סופרין מתרחבת בתחום הלוגיסטי - עומדת להקים מרכז לוגיסטי רביעי
הרווח הזה יבשיל על פני שנים, כך שלא בטוח כמה ממנו יחלחל לשורה התחתונה, אבל כשמסתכלים על היקף הפעילות הכולל של הקבוצה ועל ההיקפים בעבר והרווחים בעבר, מבינים שבעולם רגיל, החברה היתה מתומחרת גבוה יותר. הבעיה שאנחנו בהאטה-מיתון שמתבטא מאוד בתחום הנדל"ן, אם כי, הרוב סבורים שזה עניין של זמן - שנה-שנתיים עד שנצא ממנו. אולי בגלל הרצון לפזר סיכונים, החברה מעלה הילוך בשנים האחרונות בתחום הלוגיסטיקה.
התחום מניב תשואה טובה ביחס לסיכון. זו לא התשואה הגבוהה יותר של משרדים, זו לא התשואה הנמוכה של דירות למגורים, אבל גם מבחינת סיכון - זה לא הסיכון של משרדים, וזה גם לא מוצק-בטוח יחסית כמו דירות למגורים.
בשנים האחרונות התחום הלוגיסטי בתנופה גדולה, וסופרין הקימה דרך קבוצות רכישה 3 מרכזים. השיטה שלה היא לקנות קרקע, לנהל ולפקח על הבנייה ולמכור כבר בשלבים הראשונים את רוב הנכס לקבוצת רכישה. כן, אפשר לקנות כמשקיעים נדל"ן לוגיסטי להשקעה. כנראה שמתישהו בעתיד זה יהיה טרנד. בינתיים רוב קבוצות הרכישה הם של תעשיינים-פירמות שזקוקות למרכז לוגיסטי קטן. למעשה, ברוב המקרים זו הדרך שלהם לקנות מרכז לוגיסטי ולא לשכור.
סופרין נערכת להקמת מרכז רביעי, הפעם באשדוד. החברה יוזמת יחד עם קבוצת וייס פרויקט להקמת מרכז לוגיסטי באשדוד בהיקף של כ-51,000 מ"ר, עלות רכישת המגרש היא כ- 119 מיליון שקל. החברות התקשרו בהסכם אופציה לרכישת זכויות בשטח של כ-18.7 דונם, לטובת הקמת פרויקט "טכנופארק" רביעי של הקבוצה, המיועד לשימושי לוגיסטיקה, אחסנה ומסחר.
האופציה לרכישת הקרקע ניתנה לחברות לתקופה שלא תפחת מ-12 חודשים, כאשר לחברות קיימת הזכות להאריך את תקופת האופציה ב-3 חודשים נוספים, וזאת תמורת תשלום של 2.4 מיליון שקלים. ככל ותמומש האופציה לרכישת הקרקע, עלות הקרקע נקבעה על 119 מיליון שקלים.
"אחת ההוצאות הכי יקרות היום בתחום הלוגיסטיקה היא על נושא השינוע של הסחורות או חומרי הגלם", אומר צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין, "לכן מחירי הקרקעות באשדוד יקרים יותר מקרקעות ללוגיסטיקה במקומות מרוחקים יותר כמו למשל בקריית גת. אשדוד נמצאת מצד אחד ממש על הנמל ומצד שני סמוך ליציאה לצירים מרכזיים כמו כביש 4 וכביש 6 ולכן הוצאות השינוע נמוכות משמעותית מהוצאות של מרכז לוגיסטי בפנים הארץ".
סופרין מסביר את ההרחבה של פעילות הקבוצה במרכזים לוגיסטיים - "עליית המסחר המקוון, הצורך התמידי והתחרות בהעברת סחורות מגוונות יותר למרכזי אוכלוסייה, הפך את השילוח והלוגיסטיקה בעולם בכלל ובישראל בפרט לענף מוביל במשק. הצמיחה המשמעותית בביקושים למחסנים, חוות שרתים ומרכזי הפצה וקירור אף הוסיפו גיוון וחיזקו את הביקושים בתחום זה עוד יותר. מנגד, נחשף מחסור משמעותי במרכזים לוגיסטיים ליד נמלים, שדות תעופה ובעיקר ליד מרכזי אוכלוסייה. על כן אשדוד שהיא עיר נמל, מהווה מיקום אטרקטיבי מאוד עבור מתחמי לוגיסטיקה, אחסנה ותעשיה".
הרווח בתחום הלוגיסטיקה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה