חברת REE אכזבה את המשקיעים, אבל האם כעת היא מעניינת?

החברה חותכת בחדות את תחזית ההכנסות עד 2026 ל-1 מיליארד דולר בלבד, לעומת אשליה של 19 מיליארד שנתנה בעת המיזוג לספאק. המניה איבדה 99% מערכה ונסחרת כעת ב-50 מיליון דולר בלבד (חצי מהמזומן שלה)
 | 
telegram
(8)

מניית REE  REE +1.68% REE 7.26 +1.68% REE סגירה:0 פתיחה:7.06 גבוה:7.64 נמוך:7.05 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא אכזבה ענקית למשקיעים. היא אולי לא שיקרה במודע, אבל להוריד את התחזית בשיעור של כמעט 90% זה במקרה הטוב מעיד על ניתוק מהמציאות ובמקרה הרע זה גם יכול להיות סוג של הונאה. 

הנהלת REE מכרה למשקיעים אשליות על הכנסות של 19 מיליארד דולר בין השנים 2023 עד 2026 (התחזית הייתה 344 מיליון דולר השנה, 2.7 מיליארד בשנה הבאה, 5.7 עוד שנתיים ובשנת 2026 לא פחות מ-10.4 מיליארד דולר). שאלנו את החברה כבר בהנפקה אם לא מדובר בתחזית מופרכת לגמרי (רק גוגל הצליחה לעשות מהלך כזה של צמיחה) והמנכ"ל דניאל בראל הצהיר בראיון לביזפורטל שזה יקרה "בוודאי שאני מאמין שנצליח. אוי ואבוי לנו אם לא". אז לא, זה לא קורה. החברה מורידה היום את התחזיות וצופה הכנסות של 1 מיליארד דולר בין השנים 2024 עד 2026. לא נעים. המשקיעים אכלו אותה בגדול בגלל תחזיות לא מציאותיות שהיה ברור שהן לא מציאותיות כבר בעת ההנפקה. 

המשקיעים נתנו לחברה שווי של 3.6 מיליארד שקל בעת מיזוג הספאק. היא כעת 995 מתחת למחיר ההנפקה. האם עכשיו זה מעניין? החברה נסחרת כעת לפי שווי של 50 מיליון דולר ויש לה בקופה 105 מיליון דולר. כלומר - השוק נותן שווי פעילות אפס. יש לה הרבה מזומנים והיא מתקדמת בפעילות שלה, לדברי המנכ"ל בראל "התקדמות עקבית בתוכניות העבודה תוך שמירה על משמעת פיננסית". אז אם היא תצליח בעתיד זה יכול להיות משתלם. האפסייד קיים. דאונסייד? כבר לא בטוח שיש הרבה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההפסד נקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-22 מיליון דולר ברבעון השני של 2023, בהשוואה להפסד של 24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023 והפסד של 21.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2022. 

במקביל, REE מדווחת על אישור היתכנות לקבלת רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי למערכות הליבה של רכביה (XBW). לדבריה, היא ממשיכה לעמוד ביעדי התוכנית שהוצגה וכי מערך המשאיות P7 Powered by REE של החברה צפוי לקבל רישוי מלא בארה"ב Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) - ורכבי הפילוט הראשונים צפויים להימסר ללקוחות עד סוף שנת 2023.

היא גם מדווחת על שיתופי פעולה חדשים עם יצרני גופי משאיות מהגדולים בארה"ב כגון: Knapheide ו Morgan Truck Body כדי להרחיב את היצע הרכבים החדש שיכלול בין השאר, משאיות חלוקה, הובלה בקירור, תחזוקה, משאיות שירות עירוני ועוד ובחברה מקווים שאלה יהיו זמינים בשוק במהלך שנת 2024.

תוכנית הייצור של החברה כוללת הגעה ליצור של עד 300 משאיות בשנת 2024, עם תוכנית צמיחה ליצור של אלפים בודדים בשנת 2025 ויצור אלפי רכבים בשנת 2026, תוך עבודה משותפת בהרכבת הרכבים המלאים עם ייצרן אמריקאי מקומי ללא צורך בהשקעה הונית גבוהה.

במקביל - החברה גם מגייסת עוד כסף וברבעון הנוכחי היא השיקה תוכנית הנפקת מניות (ATM) של 35 מיליון דולר (מתוכה גויסו 0.7 מיליון דולר) ויש לה מסגרת אשראי בנקאית של 15 מיליון דולר. צרכי התזרים לשנת 2025 מוערכים בתוספת של 50 מיליון דולר נוספים על מנת לאפשר מעבר ליצור סדרתי, "אנחנו מתכננים להמשיך ולבחון אפשרויות לכיסוי צרכי התזרים על מנת להוציא לפועל את התוכניות שלנו בעתיד."

>> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות  להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל

דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE: "אנו ממשיכים להציג התקדמות עקבית בתוכניות העבודה שלנו תוך שמירה על משמעת פיננסית ותפעולית גבוהה. אנו מתקדמים בתוכנית הייצור שלנו (CAPEX-light), תוך שיריון צרכי ההון שלנו לשנת 2024, באמצעות תכנית ה- ATM ואבטחת קו אשראי בנקאי."

מניית REE רשמה ירידה של 99% מאז ההנפקה שלה ב-2021 ונסחרת במחיר של 20 סנט בלבד. מדובר במניה בסיכון גבוה. כמו שאר חברות החלום.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היתכנות לתקינה זה שונה מתקינה
    עובד לשעבר 31/08/2023 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהודעה באנגלית רשום שהסתיימה בדיקת ההיתכנות שמוכיחה שאפשר לבצע לרכב תקינה לפי FMVSS. גם אני יכול להגיד שסיימתי בדיקת היתכנות שמוכיחה שאפשר לבנות מכונת זמן. עד שלא בונים את מכונת הזמן, או עד שלא מסיימים את התקינה, לא עשינו כלום. אלה רק תחזיות.
    סגור
  • 5.
    הקונספט מוטעה והביצוע ישראלי מדי.
    תחבורן 30/08/2023 18:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל דגם של רכב מותאם במדויק למטרתו של הרכב. לקחת מרכב ומנועים שלא מתומחרים ומתוכננים בדיוק לרכב ספציפי, זה מייקר ומבטל יתרונות. הרעיון טוב אם היו להם 100 דגמים שונים.
    סגור
  • 4.
    מחאת ההייטק
    מבין2 30/08/2023 02:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריכים לשבת בשקט ולהגיד תודה שמשקיעים אמריקאים לא לוקחים טיסות כדי למחות פה נגד הפיקציה של החברות שמכרו להם לוקשים. אבל הנקמה של המשקיעים בחו''ל עוד תבוא בעתיד בצורת חרם על ההייטק הישראלי.
    סגור
  • 3.
    אני עובד בגליל ים, הם בנו שם בניין ענק מאפס
    יוני 29/08/2023 23:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתוך הקיבוץ. חתיכת מונומנט. מפלצת של בניין באמצע קיבוץ שכל הבניינים האחרים שם נראים כמו רפתות שעברו הסבה. כל יום אני רואה את הבניין המפצלתי המכוער שלהם עומד ריק, אין שום כלום, שממה. אחוזה לרוחות רפאים. כמה יהירות
    סגור
  • 2.
    עזבו שווי מניה. תוך שנה נגמר לה הכסף ומה אז? (ל"ת)
    אמיר 29/08/2023 23:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    בנפילה שלה מזכירה לי את פאגאיה,ומלפני חודשיים פאגאיה הכפילה את עצמה.סבלנות לא קונים בכל חנות. (ל"ת)
    יוסף 29/08/2023 18:58
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • אם היה פה משהו מעניין
    אלון 30/08/2023 00:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר מזמן היתה מקבלת הצעה על השולחן. במחיר הזה חברת רכב רצינית קונה מהקופה הקטנה.
    סגור
  • זה הבעיה מי שהיה סבלני נשאר עם 20 סנט ביד במקום כמה דולרים... (ל"ת)
    אורן 29/08/2023 22:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות