איך להרוויח משינוי בהרגלי האכילה ואיזה מניות מומלצות בתחום?

על מורגן סטנלי שהודו בטעות (סברו שוול סטריט תרד), על מהפכת האוכל שמגיעה גם לישראל ועל מניה אחת מומלצת
 | 

כיצד מתרצים המומחים את התנהגות המניות מאז נובמבר 2022, במיוחד הנאסד"ק לאור הביטחון שהפגינו בהערכותיהם על המיתון שמעבר לפינה, על הירידה בהכנסות החברות, האינפלציה והעלאות הריבית. אחד המובילים ביניהם הוא מייקל וילסון, אסטרטג ההשקעות הראשי של מורגן סטנלי. אני מנוי, מזה שנים, על מכתביו המעניינים ומלאי הידע, אבל הביטחון שלו, מזה כשנתיים שיהיה שוק דובי הפליא אותי ובמיוחד לאור הסיבות לאינפלציה, שינוי הכיוון שלה מול העליות החדות בנתוני התעסוקה, המשך העליות בצריכה והמשך העלייה ברווחיות החברות. 

במכתבו האחרון מתחילת השבוע כותב וילסון, שאוכלוסיית העוקבים אחריו גבוהה מאוד, "השקפות מורגן סטנלי על שוק המניות הרחב בארה"ב היו שגויות השנה..". זה הכל רבותיי מהפכת הטכנולוגיה שמייעלת, ומייצרת נישות תעשייה חדשות. תיקונים ימשיכו להופיע אבל המהפכה רק בתחילתה והיום נדבר על נישה משבשת וחדשה בהיווצרות.

מהפכת הטכנולוגיה משבשת גם את מנהגי האכילה שלנו, תעשיית ערכות ארוחה (meal kit) משגשגת. הארוחה המשפחתית של יום השישי כבר לא מה שהייתה ווול סטריט שמה לב לכך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חברת  HelloFresh  (סימול: HFG.DE בגרמניה  HLFFF בנאסד"ק) 
מנהגי האכילה של האמריקאים עברו שינויים קיצוניים מאז העביר דור אנשי הדממה (silent generation, ילידי 1928 עד 1945) את שרביט הצריכה לדורות הבייבי-בומרס (ילידי 1946 עד 1964) ומשם לדורות ה- X (ילידי 1965-1980), דור המילניום (1981-1996) ודור ה-Z (1997-2010). שלושת האחרונים, ה-X, המילניום וה-Z, הם הצרכנים שיובילו את כלכלת ארה"ב לאורך המחצית הראשונה של המאה ה-21 כאשר דור הבייבי-בומרס (ילידי 1946 עד 1964), שהובילו את כלכלת ארה"ב מאז מלחמת העולם השנייה, פורש לגמלאות. 


דורות השתיקה והבייבי בומרס התאפיינו כמשפחות שמבשלות בבית - 95% מהמשפחות מכינים ארוחות משפחתיות לעומת בני דור המילניום, שרק 75% מהם בוחרים להכין ארוחות משפחתיות שכדי להכינן דרושים יותר מ-30 דקות הכנה והמגמה בירידה. אפילו הארוחות עצמן השתנו לחלוטין, מורכבות יותר ויותר ממזון משלוחים מוכן. בגדול אפשר לומר שהאמריקאים אוכלים יותר בחוץ ומגדילים את ההזמנות לאוכל מוכן. 

בישול מתכונים באמצעות הזמנת משלוחי אוכל וערכות ארוחות דרך שירות משלוחים לנוחות אופטימלית זה השינוי הגדול שגם מתרחב במהירות. "האכילה הפכה מאמצעי להשגת מטרה לחוויה", מציין הירחון/אתר The Spoon שמספק דיווח יומי ותובנה על מהפכת טכנולוגיית המזון והשפעתה על הצרכן האמריקאי, 


השינוי במנהגי האכילה התפתח בעיקר בגלל מהפכת הטכנולוגיה שאפשרה זאת באמצעות הקמתה של תעשיית שילוח, הטיפול במזון, האריזה והעברת האינפורמציה שעזרה לצרכנים להחליט. הפער בין "הבישול של אמא בבית" ל"ארוחה מוכנה" הלך והצטמצם ככל שמהפכת הטכנולוגיה התקדמה, לא רק בגלל הטעם אלא בגלל ה"נוחות" שחשיבותה בארה"ב עלתה עם התקדמות המהפכה. ב-2015 כתבה ד"ר Elizabeth Segran, הפרשנית והכתבת הבכירה של Fast Company, מותג המדיה העסקית המוביל בעולם שמתמקד בחדשנות בטכנולוגיה, במנהיגות, ברעיונות משתנים בעולם, ביצירתיות ובעיצוב, מאמר תחת הכותרת, "קרב 5 המיליארדים על ארוחת הערב האמריקאית", שאותה היא פותחת בקטע הבא, "משקיעים בסטארט-אפים כמו HelloFresh (סימול: HFG.DE ), Blue Apron (סימול: APRN)  ו-Plated (3 חברות שעיסוקן בפיתוח, ייצור ושיווק של ערכות ארוחה) מהמרים במאות מיליוני דולרים על הרעיון שזמן ארוחת הערב הוא פשוט קשה מדי לניהול. כשסטארט-אפים של ערכות ארוחות צצים כמו פטריות, אנחנו, ב-Fast, חוקרים את תופעת הארוחות בקופסאות וכיצד היא תשנה את הדרך בה אנו אוכלים".
 
ערכת הארוחה הראשונה הושקה בשנת 2007 בשטוקהולם, שבדיה כאשר עקרת בית בשם Kicki Theander הקימה את חברת Middagsfrid ("שלום לארוחת הערב") כדי לעזור למשפחות ליהנות מארוחות ערב ביתיות ללא הלוגיסטיקה של תכנון ובישול הארוחה. שירות זה העביר שקיות של מצרכים עד דלת הלקוח וזה זכה להצלחה מיידית שהתרחבה לכל סקנדינביה ולאירופה. לארה"ב הגיע הקונספט רק בתחילת המאה שם אומץ על ידי דור המילניום, במיוחד ע"י צעירים שחיים בערים גדולות, עם הכנסה גבוהה ורצון לנוחות. הנישה התעשייתית התחילה להתפתח בתחילת העשור הראשון של המאה באמצעות 3 החברות שהזכרנו ושאליהן הצטרפה Home Chef שהוקמה ע"י ענקית הקמעונאות Kroger (סימול:KR). זה התחיל לאט, ב-2015 גלגלה התעשייה כולה מיליארד דולר גלובלית. אבל ב-2016  הצטרפו למעלה מ-150 שירותי משלוח ערכות ארוחות לתעשייה מה שעורר את וול סטריט שב-2017 הונפקו Blue Apron ו-
 Hello Fresh ובשווים גבוהים.

הפופולריות של ערכות הארוחה מוסברת בעיקר בגלל הנוחות כאמור אבל לא רק. מסתבר שהמנות מגיעות מושלמות והמרכיבים טריים. ערכות ארוחה מגיעות עם הכמות המדויקת שהלקוח הזמין וזה חוסך פסולת (מה שללקוחות חשוב). המנות מתואמות דיאטות שונות והעניין כולו חוסך זמן. כול היתרונות הנ"ל "באשמת" ההתקדמות הטכנולוגית. הבעיה הגדולה של התעשייה היא המחיר שמגביל אותה לאוכלוסייה שהכנסתה מעל לממוצע אבל המומחים טוענים שככול שמספר הלקוחות גדל אפשר יהיה להוזיל ויותר מכך, שלערכת הארוחה יש אפילו הפוטנציאל "לשבש את תעשיית המזון" והעובדות מתחילות לגבות זאת. ב-2022 גלגלה התעשייה 20.54 מיליארד והתחזית היא שב 2030 תעבור 64 מיליארד. כשליש מהמסחר, ב-2022, בוצע באמצעות הרשת (מקוון) והשוק האמריקאי מחזיק ב-46%

ב- 2018 נכנסה אמזון (סימול:AMZN) לתמונה וב-2020 רכשה נסטלה (סימול:NSRGY) את החברה האמריקאית Freshly  שהתמחתה בערכות ארוחה מבוססות בשרים, ב-1.5 מיליארד כדי להיכנס לתחום וזה האיתות המשמעותי ביותר לצמיחת הנישה. הקורונה נתנה דחיפה גדולה לתעשייה. המומחים האמינו בזמנו שהביקוש לערכות מזון יאט לאחריה אלא שנראה שהתעשייה ממשיכה לצמוח והרבה מעבר לתחזיות. יותר מכך, תעשיית המטוסים ללא טייס, המל"טים, הבחינה בצמיחת תעשיית המשלוחים ומתארגנת לכך באמצעות שיפור יכולות המסירה וניהול המלאי בקמעונאות. 


החלטתי לסקר היום את החברה המובילה בתחום, HelloFresh (סימול:HFG ) שנוסדה בגרמניה ב-2011 אבל פועלת בעיקר בארה"ב. HelloFresh מחזיקה, נכון לרבעון הראשון של השנה, קרוב ל-75% מהתחום כשהכנסותיה ומספר המינויים עולים מאז 2019 ובקצב דו ספרתי.

מניית החברה, שלאחר הנפקתה ב-2019 עלתה פי 10 עד לנובמבר 2021, נפלה מאז בכמעט 80% וזאת למרות שהמכירות עלו, בין 2019 ל-2022, ב-320%  שהרווח תפעולי, שב-2019 היה שלילי (19.1- מיליון) עלה  ב-2022 ל-240.5 מיליון וכך גם הרווח הנקי והרווח למניה. חשבתי לכן שלאור העובדות הללו ולאור העובדה שקבוצת Baillie Gifford & Co. (ש"גילתה" את TSLA ואת NFLX בטרם עלו) מחזיקה כעת ב-11.3% מהמניות, כדאי לבדוק את המצב. אין סל ממוקד ערכות ארוחה.

האם HelloFresh תמשיך להוביל את האוליגופול שנבנה בתעשיית ערכות הארוחה? בדקנו לעומק וכל החזאים שעוסקים בהתפתחות נישת ערכות הארוחה מסכימים שהנישה תצמח בקצב דו-ספרתי בעשור הקרוב לרמה של בין 55 ל-65 מיליארד דולר, פי יותר מ-3 בהשוואה ל-2022.

 כאשר בודקים את אוכלוסיית החברות הציבוריות שממוקדות בנושא ערכות הארוחה מגלים שיש כרגע רק 2 מעניינות HelloFresh ו- Blue Apron, כל היתר או שכבר נרכשו ע"י חברות ענק כמו KR, AMZN או נסטלה (שהשפעתן שם עדיין אפסית או שמדובר בחברות ממש קטנות). התחום, אגב, מוכר בישראל היטב וחברות המזון הגדולות כמו שטראוס ותנובה מנסות לפתח מוצרים מתאימים. יש גם סטארטאפים כמו מטא פלואו שפיתחה מכשיר מבוסס בינה מלאכותית שעשוי לעזור בקביעת סוג הארוחה שמתאים לאדם.
HelloFresh מובילה את הנישה: החברה הוקמה בברלין ב-2011 בעזרתה של חברת הון סיכון שעקבה אחרי החברה שפעלה בשבדיה והחליטה לתמוך ביזמים שייסדו את החברה. חברת הון הסיכון, Rocket Internet שמה, האמינה בפוטנציאל ובשלושה היזמים שהקימו חברה למשלוח ארוחות ארוזות באמצעות שליחים שב-2014 הגיעו למשלוח של מיליון ארוחות בחודש בגרמניה ובסביבתה. חברת הון הסיכון השקיעה והחזיקה בבעלות. ב-2018 מימנה Rocket רכישת חברת ערכות ארוחה למזון אורגני בארה"ב ו-HelloFresh הפכה ליוניקורן הראשון בענף המזון כשהוערכה אז לפי 2.6 מיליארד ובשווי זה מכרה Rocket Internet את אחזקותיה. 

המודל העסקי של HelloFresh מבוסס על הכנת המרכיבים הדרושים לארוחה, מסירתם ללקוחות, שמבשלים בעצמם את הארוחה באמצעות כרטיסי מתכונים בתהליך של כ-30-40 דקות שמספק כשלוש ארוחות של שני אנשים בשבוע תמורת כ-60 עד 70 דולר. ב-2015 היו לחברה 250,000 מינוים, ב-2017 עברו את המיליון ובסוף הרבעון הראשון של 2023 היו להם 8.1 מיליון מינויים. החברה הונפקה תחילה בפרנקפורט ב-2017 והונפקה שוב בארה"ב ב-2021. ההשקעה הגדולה ביותר של החברה הייתה בהקמת בתי אריזה מתואמים בכל רחבי ארה"ב ואירופה מה שאפשר להם לעמוד בביקושים שגאו בתקופת הקורונה וגם נותן להם יתרון לעתיד.

לחברה הנהלה אגרסיבית מאוד כאשר מנכ"ל הקבוצה והמנהל הבינלאומי הם המייסדים הגרמנים המקוריים, שניהם מומחים לשיווק ומנהלים מוכשרים ביותר והיו"ר הוא  John Rittenhouseהאמריקאי ששימש בתפקידי ניהול בכירים ב Hennessy - Louis Vuitton (סימול:LVMH), ב-WMT וב KPMG. 

המניה, כאמור, ירדה בקרוב ל-80% מאז נובמבר 2021 והסיבות לירידות החדות הן: 1. רמות ההערכה המטורפות ב-2021 (בעקבות העליות החדות בבקושים לערכות בתקופת הקורונה). 2. הירידות בשוק במהלך 2022  3. למרות העליות החדות בהכנסות בין 2019 להיום יש ירידה ברווחים התפעוליים, ברווח הנקי וברווח למניה וזאת בשל העליות בהוצאות התפעוליות שמקורן בהשקעות גדלות בשיווק (ברבעון הראשון של 2023  הציגה החברה הפסד תפעולי למרות שהעליות בהכנסות נמשכו). 

תופעה זו מעלה חששות ולכן הקונצנזוס כרגע על HOLD. אבל מה שמעניין, מבחינת הדוחות, הוא שברבעונים האחרונים רואים שהתשואה שהחברה מפיקה מההון עולה בהתמדה (הנוסחה לחישוב העניין הזה היא, רווחים לפני ריבית ומס (EBIT) ÷ (סה"כ נכסים - התחייבויות שוטפות) = תשואה על ההון הפעיל בעסק). בעבר, כשהקריטריונים "עבדו" כמו בספרי הלימוד, מדד זה, (ROCE - Return On Capital Employed) היה אחד מהקריטריונים החשובים ביותר לכדאיות השקעה.

הסיכום שלי הוא שיש כאן חברה שמובילה נישה שצומחת במהירות ובפער גדול למתחרות. מהפעילות עד כה ומהשקעות העתק בחדשנות ובשיווק נראה לי שהיא תשמור על הפער וגם תתמודד בהצלחה מול כניסתן של כמה ענקיות קמעונאות. מחיר המניה כיום, 24 אירו, משקף אומנם עדיין מכפיל היסטורי גבוה, 77 פעם) אבל ההערכות הקונצנזוס הן שההכנסות ב-2024 יעלו ל-8.65 מיליון אירו והרווח למניה ל-1.51 מה שמוריד את המכפיל ל-16. העלייה בתשואה על ההון מאותתת שהרווחיות תחזור (שהחברה מתייעלת) כך שכניסה להשקעה ברמות ההערכה הנוכחיות מעניינת ומה שחשוב לא פחות הוא שככול שהנישה צומחת החברה "תעניין" ענקית קמעונות ברכישתה.

 

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. העושה במידע הנ"ל שימוש - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותבים עשוי להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    לשלמה - עדיין חושב ש-CNCמצויינים?
    משקיע נבון 02/08/2023 00:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלצת עליהם בעבר כחברה נהדרת והם ממש על סף רווחיות לאורך זמן ומתקשים. מה דעתך כעת?
    סגור
  • אני חושב שאתה טועה
    שלמה גרינברג 03/08/2023 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית איני ממליץ על כלום, אני מתאר מצבים אבל החברה הזו, למרות שאני מכיר אותה, לא זכור לי שאי פעם כתבתי עליה. אתה כנראה חושב על CVS
    סגור
  • 16.
    כמה בלבולי ביצים. זוכר, שהתרח דחף לרכוש ביונמד-מיט. (ל"ת)
    תתעלמו, תרוויחו :-) 31/07/2023 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • אם נתעלם מדברי הבלע שלך בטוח נרוויח. (ל"ת)
    כגן 01/08/2023 10:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    לדברי דב מורן ישראל הפסידה כ-100 מיליארד ש"ח מהרפורמה
    העיקר ש"העם" מריע! 30/07/2023 07:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    והיא עוד תפסיד מאות מיליארדים
    סגור
  • טען עוד
  • ישראל? אני אישית הפסדתי 200 מיליארד בגלל הרפורמה :-))) (ל"ת)
    אבי מועלם 31/07/2023 15:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תפסיד טרליונים. יאללה תרד מהארץ ותעזוב אותנו
    חיחיחי 30/07/2023 16:12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה הקרש בין הרפורמה לכלכלה, אי***ט? אם כבר אז הרפורמה תעזור לכלכלה תכניס ודאות משפטית לנושא במקום המופרעות של בג"ץ היום
    סגור
  • וואו!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/07/2023 08:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    מורגן סטנלי חוזים דפלציה, בגלל הירידה החדה באינפלציה
    לידיעת שלמה 30/07/2023 07:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולטענתם הירידה הזאת תוריד בחדות מחיר המוצרים(=שהרבה חברות העלו בגלל "האווירה")...וזה יפגע בריווחי החברות, ויתבטא כמובן בהמשך בבורסה
    סגור
  • מורגן
    שלמה גרינברג 30/07/2023 08:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כפי שכתבתי אני גרופי של מר ווילסון שלדבריו אתה מתייחס. אותם דברים שכתב בשבוע שעבר כתב פעמים מספר מאז תחילת 2022 ואפילו בתחילת 2023 כשהשוק התחיל לעלות בעקבות ההרגשה של המשקיעים (הנכונה) שהאינפלציה במסלול ירידה, שהמיתון שהבטיח מתפוגג, שרווחיות החברות בעלייה (במיוחד הטכנולוגיות), שהתעסוקה מלאה והצריכה ממשיכה לגדול. ווילסון תיאורתיקן מוכשר ביותר אבל בפועל טעה לאורך השנים. הירידה באינפלציה (הלא חדה) לא תוריד את מחירי המוצרים בחדות אם בכלל כי אפקט הראצ'ט קיים ועובד בארה"ב. מעבר לכך אמליץ שתקרא בעיון את מכתבי ווילסון שמשאיר פתח רחב לטעויות שהוא מבין שמתרחשות בניגוד לעמדותיו. האמן לי אדוני ששלמה יודע בדיוק מה ווילסון חושב וגם מבין בדיוק מה המצב בפועל למרות ששלמה מעריץ את ווילסון
    סגור
  • לגרינברג
    עצה 31/07/2023 07:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עדיף להעריך ולא להעריץ
    סגור
  • 13.
    נראה שסחירות HLFFF מאוד נמוכה (ל"ת)
    משקיע נבון 29/07/2023 12:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    טוקבק ביאהו
    לרון 28/07/2023 18:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "יקר בשבילי" כ"כ "לכו לקנות קצת ירקות אנשים עצלים"
    סגור
  • 11.
    שאלה לשלמה
    ג'ו 28/07/2023 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה האם אפשר להשוות את HELLOFRESH לחברה האמריקאית SPROUTS FARMERS MARKET האם הן יושבות על אותה נישה? אם כן עושה הרושם של החברה האמריקאית אטרקטיבית הרבה יותר מבחינת המספרים
    סגור
  • לא
    שלמה גרינברג 29/07/2023 13:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    SFM זה רשת סופרמרקטים מאריזונה שמוכרת מבחר רחב של מזונות טבעיים ואורגניים
    סגור
  • 10.
    שלמה אפשר קצת על GMDA מה קורה שם
    שמואל ג. 28/07/2023 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכאורה המניה ממש במצב לא טוב למרות ה FDA
    סגור
  • לא ברור מדוע הירידות
    שלמה גרינברג 29/07/2023 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי החשש שכעת יצטרכו לגייס שוב
    סגור
  • 9.
    ssys
    יוסי 28/07/2023 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר ! מה דעתך על סרטיס וכל מה שקורה שם ? היום ננו הודיע שהיא יוצאת מהצעות הרכש בתודה ובהערכה יוסי
    סגור
  • SSYS
    שלמה גרינברג 30/07/2023 08:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה שקורה הוא שננו בטלה הצעת הרכש וזו התגובה המיידית, נמתין לבאות
    סגור
  • NNDM יצאה מהצעת הרכש אבל DDD עדיין בענין (ל"ת)
    לידיעת שלמה 30/07/2023 07:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • SSYS
    שלמה גרינברג 29/07/2023 17:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנראה שמשקיעים לא אהבו את בטול הצעת הרכש
    סגור
  • 8.
    תודה רבה ושבת שלום (ל"ת)
    אנונימי 28/07/2023 15:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    עוד שיטה
    לרון 28/07/2023 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא תחזיק מים,צריך אוניברסיטה רק להבין כל מה שכרוך
    סגור
  • אז למה לא תלך לאוניברסיטה? (ל"ת)
    ללרון 29/07/2023 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לשלמה האם BMY מעניינת? יצא לך לעקוב? יש לך היכרות איתה?
    נעמה 28/07/2023 13:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שאין כאן הצדקה מיוחדת להשקעה במניה ספציפית מאשר להשקעה רוחבית בXLV?
    סגור
  • מכיר היטב, אבל
    שלמה גרינברג 28/07/2023 15:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השאלה הזו ליועץ ההשקעות שלך
    סגור
  • 5.
    יש עוד חברה שלהם HELFY
    א.ח. 28/07/2023 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע מאוד מעניין, אך HLFFF בארה"ב עם סחירות מאוד נמוכה, וגם יש עוד חברה שלהם הנסחרת בארה"ב סימול HELFY, לא ברור לי האם זו חברה בת שמייצרת מנות אחרות/צמחוניות / מנות בריאות וכד'והאם ההמלצה של גרינברג חלה גם עליה??? אודה להתייחסות למי שיודע...
    סגור
  • זו לא "עוד חברה"
    שלמה גרינברג 28/07/2023 15:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זו אותה חברה וגרינברג לא המליץ עליה!!
    סגור
  • 4.
    אני רק שאלה
    תוהה 28/07/2023 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם קופון לקבלת ארוחה בחינם לא מנפח את הרווח והפסד בצורה בה תרשם הכנסה בשווי הקופון ובמקביל תרשם הוצאת שיווק בשווי הקופון ? ואם כך הדבר אזי הגידול בהכנסות ובמקביל גידול משמעותי בהוצאות שיווק מחייב התיחסות עמוקה יותר בניתוח.
    סגור
  • לתוהה
    שלמה גרינברג 30/07/2023 08:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תבדוק תחילה מה משקל הקופונים בחישוב הכנסות החברה מהמינויים. אני מודע לחישוב הקופון בחברות שעיסוקן בשירותי מזון אבל זה לא משמעותי ומלבד זה כשאני מבצע הערכה עבור לקוח כמובן שאני מתייחס לכול פרט שהרי אם אכנס לכול הפרטים הכתבה תהיה ארוכה אפילו יותר מכפי שהיא ובהרבה
    סגור
  • 3.
    אני מחזיק
    לרון 28/07/2023 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלופרש כשנתיים,ממש לא לבעלי לב חלש,תנודתית מ א ו ד ,מנייה לסיבובים לא למשקיעים ויושבים
    סגור
  • 2.
    נובוקיור אחרי הדוח ושיחת הועידה
    אלון 28/07/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה מה דעתך על הדוחות ?המניה בשפל של 5 שנים בערך.. האם היה משהו מהותי לדעתך בדוח ?נראית במחיר מעניין יחסית.תודה
    סגור
  • נובוקיור
    שלמה גרינברג 30/07/2023 08:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכול בכתבה על החברה באתר הזה, https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/816142
    סגור
  • 1.
    תודה רבה שלמה.. מעניין מאוד. (ל"ת)
    עמית 28/07/2023 10:23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות