טסלה בהנחות משמעותיות - רק תזכרו שברכבים חשמליים הנחה רודפת הנחה
טסלה הורידה מחירים בסין בפעם השנייה בתוך פחות כשבוע וזה תורגם גם לירידה במקומות נוספים בעולם. השבוע זה הגיע לארץ. הדגמים היוקרתיים שנמצאים במלאי מוצעים בנחה של בין 50 אלף שקל ל-100 אלף שקל. כאשר היבואן לא יוכל להתחמק מהפחתת מחירים לאור הפחתה כוללת במחירי היצרן ולארו התחרות הקשה מצד היבואנים הסיניים.
ההנחות על דגם S ודגם X עם ההטבות שמתקבלות על הדרך מגיעות ל-100 אלף שקל. מדובר בהנחה של עד 12%. המודל המבוקשים והזולים יותר - מודל Y ומודל 3, לכאורה במחיר מחירון, אבל יש אפשרות למיקוח וצפויה בקרוב על רקע המגמה העולמית, הפחתה במחירים.
התחרות הגדולה ביותר של טסלה היא בסין מול יצרנים מקומיים. זו הסיבה שהיא הכי אגרסיבית שם. טסלה הפחיתה את מחיר הסדאן מודל S היוקרתית שלה בסין מ-808,900 יואן ל-754,900 יואן, כ-103,463 דולר, הוזלה של 6.7%. החברה גם הורידה את מחיר רכב השטח שלה מדגם X מ-898,900 יואן ל-836,900 יואן, כ-114,702 דולר, הוזלה של 6.9%.
המהלך מרחיב את קיצוצי המחירים של טסלה בסין לאחר שהטמיעה סובסידיות הוצאות ביטוח והורדות מחירים עבור רכבי הדגם 3 וה-Y שלה במהלך סוף השבוע שעבר. טסלה בעצם עונה למחיירם הנוחים יותר שגם מחירן מוזל בהתמדה, לרבות של BYD, NIO, Xpeng ויצרניות נוספות. טסלה אולי ממוצבת טוב יותר מהרכבים הסינים, אבל הפערים העיצוביים והטכנולוגיים מצטמצמים במקביל לירידה מתמדת במחירי הרכבים הסינים.
טסלה שמטרתה העיקרית היא לתפוס נתח שוק גדול ככל האפשר, מפחיתה מחיר כדי להגיע לחדירה גבוהה. בינתיים BYD מצמצמת את הפער העולמי במסירות מול טסלה.
טסלה התחילה להוריד את המחירים בצורה אגרסיבית ברחבי העולם, לרבות בשוק המקומי בתחילת 2023 ומאז היא לא ממש הפסיקה. אתמול השיקה החברה גרסאות זולות יותר של מודל S ומודל X להזמנה באתר שלה בארה"ב, במחיר של 10,000 דולר מתחת לגרסאות הסטנדרטיות.
מה יהיה בהמשך? לחכות או לקנות?
שוק הרכבים החשמליים הוא שוק שבו התחרות העצומה והרצון של החברות לתפוס נתח שוק במקביל להאטה הכלכלית, גורם להורדת מחירים שוטפת. המגמה הזו לא צפויה להשתנות גם בהמשך השנה ובשנה הבאה, וזו בשורה לאנשים שרוצים להתחדש ברכב חדש, אבל השאלה הגדולה היא מתי העיתוי הנכון לרכוש, כי בסופו של דבר בכל נקודת זמן שתהיה ידברו ככל הנראה על ירידת מחירים בהמשך.
שאלה נוספת שעולה בהקשר של רכב חשמלי חדש היא השחיקה-בלאי וירידת הערך של המכונית. רכבים חשמליים הם תחום יחסית חדש ולא ברור עד כמה הסוללה תחזיק. מעבר לכך, יוצאות לשוק גרסאות חדשות ומתקדמות יותר ולא ברור עד כמה רכבים שמושקים עכשיו יהיו רלבנטיים עוד שלוש שנים. המשמעות יכולה להיות ירידת ערך משמעותית.
גם הפחתות המחירים של היצרניות מפחידות את הרוכשים כי המשמעות היא שמעבר לירידה בגין בלאי והאי וודאות סביב השחיקה של רכבי חשמליים, יש ירידת מחירים שוטפת בשל הפחתות מחיר של היצרן שבבת אחת מפחיתות את השווים של הרכבים המשומשים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.והנה זה מתחיל (ל"ת)הנביא 24/08/2023 18:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.רק טיפש יקנה טסלה בישראלחגאי 20/08/2023 23:20הגב לתגובה זו0 0אנשים קנו טסלה מודל S ב900 אלף שח אחרי3 שנים וכל ההוזלות שהיו הם יכולים למכור אותה משומשת גג ב400 אלף שח..הפסידו 500 אלף שח ב ר שנים זה יוצא 14 אלף שח לחודש ירידת ערךסגור
-
הפוך גוטה הפוךיוני 21/08/2023 10:08הגב לתגובה זו0 0רוב האנשים שקנו S ו-X קנו כשטסלה יצאה בארץ וחיכו שנה וחצי לקבל אותה והם קנו אותה במחיר שהיה זול יותר מהיום והיום הם יכולים למכור אותה במחיר זהה למחיר הקניה.סגור
-
3.טסלה זה טסלה הקפריזות הסיניות (ל"ת)ביאליק 19/08/2023 10:24הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.פה לא יקרההגיוני 19/08/2023 09:14הגב לתגובה זו4 0אולי טבלה תוריד פה מחירים אבל שאר היבואנים לא, כי ישראלים פראיירים קונים בכל מחירסגור
- טען עוד
-
1.חחחחחחחמיכה 18/08/2023 14:55הגב לתגובה זו3 1בדיחה של חשמליותסגור