
מחירי הרכבים החשמליים ימשיכו לרדת ותובנות נוספות משיחת המשקיעים עם אלון מאסק
במבט ראשון טסלה פרסמה תוצאות טובות ברבעון השני - הרווח למניה הסתכם ב-91 סנט וההכנסות ב-24.9 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח למניה של 80 סנט על הכנסות של 24.4 מיליארד דולר. במבט שני - אלו תוצאות חלשות כי הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליארד שקל, כאשר הציפיה היתה לרווח תפעולי של 2.7 מיליארד דולר TESLA INC
התוצאות הטובות בשורה התחתונה לא אמורות לשמח את המשקיעים. מה שחשוב יותר זה הרווח התפעולי כאשר הרווח בשורה התחתונה מבטא סעיפים שונים שלא קשורים לעסק עצמו כמו מסים ומימון. הירידה ברווח התפעולי מבטאת ירידה במרווח הגולמי ל-18.1% כשברבעון קודם זה היה 18.9% ועד לא מזמן זה היה מעל 20%. במילים פשוטות - מחירי המכוניות יורדים. התחרות בשוק הרכב החשמלי מחייבת את טסלה להורדת מחירים וזה חלחל גם לשוק המקומי. זו לא תופעה חד פעמית, טסלה כבר הורידה את המחירים מספר פעמים ומומחי רכב מסבירים בחודשים האחרונים שעל רקע התחרות הגדולה מול BYD ויצרניות סיניות לצד יצרניות הרכב המסורתיות, המחירים ימשיכו להישחק בכל העולם.
השחיקה הצפויה הזו, מתקזזת מול גידול צפוי במכירות, אבל כמכלול - הסביבה העסקית מקשה ותקשה יותר על טסלה לייצר גידול וצמיחה משמעותיים ברווח. "אנחנו בזמנים סוערים", אמר המנכ"ל אילון מאסק בשיחת המשקיעים של החברה במקביל להצגת המספרים ברבעון. אחד המספרים המעניינים היה מחיר ממוצע של רכב טסלה ברבעון השני שהיה מעט מעל 45 אלף דולר, ירידה מהרבעון הראשון וירידה מ-56 אלף דולר ברבעון המקביל.
בשיחת הועידה אמר מאסק כי הייצור ברבעון השלישי יהיה מעט מתחת לייצור ברבעון השני, בשל השבתות ייצור בקיץ. לטענתו - "מכירת יותר מכוניות חשובה יותר משולי הרווח למכונית". מאסק התייחס להשקה של הסייברטראק ואמר שטסלה תייצר את הסייברטראק בנפחים גבוהים ב-2024.
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- מאסק מזעזע את הסוכנויות הפדרליות; רעשי רקע או שינוי אמיתי בשוק?
סייברטראק נכנסת לשוק תחרותי שבו לפורד, ג'נרל מוטורס וריבאן נוכחות, אבל בטסלה סבורים שזה יהיה אחד ממנועי הצמיחה הבולטים בשנה הקרובה.
מניית טסלה זינקה ב-160% מתחילת השנה לשווי של 935 מיליארד דולר. היא צפויה למכור השנה רכבים ב-100 מיליארד דולר ובשנה הבאה במעל 127 מיליארד דולר. הרווח שלה יסתכם שנה הבאה ב-15 מיליארד דולר. מכפיל רווח של 60. הצמיחה תימשך, אבל לא בטוח שבקצב הנוכחי. המחירים נשחקים. וזה מעלה שאלה לגבי התמחור - טסלה בתמחור עודף מכיוון שיש לה עוד פעילויות ועוד חלומות, אבל האם החלום המרכזי של טסלה שווה טריליון דולר. לא בטוח.
- 8.כלכלן 21/07/2023 12:06הגב לתגובה זוהיא נשארת ריווחית, כי היא מקבלת מענקי מכסות אי-פליטת פחמן מהשלטון האמריקאי ומוכרת את המכסות ליצרני רכב אמריקאים אחרים.
- 7.יודע דבר 21/07/2023 10:20הגב לתגובה זומי שלא הפנים את זה עדיין- מאסק הוא גאון ויש לו נרקסיזם מטורף של להוכיח לכולם_(במיוחד לצוקרברג) שיש לו הכי גדול טסלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה והתיאבון של מאסק לא נגמר
- 6.יוני 21/07/2023 08:34הגב לתגובה זוטסלה היא לא חברת מכוניות היא חברת ai שמוכרת גם מכוניות. ברור לכולם שטסלה תהיה הראשונה שתכניס את הנהיגה האוטונומית המלאה ראשונה . קשה לי להאמין ששמעת את שיחת המשקיעים עד הסוף.. כי טסלה כבר מדברת על מכירת רשיונות לתוכנה שלה של הנהיגה האוטונומית לחברות האחרות… ומאסק לא דיבר סתם על הכפלת היברה פי חמש.. המבין יבין
- מה אתה מבלבל את האשכים??? יא מהנדס תודעה (ל"ת)אנליסט בכיר 21/07/2023 12:06הגב לתגובה זו
- 5.הסינים יקנו את טסלה (ל"ת)זליג 20/07/2023 14:24הגב לתגובה זו
- 4.שחף 20/07/2023 14:18הגב לתגובה זוטסלה בניגוד לשאר החברות, מוכרת לא רק את הרכב, אלא כל השירות מסביב. עדכון תוכנה, עמדות טעינה, טעינה ציבורית, ככל שהיא מייצרת יותר העלות שלה יורדת ולכן שווה לה להציף את השוק גם ברווח מינימלי, רק כדי לתפוס שחיטה ואחכ לעלות מחיר של מוצרים נלווים לרכב.
- אתה חתיכת נעל יוצאת מגדר הרגיל:-)))) (ל"ת)כלכלן 21/07/2023 12:08הגב לתגובה זו
- 3.Bill Hwang 20/07/2023 13:03הגב לתגובה זוכדי לדעת מהו החלום - לך תקרא את שיחת המשקיעים, כי אין לך מושג, מר "לא בטוח"
- אנונימי 20/07/2023 20:19הגב לתגובה זוFSD
- 2.זוזו חלסטרה 20/07/2023 12:40הגב לתגובה זואזרחי ישראל נצחתם לא לקנות רכבים חדשים לייבש יבואנים,לייבש את האוצר עד שנקבל מחירי אירופה.
- 1.בדרך לירידות 20/07/2023 09:16הגב לתגובה זוהליתיום בידי הסינים הבנתם.
- דוד 20/07/2023 10:45הגב לתגובה זובנבאדה בגודל 1000 אקר
- טויוטה, פולקסוואגן וסינים מובילים את מרבית השוק (ל"ת)טסלה מאחור 20/07/2023 11:46