200 משפחות יגורו בפרוייקט חדש ליד הרכבת הקלה בת"א, אבל ללא חניות
פרוייקט פינוי בינוי חדש על תוואי הרכבת הקלה בתל אביב: 198 דירות ייבנו ברחוב בורמה בשכונת קריית שלום בתל אביב-יפו. בתחום התכנון קיימים שני מבני שיכון מאורכים, בני ארבע קומות ו-80 יחידות דיור, המהווים דופן בין השכונה ובין דרך בן צבי. כיום, בין הבניינים לתחנת הרכבת הקלה ישנה רצועת שטח ציבורי פתוח. התב"ע (תכנית בניין עיר) מאפשרת הקמת מגדל בן 15 קומות ושלושה בניינים בני שמונה קומות, שיכללו את יחידות הדיור האלה. אלא שמבדיקה שערכנו עולה כי בשל הסמיכות לתוואי הרכבת הקלה לא מתוכננות בפרויקט חניות. בחברה טוענים כי זאת המדיניות של עיריית תל אביב. תגובתה תובא לכשתתקבל. חשוב לציין כי תל אביב סובלת מצפיפות איומה ובחלק מהפרוייקטים כלל אין חניה. תקן החניה בתל אביב הוא 0.5 (כלומר חניה אחת לכל שתי דירות) בממוצע ובשוליים - 0.8 (שמונה חניות לכל עשר דירות). כאן מדובר בהחלטה חריגה של הרשות.
הפרוייקט החדש (הדמיה: Ntrace)
ברחוב בורמה בתל אביב נמכרות דירות סביב 35-37 אלף שקל למ"ר. מתחילת השנה נעשו ברחוב רק שתי עסקאות, אחת מהן עבור דירת 50 מ"ר שנמכרה מעבר למחיר הממוצע - כ-41 אלף שקל למ"ר. המחיר הממוצע בשכונה כולה, שכונת קריית שלום, עומד על כ-33 אלף שקל למטר.
כאמור, הדיירים בחרו בהצעתה של חברת אקרו נדל"ן. לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון", החברה העירונית שמארגנת את הדיירים: "העובדה שתשע חברות התמודדו והציעו לדיירים תמורות משמעותיות, מוכיחה כמה המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים. מדובר בפרויקט שישי שיוצא לדרך במודל הזה, ולשמחתנו, אנחנו רואים עניין רב גם בקרב בעלי דירות וגם בקרב יזמים. בסופו של דבר, הדיירים בחרו ביזם שהעניק להם תמורות משמעותיות מאוד. הדבר מעיד על הוודאות והבטחון שנוצרו בשיטת העבודה הזו, הן ליזמים והן לבעלי הדירות".
תל אביב מקדמת בימים אלה כ-25 תכניות התחדשות שונות, הצפויות להוסיף לעיר כ-5,000 דירות חדשות. ממש בימים אלו מתנהל הליך "קול קורא" ליזמים לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב מסלנט, בשכונת שפירא.
לדברי גינזברג, "נושא ההתחדשות העירונית הוא בליבת העשייה העירונית, וההבנה הרווחת היא שצריך ליצור שותפויות שרואות בראש ובראשונה את התושב והקהילה. התהליך החברתי-קהילתי שאנחנו מובילים מאפשר לקדם תכניות לרווחת התושבים והעיר כולה. אני שמח לראות שההשקעה העירונית בתחום יוצרת מומנטום חיובי של התחדשות עירונית, שמשפיע על כל השכונה".
תגובת עיריית תל אביב-יפו: "התכנית הינה תכנית ללא חניה ואינה מקצה שטחים להקמת חניון תת קרקעי, מהטעמים הבאים: 1. שכונת קרית שלום נהנית מרמת שירות גבוהה לתחבורה ציבורית - תכנית "בורמה" נמצאת בסמיכות הן למערכת הסעת המונים הקו הירוק של הרכבת הקלה בדרך בן-צבי והן לנתיב התחבורה הציבורית לאוטובוסים הקיים כיום. בנוסף, מתוכננות שתי תחנות רק"ל סמוכות: כ-230 מ' ממזרח לתכנית מתוכננת תחנת גיתית; וכ- 120 מ' ממערב התכנית מתוכננת תחנת אבו- כביר. תחנות האוטובוס יישמרו גם הן במיקום הקיים כיום. 2. צורתו המלבנית של המגרש הקשתה מאוד על תכנון חניה יעיל ואפקטיבי ואינה מאפשרת נגישות נוחה לכניסה ויציאה מהחניה. 3. מבחינה כלכלית בניה ללא חניה מתבצעת בעלויות בניה נמוכות יותר מבניה עם חניה. ההנחה שדירות בגודל המוצע בתכנית הינן פחות רגישות להיעדר חניה מאשר דירות גדולות שמעידות על הרכב משפחתי שונה. הדבר מאפשר יחידות דיור בהישג יד, בשונה משאר השכונה, בה ניתן למצוא דירות גדולות עם חניה, זאת ליצירת תמהיל הטרוגני של אוכלוסייה בשכונה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.תל אביב לא סובלת מצפיפות איומה, פריז צפופה פי 2איש 13/09/2023 17:23הגב לתגובה זו0 0ואם כבר, הכי הרבה צפיפות יוצרות המכוניותסגור