בזמן שהוליווד נמצאת בסערה - למה נטפליקס צפויה לצאת כמנצחת

בעקבות השקת השירות המוזל מבוסס הפרסומות והעובדה שנטפליקס חסמה משתמשים מלשתף חשבונות, בשוק מצפים לקפיצה בהכנסות וברווחים בדוחותיה לרבעון הקרוב
 | 
telegram
(1)

מניית ענקית הסטרימינג נטפליקס  NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  צפויה לפרסם את דוחותיה ביום רביעי הקרוב כשבאותו הזמן החדשות שמגיעות מהוליווד מסרבות להירגע. כשבמרכזה השביתה בה פתחו השחקנים והכותבים, כשהם פועלים על מנת לשפר את שכרם ועל מנת להבין איך עליית הסטרימינג משנה את עסקי הבידור.

בינתיים, חברות הפקת סדרות הטלוויזיה והסרטים מתמודדות עם נפילת שירותי הכבלים והלוויין, כשמספר משקי הבית בארה"ב המנויים לשירותים הללו צפוי לרדת מתחת ל-50% לראשונה מזה עשרות שנים והמגמה רק הולכת וגוברת. לאחרונה מנכ"ל וולט דיסני, בוב איגר, אמר בראיון כי עסקי הטלוויזיה המסורתיים של החברה כמו ABC, כנראה ולא יהיו חלק מעסקי הליבה של דיסני. בינתיים גם הערוצים החינמיים שממומנים על ידי פרסומות, החלו להגדיל את כמות המפרסמים שמפרסמים דרכן, שלאט לאט הם הופכים לדרך המועדפת על הצופים לראות טלוויזיה, עם מגוון רחב של תוכניות שאומנם עם פרסומות אבל בחינם.

נטפליקס מבצעת שינויים רבים בעסקיה, כשהדוחות הקרובים אמורים לשקף את המודל העסקי המחודש של החברה. לפני יותר משנה, הכריז המנכ"ל לשעבר של החברה ריד הייסטינגס, כי החברה בוחנת הוספה של שירות מוזל שיכולל פרסומות. מאז השיקה החברה את השירות המדובר, בעלות חודשית של 7 דולר, תוך כדי שחיזקה את האכיפה על שיתוף החשבונות וכך חסמה משתמשים מלשתף את החשבון שלהם עם אחרים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשוק אהבו מאוד את השינויים בחברת הסטרימינג ומניות החברה קפצו ב-53% השנה, כשהצפי הוא שהשירות המוזל והאכיפה המוגברת יגדילו את ההכנסות, הרווחים ואת הצמיחה במנויים חדשים. ב-UBS הקפיצו את מחיר היעד שלהם למניה ל-525 דולר מ-390 דולר, מה שמבטא אפסייד של כמעט 20%. האנליסטים מצפים כי נטפליקס תצליח לעקוף את הצפי בדוחותיה הקרובים.

בתחזיתה, נטפליקס צופה הכנסות של 8.24 מיליארד דולר לרבעון, עלייה של 3.4%. החברה צופה גם גדילה של 1.75 מיליון מנויים חדשים. ב-UBS חלקו על התחזית בטענה כי זה מבטא צמיחה איטית מדי. לפי האנליסטים כ-3.6 מיליון מנויים יצטרפו לשירות הסטרימיניג ברבעון יוני וכ-6.5 מיליון יצטרפו בספטמבר. לשנה כולה הצפי הוא לצמיחה של 18 מיליון מנויים, כפול מהצמיחה ב-2022.

האנליסטית ג'סיקה ארליך מבנק אוף אמריקה אמרה כי נטפליקס היא "החלום של כל מפרסם", עם גישה ליותר אנשים משאר מתחרותיה. ארליך אמרה כי עסקי הפרסום של החברה עדיין בבנייה וכי היא חושבת שנטפליקס צריכה להפסיק את התלות בתוכנת הפירסום של מיקרוסופט ולפתח תוכנה משלה. בטווח הקרוב האנליסטית צופה קפיצה במנויים בעקבות האכיפה של נטפליקס על שיתוף החשבונות, מה שצפוי להוסיף מיליוני משתמשים חדשים בעלות אפסית. 

ברבעון האחרון אמר המנכ"ל המשותף של נטפליקס, טד סרנדוס, כי החברה ממוקמת טוב יותר מהמתחרים בשוק הסטרימינג על מנת להצליח ולעמוד בשביתות, בהתחשב בצבר העבודות שהושלמו וההתמקדות הבינלאומית שלה שהרבה יותר גדולה משל שירותי סטרימינג אחרים. נטפליקס מסוגלת לייצר סרטים וסדרות שאינן באנגלית בחלקים של העולם להם לאיגודי העובדים האמריקאים אין תפקיד.

את הרבעון הראשון של 2023 סיימה החברה עם הכנסות של 8.16 מיליארד דולר (מתחת לצפי האנליסטים), לצד רווח מתואם של 2.88 דולר למניה (מעל צפי האנליסטים). בתחזית לרבעון השני פספסה החברה את צפי האנליסטים עם רווח של 2.84 דולר למניה. מספר המנויים המשלמים עמד על 232.5 מיליון, לעומת צפי של 233 מיליון.


תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היתה באשפתות
    לרון 14/07/2023 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועכשיו היא חלום! תמיד בהתאם לתנודות מר שוק,הרי אף אנליסט איננו נביא,אז מדוע הם מתעקשים לנבא?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות