץ לסין , אבל BYD היא מספר אחת בסין וכשמחשבים את הכמות העולמית BYD עולה על טסלה.

טסלה לא מדווחת על מכירות לפי אזורים גיאוגרפים, אבל המספר שהציגה (466 אלף) כולל כ-155 אלף רכבים חשמליים בעלי סוללות שנמכרו בסין - עלייה של יותר מ-70% לעומת השנה שעברה. כלומר, BYD הציגה צמיחה גדולה יותר והגדילה את הפער בסין. יש מספר סיבות לכך שטסלה צומחת לאט יותר בסין מאשר BYD. ראשית, היא מייצרת רכבים יקרים יותר וקל יותר למכור מכוניות זולות יותר. שנית, טסלה משרתת שווקים אחרים מהמפעל שלה בשנחאי. חלק מהתפוקה הזאת מגיעה לאירופה ואפילו לקנדה וזאת ההעדפה הראשונית של טסלה. כלומר, היא מעדיפה להעביר מלאים למערב ולא למכור בסין, כי הרווח שלה גבוה יותר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

BYD צומחת מהר יותר, אבל המספרים מראים שהקרב על מנהיגות הרכבים החשמליים בסין הוא "מירוץ לשני סוסים". שתי החברות צומחות מהר יותר מהשוק כולו ותפסו נתח שוק גדול במחצית הראשונה של 2023.

לשם השוואה, ברבעון השני מכרו החברות המוכרות Li Auto (LI), NIO (NIO) ו-XPeng (XPEV) יחדיו כ-133 אלף יחידות - עלייה של כ-50% לעומת השנה שעברה. זוהי צמיחה מרשימה, אבל לא מהירה כמו שתי המובילות. חברת Li Auto ראויה להתייחסות אחרת כי היא הגדילה את המכירות בכ-200% ברבעון השני, לפני יותר משנה, אבל היא עדיין מותג יחסית קטן. משלוחי NIO ו-XPeng ירדו שניהם ביחס לשנה שעברה.

במהלך 12 החודשים האחרונים טסלה סיפקה כ-1.6 מיליון רכבים נטענים רגילים לעומת כ-1.2 מיליון ל-BYD. טסלה גדולה בכ-35% במכירת הרכבים האלה, אבל לפני שנה היא הייתה גדולה פי שניים ממנה. אגב, הרכב הנמכר בעולם הוא טסלה מודל Y, שעקף ארבעה דגמים של טויוטה ברבעון הראשון של השנה. זאת הייתה הפעם הראשונה שרכב חשמלי שובר את שיא המכירות.

BYD מנצחת גם בארץ; השקת הדולפין עשויה לחזק אותה יותר

ומה המצב בישראל? גם כאן, לפי נתוני המכירות, BYD מכה את טסלה. במחצית הראשונה של 2023 נמכרו 29 אלף כלי רכב חשמליים - פי 3 מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק עולה בהתמדה ומגיע כבר לקצב של 17%-18% מסך המכירות. הדגם הפופולארי של  BYD, ה-ATTO3 נמכר בהיקף של 9.3 אלף יחידות במחצית הראשונה של השנה. 

BYD השיקה לאחרונה את דגם דולפין באירופה ובקרוב הוא יגיע לארץ. היתרון הגדול שלו הוא טווח של 425 קילומטר של הטענת סוללה. סביר שגם המחיר יהיה נמוך יותר. ה-ATTO נמכר ב-163 אלף שקל, אך הוא גדול ומרשים יותר. הדולפין עשוי לצאת לשוק במחירים של מתחת ל-150 אלף שקל ולחזק את BYD בארץ.    

לטסלה עדיין יש יתרון על פני BYD במונחים של שווי שוק. טסלה שווה יותר מ-800 מיליארד דולר, BYD כ-100 מיליארד דולר בלבד. המניות של טסלה עלו בכ-12% ב-12 החודשים האחרונים (127% מתחילת השנה, אבל השנה שעברה הייתה פחות טובה לחברה), בעוד מניית BYD ירדה ב-21%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות