פוטומיין מדווחת על נפילה של 20% בהכנסות, אז למה היא קופצת היום?

החברה מצמצמת הפסדים ועברה לרווח של מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. יש לה בינתיים מספיק מזומנים בקופה והיא רוצה לעבור לתזרים חיובי; החברה נסחרת בשווי פעילות אפס כך שאחרי שכבר התרסקה, אם היא תצליח - המניה תוכל לעלות מכאן
 | 
telegram

חברת החלום פוטומיין  פוטומיין +0.07% פוטומיין 2,776 +0.07% פוטומיין בסיס:2,774 פתיחה:2,774 גבוה:2,777 נמוך:2,670 תמורה:73,177 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שמנסה לעזור לאנשים לארגן את אין סוף התמונות המשפחתיות שיש להם בבית, מדווחת על ירידה של 19% בהכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 ל-6.99 מיליון דולר, לעומת 8.68 מיליון דולר במחצית המקבילה בשנה שעברה.

ובכל זאת, המניה מזנקת היום ב-8%. הסיבה לכך מורכבת מכמה סיבות - קודם כל היא אמרה שהיא מתייעלת ותצמצם הוצאות שיווק כדי לצמצם עלויות ולכן הגיוני שהמכירות ירדו, השאלה היא האם החברה תצליח להגדיל הכנסות תוך המשך צמצום ההוצאות. אבל יותר חשוב - המניה כבר התרסקה ב-80% מאז ההנפקה, כך שמי שכבר הפסידה בה את הכסף הפסיד. כעת, אם היא תשתפר ותצליח להביא תוצאות - היא תוכל לעבור מנפילה לעלייה.

למעשה, יש לה בקופה 14.5 מיליון דולר (כ-52.5 מיליון שקל) והיא נסחרת לפי שווי של 52 מיליון שקל. שווי הפעילות אפס, השוק מתמחר רק את המזומן. אז נכון, היא חברת חלום, אבל היא כבר לא שורפת הרבה כסף (שרפה במחצית הראשונה של השנה 77 אלף דולר בלבד לעומת 1.2 מיליון דולר במחצית השנה שעברה) ואם היא תצליח - זה עשוי להתבטא במניה. אין לה הערת עסק חי כך שרואי החשבון מאמינים שהיא תוכל לשרוד את השנה הקרובה וזה חשוב בעידן של ריבית גבוהה וכאשר חברות צריכות לשמור מזומן כדי להצליח להישאר בחיים ולא ליפול.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מעבר לכך, החברה צמצמה משמעותית את הוצאות הפרסום והשיווק (כ-58%) כך שהיא הוציאה במחצית הראשונה השנה 2.3 מיליון דולר לעומת 4.9 מיליון דולר אשתקד והיא הצליחה לעבור לרווח תפעולי של 981 אלף דולר, לעומת הפסד של 967 אלף דולר ברבעון המקביל, כאשר החברה הצליחה לצמצם יותר את הוצאות השיווק ביחס לירידה בהכנסות.

עוד חדשות טובות מבחינת החברה היא הגידול במספר ההורדות של האפליקצייה מ-36.2 ל-38.6 מיליון מנויים. מנגד היא רשמה ירידה בכמות המנויים המשלמים מ-452 אלף ל-409 אלף נכון להיום. בחברה מסבירים שהירידה במנויים נובעת מצמצום ההוצאות על פרסום ושיווק. 

בחודש פברואר האחרון, בחרה גוגל תמונות באפליקציה של פוטומיין כ"שירות מומלץ לסריקת תמונות" וכללה אותה בעמוד ייעודי לשירותים משלימים לשירותי Google Photos ובחברה מאמינים שזה יאפשר לה חשיפה למשתמשי גוגל בעולם.

בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל החברה ניר צמח כי החברה "עדיין לא התחילה את המסע שלה לצמיחה, יש לנו פוטנציאל עצום. יש לנו כיום 37 מיליון משתמשים כיום שזה מספר נמוך מאוד בהשוואה למה שאנחנו יכולים להיות; החלטנו לעבור מצמיחה מואצת להתנהלות אחראית יותר עם הכסף של החברה ולפעול בתזרים חיובי"

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות