לקראת פיצוץ; האם בג"צ ילך עד הסוף ויבטל את חוק הנבצרות? כל מה שצריך לדעת לקראת הדיון
נשיאת העליון אסתר חיות והשופטים עמית ופוגלמן התחילו כעת את הדיון בעתירה כנגד חוק הנבצרות. החוק שקבע כי יהיה קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי להוציא לנבצרות את ראש הממשלה, זכה להתנגדות חריפה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה שקבעה כי "מדובר במקרה קיצוני במיוחד של שימוש לרעה בסמכות, נחצה קו הגבול ונעשה שימוש מובהק לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת". סיקור שוטף
המלחמה בין מערכת המשפט לממשלה עולה היום מדרגה בדיון על חוק הנבצרות. בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ מתחיל כעת את הדיון בעתירה כנגד החוק שכזכור קבע כי יהיה ניתן להוציא ראש ממשלה לנבצרות רק עקב מצב רפואי. ההליך במסגרתו תבוצע הנבצרות יהיה על ידי הצבעה של 75% משרי הממשלה, אבל זה לא הכל, לאחר מכן תיערך הצבעה בכנסת לה יצטרכו רוב של 80 חברי כנסת. החוק לא חוקק סתם אלא על רקע החשש כי היועצת המשפטית לממשלה תנצל את העובדה כי נתניהו חתום על הסכם ניגוד עניינים במסגרתו אסורה עליו התערבות בכל מה שקשור למערכת המשפט ועל רקע הרפורמה המשפטית, וזאת למרות שאין סמכות ישירה בחוק לכך.
שידור חי מהדיון בעליון
למרות עמדתה התקיפה של היועצת המשפטית לממשלה קשה לראות את נשיאת העליון חיות הולכת עד הסוף ופוסלת חוק יסוד רק עם שני שופטים לצידה השופטים פוגלמן ועמית. עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה על מתן צו ביניים (לפני הפסילה בהמשך) בו הממשלה תבוא ותסביר מדוע לא יבוטל התיקון לחוק, היא דרך ביניים אפשרית בה ינקטו ככל הנראה שופטי העליון היום. בנוסף לכך עמדתה של היועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפק שביקשה מהעליון לאפשר לה להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון בקשה חריגה מאוד, לאור עמדתה של מיארה כי יש לפסול את החוק, גם תוביל אותנו ככל הנראה לתוצאה בה היום העליון לא יקבל החלטה סופית בעניין.
אמש היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, ביקשה משופטי בג״צ לאפשר לכנסת להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון על חוק הנבצרות, כך שהכנסת תוכל להגיב לעמדה ״התקדימית״ של היועצת המשפטית לממשלה מיארה בבקשתה מבג"צ במסגרת חוות דעתה לפסול את חוק הנבצרות במסגרת התיקון לחוק יסוד הממשלה.
בבקשה נכתב כי ״מצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת להכריז על בטלות של חוק יסוד יסוד הוא מאורע שמעולם לא אירע״ ולכן הכנסת נדרשת לזמן מתאים להגיב לדברים.
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שהגישה כזכור לבג"צ את עמדתה בעניין לפני כשבוע דורשת מבג"צ לפסול את החוק.
בעמדתה של היועצת המשפטית לממשלה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט.
מתוך רצון להרגיע מעט לפני הדיון מסרה השבוע היועצת המשפטית לממשלה באמצעות מקורביה כי הוצאתו של נתניהו לנבצרות לא נמצאת על הפרק, וכי היא מתנגדת לכך.
היועצת קבעה בחוות דעתה כי "חקיקת תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה, הנקראת גם חוק הנבצרות - מלמדת כי מדובר במקרה קיצוני במיוחד של שימוש ברעה בכוחה של הכנסת. בהתאם לפסיקה, התערבות בית המשפט בחקיקתם של חוקי יסוד היא חריגה ביותר ושמורה למקרי קצה. המבחנים של דוקטרינת השימוש לרעה בסמכות, כפי שזו התפתחה בפסיקה, מצביעה על כך ש"נחצה קו הגבול" ונעשה שימוש מובהק לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת".
רה"מ נתניהו הגיב וטען כי יש לדחות את העתירה על הסף, לדעתו לבג"צ אין סמכות לדון בחוק יסוד. "עצם הכניסה לדיון משפטי אם חוק יסוד מסוים ראוי או בלתי ראוי, הריהו חילול סמכותה המכוננת של הכנסת, עקרון ריבונות העם ועקרון שלטון החוק".
היועצת קבעה כי מדובר "בתיקון חוקתי פגום מיסודו ובתוצאתו, שהינו תוצר של שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, בהליך חקיקה מואץ, כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט, שאישרה את כהונתו תחת כתב אישום בגין עבירות חמורות של טוהר המידות; בניגוד לחוות דעת מחייבת למניעת ניגוד עניינים, שאף נקבע כי חל על ראש הממשלה "השתק מעין שיפוטי" מלטעון אחרת ביחס למעמדה; ותוך עיצוב הסדר נבצרות שנועד ליתן מענה לנסיבות עניינו של ראש הממשלה ולאפשר את מעורבותו בקידום חקיקה שיש בה כדי להיטיב את מצבו המשפטי האישי, באופן שאינו תואם את תכליות מוסד הנבצרות".
היועצת המשפטית לממשלה הציעה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ לתת צו על-תנאי, שיורה לכנסת ולראש הממשלה לבוא וליתן טעם מדוע לא יבוטל תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה, בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת; ובסופו של יום יש להורות על הפיכת הצו על-תנאי לצו מוחלט.
היועצת ציינה כי הסמכות המכוננת – אשר מכוחה מחוקקת הכנסת את חוקי היסוד והתיקונים להם נועדה לקבוע עקרונות משטריים וחוקתיים, על-זמניים, הקובעים את "כללי המשחק" הבסיסיים של הרשויות, וכן לעגן ברמה החוקתית את זכויות האדם והאזרח. חוקי היסוד הקיימים מסדירים את כללי המשטר, חלוקת התפקידים והסמכויות בין רשויות השלטון, ומערכות היחסים בין הרשויות ובינן ובין האזרח, והכל בהתבסס על עקרונות היסוד עליהם מושתתת המדינה.
כיוון שהסמכות המכוננת היא סמכות שלטונית שאותה מפעילה רשות שלטונית, דהיינו הכנסת, פותחה לאורך השנים בפסיקת בית המשפט הנכבד דוקטרינת השימוש לרעה בסמכות המכוננת. נקבע כי תפקידו של בית המשפט הנכבד בהקשר זה הוא להגן על "החוקה המתגבשת " מפני חדירה של נורמות שלפי טיבן אינן נורמות חוקתיות אל תוך המארג החוקתי הישראלי, באופן שעלול לגרום לשחיקה וזילות במעמדם של חוקי היסוד.
היועצת ציינה בחוות דעתה כי הנשיאה חיות, כבר קבעה לפני מספר חודשים – בפסק הדין שעסק בתיקון הקודם לחוק-יסוד: הממשלה, בעניין דרעי כי "קשה שלא לראות בתיקון מס' 11 לחוק היסוד שיא, או נכון יותר נקודת שפל, של אותה תופעה מדאיגה לפיה חברי הכנסת מנצלים את הקלות שבה ניתן לתקן את חוקי היסוד לצרכים פוליטיים נקודתיים. בכך הם גורמים לשחיקה ולזילות מסוכנת במעמדם של חוקי היסוד שנועדו להיות פרקים מפוארים במפעל החוקה הישראלית".
היועצת קבעה בחוות דעתה כי "בחינה של מכלול הנסיבות הנוגעות לחקיקת תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה מלמדת כי עניין לנו במקרה קיצוני במיוחד של התופעה עליה עמדה הנשיאה חיות. בהתאם לפסיקה, התערבות בית המשפט בחקיקתם של חוקי יסוד היא חריגה ביותר ושמורה למקרי קצה. המבחנים של דוקטרינת השימוש לרעה בסמכות, כפי שזו התפתחה בפסיקה, מצביעה על כך ש"נחצה קו הגבול" ונעשה שימוש מובהק לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת.
תכלית כפולה
היועצת המשפטית לממשלה ציינה כי "כפי שעלה מהתבטאויות חוזרות ונשנות של חברי הכנסת מהקואליציה במהלך הדיונים בתיקון החקיקה, ומהתבטאותו של ראש הממשלה עצמו סמוך לאחר שהחקיקה אושרה."תיקון חוק-היסוד נועד לתכלית כפולה: ראשית, לשחרר את ראש הממשלה ממגבלות מתחום טוהר המידות ולפטור אותו מההשלכות המשפטיות שלדעתו, ולדעת מקדמי התיקון, היו עלולות לנבוע מהפרת החובה שלא לפעול בניגוד עניינים. שנית, למנוע מבית המשפט הנכבד להכריע בעתירות שהיו תלויות ועומדות באותה העת, אשר ביקשו להורות כי חה"כ נתניהו ייצא לנבצרות מתפקידו כראש הממשלה, בגין מעורבותו בקידום שינויים במערכת המשפט שיש בהם כדי להיטיב את מצבו המשפטי האישי, ובניגוד לחובתו שלא לפעול בניגוד עניינים".
היועצת ציינה בחוות דעתה לעליון כי "מתעורר חשש כבד, ולמעשה אף למעלה מכך, כי חוק היסוד תוקן כדי לאפשר לראש הממשלה לעסוק בצבר היוזמות לשינויים במערכת המשפט המכונה ה"רפורמה המשפטית".
לדבריה "תיקון של חוק יסוד לשם התנערות, ולו חלקית, מחוות דעת למניעת ניגוד העניינים
בעניינו של ראש הממשלה, כמו גם מהתחייבות מפורשת שניתנה בשעתו על -ידי ראש הממשלה לבית המשפט הנכבד – התחייבות שכבר נקבע על-ידי בית המשפט הנכבד שיוצרת כלפיו "מעין השתק שיפוטי" – טומן בחובו פגם חוקתי חמור.
"מצב שבו חקיקת יסוד המעצבת הסדר משפטי מרכזי וחשוב, שתכליתו רציפות שלטונית,
מהווה אמצעי להסרת מגבלות מראש הממשלה כאמור, מהווה פגיעה קשה בשלטון החוק.
הנסיבות מלמדות, אם כן, כי כינונו של תיקון מס' 12 לחוק היסוד אינו עולה בקנה אחד
עם כלל מאפייני החקיקה ובאופן מיוחד חקיקת היסוד ובראשם – דרישת הכלליות, לפיה
נורמה חוקתית העומדת בבסיס עיצובן של הסדרי המשטר היסודיים תיחקק מתוך מבט
רחב ותהא בעלת תחולה רחבה וכללית, להבדיל מהכרעה פרטנית בעניין נקודתי ומצומצם
באופיו. הדברים נאמרים ביתר שאת משעה שבמקרה דנן חברי הקואליציה קידמו,
ובעקבותיהם הרשות המכוננת עיצבה, הסדר משטרי בנושא רגיש במיוחד, שעשויות להיות
לו השלכות מרחיקות לכת על תפקודה התקין של המדינה ועל הרציפות השלטונית במצבים
שונים.
"נוסף על כך, העובדה שההסדר לא עוצב מתוך ראייה משטרית רוחבית וארוכת טווח, אלא
כאמצעי מידי לפתרון עניין אישי, אף הביאה בפועל לקשיים מהותיים הגלומים בהסדר
לגופו.
"הסדר הנבצרות שעוצב בתיקון צמצם משמעותית את הנסיבות האובייקטיביות של הוצאה
לנבצרות, ואף ביחס אליהן קבע דרישת רוב חריגה ביותר בממשלה ובכנסת. בהתאם לכך,
אף במצב תיאורטי שבו לא יהיה חולק כי ראש ממשלה אינו מסוגל מבחינה בריאותית
למלא את תפקידו, יהיה צורך בגיוס רוב פוליטי חריג ביותר – בממשלה או בוועדת הכנסת,
ולאחר מכן במליאת הכנסת – לשם הכרזה על נבצרותו".
היועצת טענה כי "מצב זה עלול להוביל לתקלה משטרית ולוואקום שלטוני, וזאת בניגוד לתכליות העומדות ביסוד הסדר הנבצרות עצמו. ההסדר שנקבע מעיד אפוא, כשלעצמו כי הצידוק לחקיקת ההסדר נועד לצורכו הקונקרטי של ראש הממשלה, על אף הגברת הסיכון לפגיעה ברציפות השלטונית הכרוכה בכך. יובהר, כי קשיים אלו יש בהם כדי לכרסם בכלליותם של ההסדרים שעוגנו בתיקון מס' 12 ולהצביע על האופן בו הופעלה הסמכות המכוננת בעת עיצובם. הווה אומר, התכלית הפרסונלית שביסוד ההסדר החוקתי הובילה לעיצוב הסדר משטרי מתוך ראיה צרה ונקודתית, לשם השגת תוצאה מסוימת שיש בה תועלת קצרת טווח עבור נבחר ציבור המכהן כעת, מבלי לתת מענה להשפעות ולתקלות משטריות ארוכות טווח שעלולות לנבוע מן ההסדר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
28.מטרתה הרפורמה היא חוקים פרסונאליים לטובת BB ודרעידין BB כדין בוזגלו 06/08/2023 08:19הגב לתגובה זו1 0ככל שאתה מחזק את השליטים, כך אתה מחליש את הנתינים(=ובמקרה הזה במיוחד בבוחרי הליכוד מפשוטי העם, שלא יוכלו להתמודד עם הרשויות ועם תאגידים גדולים)סגור
-
27.להגיש,תביעה ייצוגית נגד מיבילי המחאהמגיב 06/08/2023 05:13הגב לתגובה זו0 1בסך של 500 מיליון שקל לפחות בגין נזקים כלכליים ואחרים לתושבי תת אביבסגור
-
26.בג"צ והיועצת מתלוננים שהתקון לחוק הנבצרות הוא פרסונאליאמונחטאפ 04/08/2023 10:59הגב לתגובה זו0 4בג"צ מתלונן שהתיקון לחוק הנבצרות הוא פרסונלי - זה אמנם נכון אבל הוא פרסונאלי ל 2.4 מיליון בוחרים שרוצים שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה והוא פרסונאלי נגד נציגת האופוזיציה (שלא במקרה נקראת היועצת המשפטית) שנותנת פרשנות הזויה לחוק הנבצרות בג"צ שממציא חוקים ולוקח לעצמו סמכויות של מחוקק על לדון בחוקי יסוד בגצ והיועצת המשפטית שמעוותים כל חוק שנחקק כדי שישרת את השקפתם הפוליטית בניגוד לכוונת המחוקקסגור
-
25.ישרישראל במבוך בג"ץ (ל"ת)פיל 04/08/2023 09:19הגב לתגובה זו6 0סגור
-
24.BB מרסק המדינה, רק כדי להיחלץ מהמשפט שלופשוט לא יאומן 03/08/2023 14:14הגב לתגובה זו43 10למה? כי הוא יכול או חושב שהוא יכולסגור
- טען עוד
-
23.בלי הפרדת רשויות מלא מלא, אין דמוקרטיהפרשן בכיר 03/08/2023 14:09הגב לתגובה זו38 11מחר יחקקו חוק שלחרדים ולימניים מותר לנסוע ברמזור גם באדום, ויגידו שזה חוק יסודסגור
-
22.יש להבדיל בין חוק יסוד, לחוק שמתחזה להיות חוק יסודפוסק הלכה 03/08/2023 14:05הגב לתגובה זו29 13כמו שיש להבדיל בין דמוקרט או פטריוט, לבין מי שמתחזה להיות כזהסגור
-
מעניין איך בודקים חוק שמתחזה לחוק יסודאמונחטאפ 04/08/2023 11:09הגב לתגובה זו1 1אני אבחן אותך בשיטה אמריקאית איך יודעים שחוק יסוד הוא רק מתחזה לחוק יסוד: א. קוראים בקפה ב.בעזרת הכוכבים ג.בעזרת כבד של ציפור ד. לפי ההשקפה הפוליטית של בג"צ/הנציגת האופוזיציה(היועצת המשפטית נו מה בחרת אל תשאיר אותנו במתחסגור
-
21.ממשלה הזויהאלי 03/08/2023 13:29הגב לתגובה זו91 20בתור מזרחי קשה לי להבין את האהבה של הימין לרוטמן האשכנזי הנוכל או ליריב לוין האשכנזי הצנון או נתניהו המושחת בקיצור מזרחים דפוקים שאוהבים רק אשכנזים נוכלים בראשםסגור
-
20.מה יש לאנשים ההזוייםאליהו 03/08/2023 13:23הגב לתגובה זו57 8רק בגצ שומר על האזרחים אתם לא רואים שללא בגצ אמסלם הדפר ימנה את מי שהוא רוצה ולוין הנוכל ונתניהו העבריין ודרעי לא יאומן ... עבריין סדרתי ממשלה של פושעים , בושה לעם היהודי ולכולנוסגור
-
19.מעניין מאוד:איך תושבי צפון תל אביב-היחידים שמפגינים...אלון 03/08/2023 13:10הגב לתגובה זו18 40איך ייתכן שתושבי דרום תל אביב שמחים מכך שרוצים להגביל את בגצ... תחשבו לבד ותבינו הכל... איך ייתכן שכל תושבי הדרום והצפון (למעט אספסוף קטן ביותר ומבוטל) גם כן שמחים מכך שרוצים להגביל את בגצ. איך ייתכן שעשירי ישראל מתנגדים לרפורמה... (תחשבו טוב. כדאי לעשות על זה תחקיר מקיף...)סגור
-
תושבי דרום תל אביב דפריםבני 03/08/2023 13:24הגב לתגובה זו54 8זה למה... דפרים שבוחרים דפרים שדואגים רק לעצמם ומסיתים כל היוםסגור
-
18.גייסו את ילדז והכת ההזוייה לשרות ועבודה!נכהצ 03/08/2023 13:05הגב לתגובה זו6 5יחריב המנוול נפגש חוגג מברך ומהלל משפחת פשע-מקומו בכלא לא ניהיה בשר תותחים וארנק של הקיסר הנאשם ילדז והכת ההזוייה. חבורת מנוולים ומשתמטים בממשלת פשע. לא נפצענו בשביל קיסר ילדז וכת הזוייה. החוזה במגילת העצמאות הופר! איפה מר הסתדרות סמרטוט הרצפה של הקיסר הנאשם?נשארתם בלי שרות ומיסים.סגור
-
17.מינויה של היועמ"שית נעשה בחטא של שני שרי משפטים שהבהירממה מיאה 03/08/2023 13:01הגב לתגובה זו6 4מינויה של היועמ"שית נעשה בחטא של שני שרי משפטים שהבהיר מעל כל במה שתפקידה העיקרי יהיה למנוע את התפוררות תיקי נתניהו והיה עליה לפסול עצמה מלעסוק בענייניו נתניהו ומשלא עשתה זאת ראוי שביהמ"ש ייעשה זאת ולאלתר וכן כיצד שופט בשר ודם יכול לעשות צדק שנציג את הצדדים שלפניו היה מעורב במינויו לשןופט וכן כשבכוונתו מחר לבקשו להמליץ על קידומו ואין פוצה פה ומצפצף.סגור
-
16.מי מפקח על בג"ץ ? למה יש לגוף הזה כח לא מוגבל ?שלמה 03/08/2023 12:59הגב לתגובה זו31 22חייב לעשות ריסטארט לרשות השופטת בארץ אנחנו מצביעים לכנסת לא להםסגור
-
תן לאמסלם כוח ללא גבולותבני 03/08/2023 13:25הגב לתגובה זו37 15זה מה שיעשה למדינת ישראל טוב, נכון???סגור
-
15.אבד האמון לחלוטין במערכת המשפטהזוייים 03/08/2023 12:56הגב לתגובה זו30 26לצערי אם בג"צ יפסול חוקי יסוד - יש לקרוא לאמירה ברורה ונחרצת לאי ציות להחלטות בג"ץ - לא יתכן שחבורת הזויים המזטה פוליטית תגנוב את הדמוקרטיה ללא סמכות חוקית ובניגוד לרצון העם - יש להקים בית דין לחוקה עם הרכב שמרני ולשלול מבג"ץ יכולת התערבותסגור
-
אבד האמון במושחתים מימיןבני 03/08/2023 13:25הגב לתגובה זו8 14בושה של דפריםסגור
-
14.נתניהו בכלא= tlv 125 30%כלכלן 03/08/2023 12:55הגב לתגובה זו25 25נתניהו מחסל את כלכלת ישראלסגור
-
13.שוב התרגיל המשומש של "מרבורי נגד מדיסון"מפוקח 03/08/2023 12:35הגב לתגובה זו22 2השופטים קובעים שיש זכות כדי לייצר תקדים לפעם הבאה. לא יעזור להם- אין להם סמכות לבטל חוק יסוד כמו שאין להם סמכות לקבוע שיום הוא לילה.סגור
-
ולממשלה ההזויה יש סמכות לקבוע שיום הוא לילה? (ל"ת)צ'ארלס דיקנס 03/08/2023 14:07הגב לתגובה זו2 12סגור
-
12.אין להם סמכות לדון בזההזוייים 03/08/2023 12:16הגב לתגובה זו26 3היו צריכים להעיף את העתירה מבית המשפט - כעת משלא עשו כן , שיעופו הם נמבית המשפט - אין לכם סמכות חלאס עם ההצגות לתקשורת כאילו יש לכם - אתם פשוט מרמים את הציבורסגור
-
11.נתניהו המושחת חייב להיכנס לכלאאבנר 03/08/2023 12:15הגב לתגובה זו32 23מסייע לחרדים לבזוז את הקופהסגור
-
10.דיקטטורת בג"צאלי 03/08/2023 12:10הגב לתגובה זו31 6לא יתכן שהם יקבעו הכל וכל מה שקורה פה. ישנה הפרדה רשויות נכון ? מי מפקח על בג"צ ? אף אחד... הוא קובע לעצמו הנחות ומידות ופוסק על פיהן בניגוד לחוק , שכן הוא אמור לפסוק רק ע"פ החוק. ולבג"צ אין שום סמכות לפסול חוק יסוד , אין שום סמכות כזו בחוק.סגור
-
9.חיות נוכלת הכינה הרכב מיוחדכלכלן 03/08/2023 12:10הגב לתגובה זו8 3חיות נוכלת הכינה הרכב מיוחד שלא יפסול החוק אבל יניח תשתית רחבה לפסילת חוקי יסןד - לקראת הדיון בספטמבר . זה שקוף לא צריך לחכות לתום הדיון כמו שלא היה צריך לחכות לתוצאות דיוני עתירה בעניין הכניעה של לפיד לחזבאללה בהסכמי הגז.- יאלה עופי הביתנה ומקווה שעמית ההזוי לא יחליף אותךסגור
-
היא לא מכינה כלום. היא מקבלת הנחיות ברורות מראש האליטה. (ל"ת)שרית 03/08/2023 13:09הגב לתגובה זו15 3סגור
-
8.עצם הדיון מהווה הפרת איזון בין רשויותמשה ב 03/08/2023 12:09הגב לתגובה זו20 2דיון משמעותו עליונות של בית המשפט-דהיינו הפרת איזון בין רשויות. מעבר לזה, יסוד הדמוקרטיה הוא שהעם הוא הרבון והוא פועל באמצעות נציגיו והוא גם מעל לכל הרשויות כולל בית משפט.סגור
-
7.הנחת תשתית להרחבת סמכות בגצ בחוק יסודגיל 03/08/2023 12:08הגב לתגובה זו7 1אין לבית המשפט לא סמכות ולא עילה להתערב בחוק יסוד. "עצם הכניסה לדיון משפטי אם חוק יסוד מסוים ראוי או בלתי ראוי, הריהו חילול סמכותה המכוננת של הכנסת, עקרון ריבונות העם ועקרון שלטון החוק",סגור
-
6.פסילת בחירת - מהות הדמוקרטיהיעקב 03/08/2023 12:02הגב לתגובה זו6 0בחסות משפטית מבטלים את רצון העם.סגור
-
5.כשבג"צלרון 03/08/2023 11:32הגב לתגובה זו33 16לא יהיה כבר המגן של מדינת ישראל בביה"מש בהאג אז נתחיל לדבר באמת,יכווצו את ישראל עד כי לא היתה משפטית,ותודה לנתניהוסגור
-
למה כי תלכו להלשין ? (ל"ת)שלמה 03/08/2023 12:58הגב לתגובה זו4 1סגור
-
4.בגץ עושה תרגיל בקטנה הזאת ימין ובגדולה בהמשך שמאל (ל"ת)שלמה 03/08/2023 10:56הגב לתגובה זו2 15סגור
-
3.לכן הרפורמה המישפטית הכרחיתדן 03/08/2023 10:16הגב לתגובה זו34 25בית המשפט העליון מרשה לעצמו, בניגוד לחוק, לחצות גבולות וליצור תקדימים.סגור
-
2.מתי הבחירות הבאות לבג"ץאנונימי 03/08/2023 10:11הגב לתגובה זו19 25אני בוחר במפלגה המאוחדת בגץ דרדצ ורצרצ אגב הם המפלגה היחדה שרצה בבחירות כל הרשימות האחרות נפסלו ע"י חיותסגור
-
לא צריך לדאוג לבג"צלרון 03/08/2023 11:34הגב לתגובה זו1 0הטמטום הפוליטי לא יחלחל לביצוע ממשי,ישראל משפטית קטנה ומפוחדת,כן כן!סגור
-
1.המלחמה היא מול האזרחיםעמירם 03/08/2023 10:07הגב לתגובה זו25 2לא מול הממשלה בגץ נלחם בנו מי שבחר את הממשלה הזאת לוקח לעצמו כל סמכות שהוא רוצה כי ככה בא לו .. אז לא יקרה נגמר הבית זונותסגור
-
וכשרמטכ"ליםלרון 03/08/2023 11:35הגב לתגובה זו2 6ודרומה לא יצאו לחו"למפחד השלטונות שם,מה אז?סגור
-
אם לא גופי שמאל לא ילשינו אותם הם יוכלו לצאת כאוות נפשם (ל"ת)שני 03/08/2023 13:44הגב לתגובה זו3 0סגור
העמוד