משווי של 20 מיליארד ד' ובפחות מחודש ליצרנית הרכבים השלישית בגודלה בעולם - מניית וינפסט לא מפסיקה לעלות

הזינוק החריג בשווי עלול לסנוור, אבל חשוב לשים לב - פחות מ-7.5 מיליון מ-2.3 מיליארד ממניות החברה מוחזקות בידי הציבור וזו ככל הנראה הסיבה לתנודתיות הרבה; האם גם יש הגיון כלכלי מאחורי עלייה של יותר מ-700% בתוך פחות מחודש?
 | 
telegram
(2)

מניית יצרנית הרכבים החשמליים וינפסט (VinFast) ממשיכה לעלות גם היום ונמצאת בעלייה של כ-730% מאז נכנסה החברה לנאסד"ק בתחילת החודש. המניה נסחרת כעת סביב מחיר של 90 דולר, מה שמעניק לחברה שווי של יותר מ-200 מיליארד דולר והיא למעשה הופכת להיות יצרנית הרכבים (לא רק החשמליים) השלישית בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק, כאשר לפניה נמצאות רק טויטה וטסלה. כשבוע לאחר ההנפקה המניה הספיקה ליפול ב-60%, אך מאז זינקה בכ-450%.

הנהנה העיקרי מהזינוק החריג במחיר המניה הוא המיליארדר הויאטנמי, פאם נאט וונג, מייסד החברה אשר מחזיק ב-99% ממניותיה של וינפסט. הודות לעלייה בשוויה של החברה, הונו של וונג עומד כעת על כ-70 מיליארד דולר ועל פי פורבס, הוא כעת מספר 16 ברשימת האנשים העשירים בעולם. רק בסוף השנה שעברה הונו של וונג עמד על פחות מ-6.5 מיליארד דולר ולמרות המצב הנוכחי, לא בטוח אם המיליארדר ישאר בדירוגו הנוכחי בטבלת עשירי העולם.

מתוך 2.3 מיליארד מניות של וינפסט, פחות מ-7.5 מיליון מניות מוחזקות על ידי הציבור - הסיבה העיקרית לתנדותיות הרבה של המניה. בנוסף, במחצית הראשונה של השנה וינפסט מכרה 11.3 אלף רכבים, זאת בהשוואה למשל לאקספנג, אשר מסרה באותה התקופה למעלה מ-20 אלף רכבים ושוויה עומד על 15.5 מיליארד דולר בלבד. למעשה, באחד משוקי הרכבים החשמליים החשובים ביותר - ארה"ב, וינפסט מסרה עד כה על פי הערכות פחות מ-150 יחידות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מספר המסירות הנמוך בא לידי בתוצאות החברה, אשר עדיין לא הגיעה לרווחיות. ברבעון הראשון של השנה הכנסותיה של וינפסט צנחו ב-49% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אל 598 מיליון דולר ובשורה התחתונה החברה רשמה הפסד של 2.1 מיליארד דולר. 

מבחינת היצע, אחד הרכבים של החברה - דגם ה-VF8, נמכר בקליפורניה בתמורה ל-46 אלף דולר, מחיר תחרותי לעלות של כ-47,500 דולר למודל Y של טסלה, אך לא בטוח שמספיק. טסלה ממשיכה להוריד מחירים ברחבי העולם, ביחד עם יצרניות רכבים חשמליים נוספות, מה שמוביל רבים לשבת על הגדר מבחינת ההחלטה אם לרכוש רכב חשמלי או לא, מה שעוזר למחירים לרדת עוד יותר. העניין הוא שטסלה יכולה להרשות לעצמה להוריד מחירים - נכון לסוף הרבעון השני לחברה מזומנים בשווי של 23 מיליארד דולר, התזרים מזומנים החופשי שלה ברבעון האחרון עמד על מיליארד דולר והרווח על הנקי על 2.7 מיליארד דולר.

מבחינת השנה כולה, וינפסט צופה למסור כ-50 אלף רכבים ברחבי העולם, הרבה מתחת לצפי של טסלה למסור כ-1.8 מיליון רכבים. למרות התוצאות הטובות מניית טסלה דווקא ממשיכה לרדת גם היום ונמצאת במרחק של 20% מהשיא השנתי שנרשם באמצע חודש יולי. מניית אקספנג XPENG -3.09% XPENG 11.91 -3.09% XPENG סגירה:0 פתיחה:11.72 גבוה:12.12 נמוך:11.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה היום ב-2% על רקע מהלך החברה לרכישת חטיבת הרכב החשמלי של דידי.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך הרשות לניירות ערך בארה"ב מאפשרת לזה לקרות? (ל"ת)
    עידו 29/08/2023 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שורט (ל"ת)
    ישי 28/08/2023 19:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות