אל על בתוצאות טובות: הכנסות ו-EBITDAR גבוהים יותר מאשר לפני הקורונה
חברת אל על אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של היום היא לא אותה אל על של לפני הקורונה. השם אולי זהה אבל החברות כבר לא ממש. אחרי תוכנית התייעלות אגרסיבית החברה, בהנהלתה של דינה בן טל גננסיה ובבעלותו של קני רוזנברג, מצליחה להרים את הראש מתחת למים, ואלה בהחלט בשורות טובות למשקיעים, שכבר ראו את החברה צוללת ומתרסקת. אל על ממשיכה גם ברבעון השני של 2023 להציג תוצאות טובות כאשר היא עוקפת את התוצאות מלפני מגיפת הקורונה, כאשר בחברה מציינים שהיא בכושר ייצור של 87%. לשם השוואה, ברבעון הקודם אמרה החברה שמדובר בשיעורי תפוסה שהם כמו של חודשי הקיץ. לשם השוואה, "ב-2019 היינו על 80%. כל אחוז זה 5 מיליון דולר שיורדים עד למטה". בטקס פתיחת המסחר בבורסה לרגל 20 שנה להנפקת אל על אמרה מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה ש"מי שלא משקיע עכשיו במניית אל על עושה טעות ענקית".
חברת התעופה צופה בשנה הנוכחית (2023) הכנסות של יותר מ-2.4 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2023 אל על הכניסה 630 מיליון דולר, לעומת 584 מיליון ברבעון השני של שנת 2019. אל על גם רושמת EBITDAR של 163 מיליון דולר, לעומת 99 מיליון בתקופה המקבילה ב-2019. הרווח התפעולי הגיע ל-90 מיליון דולר, לעומת 20 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. הרווח הנקי קפץ ל-59 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל ב-2019.
אל על חוזרת על הצהרת הכוונות שלה להגיע להכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד שנת 2028, צמיחה של 15% בשנה, כשבדרך בשנת 2026 היא רוצה להגיע להכנסות של 3 מיליארד דולר. האתגר הגדול של אל על יהיה לשמור על "השגת רווחיות ויציבות פיננסית לאורך זמן". עוד מציינת החברה את הצורך לחזק את מבנה ההון ומעבר להון עצמי חיובי, המשך התייעלות תפעולית ויתרות מזומנים שוטפות. יעדים נוספים לאותה תקופה - EBITDAR שיהווה 17% עד 21% ממחזור המכירות שלה, יחס חוב ל-EBITDA של 3-4X ויתרות מזומנים (אחוז מהמחזור) של 10% עד 15%.
היעדים של אל על לשנים הבאות
התוצאות והתחזיות הללו חשובות כיוון שאל על רשמה הפסדים כבדים בשנתיים האחרונות. במצטבר היא הפסידה מיליארד דולר. הרבה מאוד כסף. אל על צריכה להמשיך להשתפר ולשמור על יציבות בפרמטרים השונים כדי למחוק את ההפסד המצטבר הזה.
מאז התחתית שרשמה אל על בסוף שנת 2021 המניה משלימה עליה של 160%. היא נסחרת כעת במחיר של 4.64 שקלים למניה ושווי שוק של 1.16 מיליארד שקל. מתחילת השנה האחרונה מדובר על עליה של 80%. עם זאת, היא עדיין רחוקה מאוד מהרמות בהם נסחרה ב-2019.
מעבר לחשדות בארה"ב נגד הבעלים קני רוזנברג על משיכת כספים למטרות אישיות מבתי האבות שהוא מנהל במדינה, אל על זוכה לאמון מצידה של כלל ביטוח (אחרי שהמניה כבר זינקה ב-200% מהתחתית) וזו רכשה 5% ממניות החברה עם אופציה לרכישה של 5% נוספות, וזאת בהמשך למסע הרכישות הגדול של כלל - היא רכשה מניות של המתחרה של אל על, ישראייר, וגם של משק אנרגיה, ערד, אאורה, אלקטריאון. לפני חודש וחצי אל על גם הכריזה על שיתוף פעולה עם דלתא איירליינס, כך שהיא תגדיל את היצע הטיסות בארה"ב, כולל טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת השירותים לנוסעי היוקרה.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "לאחר רבעון ראשון מוצלח שהיווה נקודת פתיחה טובה, אנו שמחים להציג תוצאות שיא לרבעון השני אשר הסתיים כרבעון השני המוצלח ביותר של החברה מאז הנפקתה. יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית. עשינו מהלכים גדולים ברבעון האחרון ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה-SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה-777, ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה-16. אני גאה להציג לראשונה תכנית עסקית חמש שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התכנית האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתכנית הזו ובכך שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמינו".
ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים: "אני גאה להציג את הגידול המשמעותי שלנו ברבעון הזה, בכל המדדים, הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים. אנו ממשיכים את מגמת היציבות במכירות- מגמה חשובה שאנו צופים שתימשך לאורך זמן. היציבות במכירות והמשך מגמת הגידול בביקושים, לצד שמירה על ההתייעלות, מאפשרים לנו לתכנן לטווח הרחוק ולהציג תכנית עסקית חמש שנתית, תכנית הדרגתית, שאני בטוח שנעמוד בה ובשאר היעדים שהצבנו לעצמינו. התכנית הזו מבטאת את המחויבות שלנו ללקוחות שלנו, לציבור המשקיעים ולבעלים. התכנית פורטת באופן מדורג את התפתחותה וצמיחתה של החברה בכלל המדדים הכולל הרחבת הצי והגדלת היצע המושבים, ל-100% בכושר הייצור עד סוף 2024 וגידול של מעל ל-100% בשנים שלאחר מכן. אנו חותרים להגיע לשיא של 3.5 מיליארד דולר הכנסות ב-2028, גידול המהווה 160% משנת 2019".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.אל עלשלום 13/08/2023 15:48הגב לתגובה זו0 0הכול מבפנים טייסים חמודים שמרוקנים את קופתה בשנים הבאות ישביתו את המטוסים כי הם בעליהם כמו שהם בלעלי אדמות הקיבוצים מנכלים חמודים יתנו להם יד כמו הסרבניםסגור
-
8.מתגאים גם בזכויות שנישללו מפורשים ועובדים (ל"ת)חד 10/08/2023 18:26הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.בהצלחה (ל"ת)עידן 10/08/2023 14:38הגב לתגובה זו0 1סגור
-
6.איפה המצגת שהיתה ?דן 10/08/2023 12:07הגב לתגובה זו0 0ושיחת הועידהסגור
-
5.לאחר פיטורים של 2000 עובדים (ל"ת)חיים 10/08/2023 11:51הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
4.אל על חברת בלופריםסתם אחד 10/08/2023 11:07הגב לתגובה זו1 2רק טיפש או תמים קונה מניות של אל על. רקובה ומושחתת.סגור
-
3.רק טיפשים טסים באל על המושחתתאחד 10/08/2023 10:51הגב לתגובה זו1 3רק טיפשים טסים באל על המושחתתסגור
-
2.דוחות פצצה (ל"ת)מרדכי 10/08/2023 10:21הגב לתגובה זו2 1סגור
-
הערה בונהאליהו 10/08/2023 13:55הגב לתגובה זו0 0היה נחמד אם היו מחלקים דבידנדים לאלו שהאמינו במניה ומחזיקים בה עד היוםסגור
-
1.כל הכבוד, בהצלחה (ל"ת)עידן 10/08/2023 10:17הגב לתגובה זו1 1סגור