דלתא מותגים: "צופים שיפור גדול יותר ברבעון השלישי - בגלל הנפילה של 80% במחירי התובלה" - המניה מזנקת ב-12%

גם היקף המלאי ירד ובחברה אומרים "חזרנו לרמות מלאי סבירות, לא נצטרך למכור בחיסול מלאי". דוחות דלתא מותגים לא היו מרשימים במיוחד. הם בסדר. אבל החברה כבר איבדה 40% בשנה האחרונה וכעת מזנקת בעקבות אופטימיות להמשך. האם השיפור צפוי גם אצל המתחרות - פוקס, ריטיילורס, קסטרו וגולף?
 | 
telegram

מניות תחום האופנה וההלבשה ספגו מהלומה קשה בשנה האחרונה. החברות איבדו עשרות אחוזים ( פוקס 0% פוקס 29,000 0% פוקס בסיס:29,000 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם מינוס 30%, דלתא מותגים 0% דלתא מותגים 6,642 0% דלתא מותגים בסיס:6,642 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נפלה ב-40%, קסטרו 0% קסטרו 8,996 0% קסטרו בסיס:8,996 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-53%, טרמינל איקס 0% טרמינל איקס 434.3 0% טרמינל איקס בסיס:434.3 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-64%, גולף 0% גולף 626.1 0% גולף בסיס:626.1 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו המשביר 365 0% המשביר 365 111.4 0% המשביר 365 בסיס:111.4 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מחקו 30%. התוצאות נפגעו אחרי היציאה מהקורונה, כאשר החברות 'נתקעו' עם עודפי מלאי וחלקן יצאו למבצעי חיסול. זה אמנם פגע בהכנסות אבל זה עדיף על פני הכרה בהפסדים של מלאי לא מכור. האם הקושי בענף הסתיים ויתחיל שינוי מגמה? 

דלתא מותגים בהנהלתה של ענת בוגנר, החברה הבת של דלתא גליל   דלתא גליל 0% דלתא גליל 18,880 0% דלתא גליל בסיס:18,880 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  של אייזיק דבח פרסמה היום דוחות סבירים אבל המניה מזנקת גם כי היא כבר זולה ובעיקר - בגלל התחזית לרבעון הקרוב: "ברבעון השני עדיין מכרנו מלאים שרכשנו בשנה שעברה, כאשר עלויות ההובלה היו הרבה יותר יקרות. מנגד שער המטבע היה קצת יותר נמוך מאשר היום אבל אנחנו בהחלט צופים בתוצאות הרבעון השלישי השפעה אפילו יותר גדולה של הירידה בעלויות ההובלה, שנפלו ב-80%" אומר יניב בנדק, סמנכ"ל הכספים של החברה.

שיפרתם את רמות המלאי, חזרתם לרמות נכונות מבחינתכם?
"אנחנו רוצים רמות מלאי של 4-4 וחצי חודשי מלאי. כלומר לפני פתיחת המותגים החדשים, שיעלו את המלאי, מדובר על אזור 165-170 מיליון שקל וזה גם תלוי בעונתיות, כאשר יש הבדל בין המחצית הראשונה לעומת המחצית השניה". המלאי של החברה ירד מרמות של 232 מיליון לפני שנה ו-195 מיליון ברבעון הקודם ל-168.4 מיליון בסוף הרבעון השני של השנה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

איך היחלשות השקל תשפיע עליכם?
החברה מצפה לפגיעה מסוימת ברווח הגולמי בתקופה הקרובה, אבל שההשפעה של ירידת מחירי התובלה תהיה משמעותית יותר: "אנחנו מעריכים שבמחצית השניה השפעת שער המט"ח על הרווח הגולמי תהיה יותר גדולה וניפגע יותר ברווח הגולמי. אבל בינתיים הפגיעה בדולר מתקזזת בגלל הירידה כאמור של 80% במחירי התובלה. 

"השנה הקרובה תהיה בסדר, יש לנו עסקאות הגנה בשער דולר של 3.3 שקלים לדולר ועוד רמה ב-3.6 שקלים לדולר. אבל ככל שבשנה הבאה הדולר יישאר ברמות של 3.65 עד 3.7 שקלים לדולר - תהיה פגיעה גדולה יותר".
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו

אתם מרוצים מרמת החשיפה למותגים החדשים שלכם?
מנכ"לית החברה, ענת בוגנר: "כן, מתקדמים לפי התכנון שלנו בהשקת המותגים החדשים. המודעות אליהם בעליה. חלק מההתמתנות בהוצאות הייתה ירידה קטנה בחנויות שהשפיעה על הוצאות המכירה והשיווק. אבל מנגד יש עלויות של הוצאת המותגים החדשים - כשפותחים חנויות או משיקים אתרים אז יש עלייה בעלויות המכירה והשיווק, וזה טבעי. בהתחלה העלויות גבוהות יותר ולוקח לזה קצת זמן להתמתן.

"ברבעון הרביעי וגם בראשון של השנה הבאה נראה עליה בהוצאות השיווק בעקבות פתיחת החנויות החדשות, אבל בטווח הארוך נתייצב ברמת ההוצאות שכולם רגילים אליהם, בכפוף לעליות המדד (אינפלציה) ושכר המינימום".
חנות דלתא מותגים. צילום: יחצ
חנות דלתא מותגים. צילום: יחצ

איך אתם מושפעים מהבלאגן השנה בישראל והאינפלציה?
"אי אפשר להתעלם מהאווירה במדינת ישראל, וזה לא קשור לדעה פוליטית. יש אווירה קצת יותר קשה אבל כמו שאתם רואים הפגיעה בדלתא היא מינורית, אם אפשר לקרוא לזה פגיעה. זו פגיעה ברמה של יום עבודה. מבחינתנו פחות או יותר ממשיכים כרגיל ומאמינים שככל שנמשיך לשפר ולרגש את הלקוחות נוכל לעזור להם להתגבר על התקופות האלה. בתקופות כאלה בדרך כלל לקוחות בוחרים במותגי קצה או מותגים זולים או ערך מיוחד והלקוחות רואים שאנחנו נותנים להם ערך".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות