ההשקה של הדגם החדש של BYD - והאם המכירות צפויות להיות גבוהות

על המחירים בשוק הרכבים החשמליים, על הדרך של היצרנים והיבואנים לשמור את המחירים של הרכבים המשומשים ועל הפער שמצטמצם בין טסלה ל-BYD
 | 

השבוע הושק דגם נוסף של חברת BYD בישראל - המשפחתית החשמלית דולפין במחיר של החל מ-142 אלף שקל. באבזור נוסף ותוספות המחיר עשוי להגיע לקרוב ל-150 אלף שקל. האם מדובר במחיר טוב לרכב של החברה שמובילה את השוק המקומי במסירות מתחילת השנה למעשה מאז ההשקה של הדגם ATTO לפני פחות משנה? אז הדולפין זה לא ATTO שמרווח וגדול יותר, שמחירו כ-165 אלף שקל, אך באופן יחסי לרכבי הקטגוריה זה נראה מחיר סביר.  
דגם דולפין של BYD

  דגם דולפין של BYD 

הדולפין שתשווק בארץ היא עם מנוע קדמי בהספק 204 כוח סוס ועם סוללה של 62 קילוואט לשעה, שמספקת טווח נסיעה של מעל 420 קילומטר. היבואן  מספק אחריות לשש שנים או לעד 150 אלף קילומטר. המכירות בחודשים הקרובים יעלו בהדרגה, כאשר הדולפין עשויה ליהנות בדומה לשאר הרכבים החשמליים מזינוק במכירות לקראת סוף השנה בשל עליית מס קנייה בתחילת שנה הבא.

הדולפין תחזק את מעמדה של BYD בשוק המקומי כאשר ה-ATTO מוביל את המכירות עם קצב של כ-2,000 מסירות בחודש. ובכלל - BYD הפכה לחברה שמתחרה ראש בראש מול טסלה בכל העולם. ברבעון האחרון היא מסרה 383 אלף רכבים חשמליים. טסלה  מסרה 466 אלף, מה שאומר ש-BYD מוסרת יותר מ-80% מנפח המסירות של טסלה, כשלפני שנה BYD מסרה 40% מנפח המסירות של טסלה. האנליסטים מעריכים שסיכוי טוב שעוד כשנה BYD תשווה את המסירות לטסלה ואף תעקוף אותה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

התחרות הזו היא בין שני מותגים שנתפסים תדמיתית שונים, אבל לא כבעבר. טסלה מתיימרת לשווק את הרכבים שלה כ-"יוקרתיים" ויקרים יותר בעוד ש-BYD מכוונת לצרכן "הפשוט". אבל ככל שמתקדמים בהשקות מקבלים דגמים איכותיים יותר של החברות הסיניות לרבות BYD. הפער מול טסלה עדיין קיים, המיתוג והתדמית של טסלה עולים על BYD, אך נראה שהפערים מצטמצמים.

ניסיון להחזיק את המחיר של הדגמים הקיימים  

וכמה מילים על המחירים - המחיר של הדולפין נראה הוגן, נזכיר שה-ATTO משווקת בכ-165 אלף שקל, אבל ברור לכל שהמחירים של הרכבים החשמליים במגמת ירידה. רואים את זה בעולם, התחרות מחייבת את החברות להוריד מחירים כדי לתפוס נתח שוק כשטסלה המובילה הורידה 7 פעמים בשנה האחרונה את המחירים. BYD והחברות הסיניות הלכו בעקותיה. 

היבואנים במקביל מורידים גם את המחירים, אבל יותר נוח להם להשיק דגמים חדשים במחירים נמוכים יותר מאשר להוריד בשיעור משמעותי את המחיר של דגמים קיימים. דמיינו שהיבואן יורד את מחיר ה-ATTO ב-10%. הוא בעצם פוגע בכל מי שקנה רכב בשנה האחרונה ובאופן משמעותי מאוד. מחירי הרכבים המשומשים ירדו בחדות. מעבר לשחיקה הטבעית-הרגילה של 10%-15% הם ירדו ב-10% נוספים.

אז הדרך לנסות ולעקוף את הירידה הזו, היא לנסות להשאיר את המחירים של הדגמים הקיימים באותו מחיר או בהנחות נמוכות - בסופו  של דבר אין להם ברירה אלא להוריד מחירים, אבל לא בשיעור דרמטי ובמקביל להשיק דגמים חדשים במחירים נוחים יחסית לאותה קטגוריה. 
  

השקה נוספת של BYD


BYD צפויה להשיק בקרוב גם את דגם ה-SEAGULL ("השחף") - רכב קומפקטי יחסית,  אבל מושקע ובמחיר כנראה נוח.


מחירי הרכב בישראל והמסים על יבוא המכוניות הם מוכרים ולכן סביר שלא נראה אצלנו מחיר של 35 אלף שקל כפי שזה ישווק בסין, אבל סביר שזה יימכר במחיר התחלתי של 70-80 אלף שקל  


 

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    רק לטסלה אין תחזוקה
    אסף 11/08/2023 17:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כי זה רכב חשמלי במלוא מובן המילה הל השאר חארטה
    סגור
  • 9.
    מחיר יקר
    משה 11/08/2023 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחיר ממש יקרבסין הדגם הזה עולה 20% פחות מה- atto3 כלומר אמור להמכר בעלות התחלתית של 130,000 ₪ וגם זה משאיר ליבואן אחוזי רווח מאוד גבוהים על הרכבעושים עלינו סיבוב.....
    סגור
  • 8.
    הגיע הזמן להוריד את המיסים גג ל 17% (ל"ת)
    שי 11/08/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    BYD שחף במחיר של 50 אלף יעשה כאן רעידת אדמה
    נהגוס 11/08/2023 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הלוואי. שחף חשמלי ב 50 אלף ירסק את שוק הרכב הקטן כי מי לא ירצה להחליף רכב קטן וישן מונע בנזין בחשמלי חדש וזול?
    סגור
  • 6.
    מה עלות התחזוקה
    יעקב 11/08/2023 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממה עלות התחזוקה לשנה, איזה בעיות יש ברכב חשמלי מתי מחליפים סוללה, כמה סוללה עולה
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    פיצוץ
    אורי 11/08/2023 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכב חשמלי לא בישראל עוד 3 שנים כול הסוללות יתפתחו היום בישראל יגרום להם להיתפוצץ
    סגור
  • 4.
    סתם שתזכרו שלפני שנה נמכרו רכבים כאלה ב70K
    אלי 11/08/2023 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם זה חשמלי אבל המחיר זה לא מטוס ורק המחיר בשמיים ככה שלא לא נראה לי יעוף במכירות כמו שמדמיינים
    סגור
  • 3.
    לא בדיוק רכב משפחתי
    דוד 11/08/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כנראה שלא ראית את האוטו פיסית. לא שווה את המחיר בו הוא משווק, להבדיל מה- atto 3
    סגור
  • 2.
    כתבה ממומנת?
    גולש וותיק 11/08/2023 10:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה הקשקוש הזה?!? למה שמישהו יקנה את הדולפין כשהוא יכול להוסיף 20 אלף ולקנות את ה האטוֿ?? אמנם זה מחיר תחרותי ל mg4 אבל עדיין מי שיקנה את הדולפין לא יצליח למכור, כי הקונים יעדיפו להוסיף כמה אלפי שקלים ולקבל את האטו3
    סגור
  • 1.
    חלם זה כאן גם במשרד התחבורה
    הדג מסריח מהראש 11/08/2023 10:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רכב חשמלי הוא אקולוגי ולכן הוא חייב להיות זול יותר ולא ייקר יותר . איך נלחם בהתחממות הגלובלית עם חשיבה כל כך מטומטמת . יש כאן אלמנט חינוכי חמור ביותר ללמד צרכנים לזלזל במלחמה לעולם טוב יותר .
    סגור
  • אקולוגי זה לעבור לנסוע באוטובוס
    אוטובוס 11/08/2023 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שבוחר לנהוג ברכב פרטי ותורם לפקקים שלא יתבכיין
    סגור
  • בסופי שבוע? (ל"ת)
    המיעוט הכי גדול 14/08/2023 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות