בסוף 2024 50% מהצי של צים יהיה חדש, יעיל ותחרותי מאוד"

אלי גליקמן, מנכ"ל צים: "מחירי התובלה עלו בשבועות האחרונים, אנחנו לא בטוחים שזה ישאר כך ואנחנו לא משנים את התחזית שלנו שגם המחצית השנייה תהיה חלשה"; ההפסד למניה ברבעון השני - 1.79 דולר למניה על הכנסות של 1.31 מיליארד דולר

 | 
telegram
(4)

ענקית הספנות צים צים -1.82% צים 23.79 -1.82% צים סגירה:0 פתיחה:24.63 גבוה:25 נמוך:23.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה ברבעון השני של 2023 הכנסות של 1.31 מיליארד דולר בהשוואה להכנסות של 3.43 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 61.8%. החברה פספסה את צפי האנליסטים בוול סטריט להכנסות של 1.35 מיליארד דולר.

החברה רשמה הפסד מתואם של 1.79 דולר למניה, גרוע מצפי האנליסטים להפסד מתואם של 88 סנט למניה. אלי גליקמן, מנכ"ל צים, אמר בראיון לביזפורטל: "מחירי התובלה עלו בשבועות האחרונים, אנחנו לא בטוחים שזה ישאר כך ואנחנו לא משנים את התחזית שלנו שגם המחצית השנייה תהיה חלשה"

גליקמן רואה את העתיד בצי הספינות החדשות שיהיה גדול יותר, יעיל ותחרותי יותר. ככה החברה תוכל להתחרות בצורה טובה יותר בשוק. עד כמה החברה תהיה תחרותית יותר? להערכת גליקמן העלות של הובלת תא בקווים מרכזים תרד בחצי. זה כמובן משמעותי מאוד. אבל כמה מהצי שלכם יהיה חדש? "בסוף 2024 50% מהצי שלנו יהיה חדש, יעיל ותחרותי מאוד וזאת בזמן שאצל המתחרות לא יהיה שיעור כזה של אוניות חדשות". 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מניית צים יורדת בכ-5% ומתחילת השנה ב-21% למחיר של 13.4 דולר ושווי שוק של 1.62 מיליארד דולר. בקופה יש 3.2 מיליארד דולר, אבל על רקע ההפסדים הצפויים בשנה כולה, השוק חושש מלהשקיע בצים ובמניות ספנות בכלל שמחירן ירד דרמטית בשנה האחרונה. 

רשמתם בתחזית: הגידול החזוי בכמויות המובלות צפוי להיות גם כן נמוך מהתחזית המקורית, תסביר את העניין הזה:
"התחזית להובלה בסחרים, אנחנו צופים שלא יהיה גידול מכיוון שאנחנו לא רואם גידול בביקוש. שנית, מבחינת כמות האוניות שלנו, כמו שדיווחנו, האוניות שלנו הולכות וגדלות ואנחנו הולכים לקבל עד סוף שנת 2024 כולל מה שקיבלנו, 46 אוניות חדשות. הגודל של האוניות החדשות גדול משמעותית מהאוניות שאנחנו מפעילים היום ולכן מבחינת קיבולת , תהיה לנו יותר קיבולת. המבחן שלנו עכשיו יהיה אם נוכל למלא את האוניות האלה לנוכח הירידה בביקוש העולמי ולא נגיע למצב שהאוניות לא יפליגו מלאות".

מה אתם מרגישים בתעשייה שלכם? האם רמת ההצטיידות של חברות נוספות העוסקות בתחום גם עלתה? כלומר יחסי המחיר עלולים להימשך?
"ראשית, התשובה היא כן, רוב החברות רכשו, התחייבו, חכרו אוניות חדשות. שנית, יש גידול במגמת הביקוש העולמי שהוא גידול שנתי, אם ניקח בחשבון ששנות הקורונה, 2021 ו2022 היו שנים חריגותבביקוש, ונמשיך את המגמה של 2019 ו-2020, אפשר לראות גידול קטן בתנועה של הסחורות בעולם. בפועל, רמת ההצטיידות לבין רמות הביקוש גדולה משמעותית. לכן הפער בין ההיצע לבין כמות האוניות החדשות שנכנסות והולכות להיכנס הוא עדיין גדול יותר מהגידול בביקוש ולכן אנחנו צופים שיהיה לחץ על המחירים כלפי מטה".

איפה זה יעצר? שנה שנתיים קדימה, מה התחזית?
"המטרה שלנו בצים זה לבנות את עצמנו נכון לתחרות כי אנחנו נמצאים עכשיו בתגובת מעבר, בין אוניות ישנות, יקרות, לא יעילות לאוניות הכי חדשות שיש בתעשייה. הן יותר גדולות, המחיר לתא יורד, צריכת הדלק יורדת, ידידותיות לסביבה, לכן יש לנו בשורה מאוד גדולה. אנחנו נהיה יותר תחרותיים, המחיר שלנו לתא יהיה יותר טוב ולכן אני צופה שאחרי תקופת המעבר, המצב של צים ישתפר משמעותית ונוכל להיות יותר ורוחיים ותחרותיים משאר המתחרות שלנו. מעל 50% מהאוניות שלנו יהיו חדשות, מה שרוב החברות לא יצליחו לעשות את זה".

אמרתם שעד 2024 תהיו ב-50% אוניות חדשות, עד 2023 מה יהיה היחס?
"אני מעריך שבין 10% ל-15% זה יחסוך לנו משמעותית מהעלויות השוטפות".

אתם חושבים ששנת 2024 עדיין תהיה שנת מעבר?
"קשה לנו לנו לחזור את מחירי הסחורות, אם המחירים יהיו כמו היום השנה תהיה יותר טובה, אם המחיר יהיה לפני חודש, השנה תהיה מאתגרת".

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שיעור
    מנכ״ל שיש לא ניסיון היה מבין שהרווחים הגדולים היו 16/08/2023 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכ״ל שיש לא ניסיון היה מבין שהרווחים הגדולים היו זמניים, ולכן מהרווחים האלה היה אמור לבנות חברה שתכין את עצמה לעתיד, אוניות חסכוניות, אוניות גדולות יותר, כח אדם זול יותר, לעבוד אך ורק על יעדים רוחיים, ולא למהר לחלק דוידנד, עכשיו באמת התקופה מאתגרת, חחחחחחח
    סגור
  • 3.
    חברה גמורה פעם נוספת
    אנונימי 16/08/2023 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים הם יפשטו רגל פעם נוספת.אין דברים כאלה כמו zim
    סגור
  • 2.
    מבחן המנכ"ל
    אנונימי 16/08/2023 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד הפרמטרים להצלחת חברה הוא מי מנהל אותה. חברה שהייתה הרווחית ביותר בוול סטריט רק לפני כשנה וחצי, נמצאת במצב קשה. זה מבחנו של המנכ"ל. אלי תוכיח שאתה יכול.
    סגור
  • 1.
    העיקר המנכל התגאה בקורונה על הרוחים הגדולים לקח בונוס
    טוני המרוקאי 16/08/2023 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז עכשיו שיחזיר אחרי כמה רבעונים עם הפסדים זה מראה שלמנכלים אין הרבה השפעה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות