"היצרניות הסיניות יתחילו לייצא ב-2024. במערב ייקח יותר זמן"
מניית סיפיה וויז'ן
סיפיה וויז'ן
+1.06%
סיפיה וויז'ן
47.5
+1.06%
בסיס:47
פתיחה:47
גבוה:49.6
נמוך:47.4
תמורה:110,352
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
זינקה אתמול ב-30% למחיר של 62.5 אגורות ושווי שוק 86 מיליון שקל, אחרי שזכתה במכרז נוסף של יצרנית הרכב הסינית Chery, יצואנית רכב גדולה בסין. במסגרת הזכייה, תוטמע מערכת ה-Driver Sense לניטור נהג של החברה ב-10 דגמי רכב נוספים (Design Wins) המצטרפים ל-8 דגמים אחרים של Chery בהם כבר זכתה סיפיה (סה"כ 18 דגמים). עם זכייה זאת, לסיפיה זכיות ב-50 דגמי רכב, על גבי 12 פלטפורמות, עם 8 יצרניות רכב שונות (OEM), מארה"ב, אירופה וסין.
האם החברה יכולה להצליח? ייתכן. המשקיעים בינתיים מהמרים ולא ממש יודעים מה לעשות איתה. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה התרסקה ב-50%, אבל מתחילת השנה היא בעליה קלה של 4%.
מה שכן, יכול להיות שבשלב זה או אחר יגיע גיוס ודילול של משקיעים. החברה כבר עשתה זאת לפני שנה. בינתיים היא בקושי רושמת הכנסות (2.5 מיליון דולר בחצי שנה), יש לה 10.5 מיליון דולר בקופה והיא שורפת מזומנים בקצב של 9 מיליון דולר בשנה, כלומר יש לה כסף לעוד שנה בלבד. בראיון לביזפורטל החברה לא מכחישה זאת אבל משדרת אופטימיות: "בשל הגידול המואץ שיש לנו, הפוקוס שלנו הוא להגיע לאיזון תקציבי. אם נידרש לגייס כסף על מנת להגיע לזה אז נגייס; כרגע אין הערכה מדויקת אם כן או לא ומתי." אומר יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ויז'ן בראיון לביזפורטל.
כמה כסף אתם מעריכים בחברה שהזכייה הזאת תכניס לשורת ההכנסות?
הולצמן: "אני לא יכול לנקוב במחיר מדויק מכיוון שהמחיר עבור כל לייסנס הוא שונה ומשתנה בהתאם לחבילה. מה שאני כן יכול לומר הוא שעל כל רכב שיעלה על הכביש אנחנו מקבלים בין 5 ל-12 דולר. ההערכה היא שכל מודל ייצר בממוצע אלפי - עשרות אלפי רכבים בשנה. אנחנו למעשה מוכרים לייסנס שמכיל בתוכו פונקציות מסוימות ועל ופיו גם משתנה המחיר. לדוגמא- יש פונקציה שמכילה איתות על התעסקות בטלפון, יש פונקציה שמפעילה איתות ברגע שהיא מזהה שהנהג עייף או מנקר, פונקציה שמפעילה איתות ברגע שמישהו בלי חגורה ועוד. ככל שהלייסנס יכלול יותר פונקציות, המחיר שלו יגדל. את סך ההכנסות מהזכייה הזאת נפרסם בדוח הבא, אלא אם כן הוא יעבור את הכמות שעליה כבר צריך לדווח ואז נוציא על זה הודעה מסודרת."מניית סיפיה ויז'ן - גרף שנתי
מתי אתם צופים לראות שייכנס כסף לחברה?
"שווקי היעד שלנו מתחלקים ל-2. השוק הסיני והשוק המערבי, כאשר רוב ההכנסות שלנו מגיעות מהשוק המערבי, בעיקר ארה"ב. בסין יש לנו יתרון של זמן ואנחנו מעריכים שחלק מהמודלים יתחילו לעלות כבר בשנת 2024. בשוק המערבי, זה יקח מעט יותר זמן והטווח שאנחנו מעריכים הוא בין שנה וחצי לשנתיים לכל הפחות. קצב הגידול שלנו בהורדת מכוניות לכבישים בסין הוא מהיר יותר אך אנחנו מאמינים שלאורך זמן, המצב יתאזן והסיטואציה תהיה דומה בין השוק הסיני לבין לשוק הכלל עולמי".
השינויים היומיים במניית סיפיה ויז'ן בחודשיים האחרונים - גרף של מניית יו-יו
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.בדיוק סיימתי תקופה עם צ'רי כרכב גישור ליסינגשולמן 13/09/2023 18:54הגב לתגובה זו0 0איזה בזיון נתעלם לרגע מצריכת הדלק (10 קמ לליטר, איך מרשים למכור כזה דבר בימינו) כל המדיה של תמיכה בנהיגה : בקרת שיוט, נתיב , וכו : הכל מצפצף ומהבהב התראות שווא . וזה לא הרכב הסיני הראשון שמוסר ללקוח חבילות תוכנה מקולקלות אז מי שרוצה להתגאות בשיתופי פעולה שילך לקוראנים, יפנים, גרמנים , רק לא לסינים השקרנים הברדקיסטיםסגור