באידו הסינית עוקפת את הצפיות - המניה עולה ב-4% למרות המצב בסין
ענקית החיפוש הסינית באידו BAIDU.COM -5.9% BAIDU.COM 81.63 -5.9% סגירה:0 פתיחה:82.54 גבוה:82.69 נמוך:80.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ,דיווחה על תוצאותיה לרבעון יוני ועקפה את ציפיות האנליסטים, למרות מצב הכלכלה בסין. החברה רשמה רווח למניה של 22.55 יואן (3.09 דולר) על הכנסות של 34.1 מיליארד יואן (4.7 מיליארד דולר), בעוד צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 16.8 יואן על הכנסות של 33.3 מיליארד יואן.
בשונה מחברות סיניות אחרות שלא פרסמו תחזית להמשך בעקבות החשש מהאטה כלכלית בסין וראו את המניה שלהם מדשדשת למרות שדיווחו על תוצאות טובות, באידו ידועה כחברה שלא מספקת תחזיות להמשך והמניה הגיבה בעליות לדוחות. מה שככל הנראה סייע למניית באידו היא החשיפה שלה לבינה מלאכותית והעובדה כי עקפה את הציפיות בפער. הרווח למניה היה 34% יותר מהצפי.
"באידו האיצה את צמיחת ההכנסות והרווחים, המונעות על ידי הביצועים האיתנים של עסקי השיווק המקוון והמנוף התפעולי", אמר מנכ"ל החברה רובין לי. "הבינה המלאכותית ומודלי שפה גדולים מחזיקים ביכולות גדולות לעשות שינוי משמעותי בתעשיות רבות, מה שפותח בפנינו הזדמנויות רבות".
ענקית החיפוש המכונה גם גוגל הסינית, מתמקדת בעיקר בחיפוש ופרסום מקוון אך יש לה מגזרים העוסקים במוניות אוטונומיות, טכנולוגיות ענן ובינה מלאכותית. החברה השיקה השנה גם את המתחרה שלה ל-ChatGPT שנקרא Ernie Bot. בעוד חברות סיניות אחרות גם הן התמקדו בבינה מלאכותית, הפלטפורמה של באידו מראה על פוטנציאל התרחבות גדול יותר. שירות המוניות האוטונומי של החברה שנקרא Apollo Go הציג צמיחה יציבה עם 714 אלף נסיעות ברבעון השני, עלייה של 149% לעומת השנה שעברה.
ההכנסות ממגזרים כמו מכירות בענן ועסקי הבינה המלאכותית עמדו על 6.8 מיליארד יואן, עלייה של 12% לעומת השנה הקודמת. גם עסקי הליבה של החברה - שירותי החיפוש והפרסום הציגו עלייה של 15% מהשנה שעברה ל-19.6 מיליארד יואן, מה שמציג חוסן מסוים בקרב המפרסמים בסין. זהו נתון מעניין כי סין מתמודדת עם האטה כלכלית שלרוב פוגעת קודם כל בעסקי הפרסום.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה