האיחוד האירופי בוחן הטלת מכסים על רכבים חשמליים של יצרניות סיניות

נשיאת הנציבות האירופית הודיעה היום כי בכוונתה לפתוח בחקירה בנוגע לסובסידיות שניתנו ליצרניות הרכב החשמלי בסין, אשר פוגעות בתחרות ומקשות על יצרניות הרכב המקומיות; ההכרזה הבלתי צפויה מהווה מהלומה נוספת ליחסי מדינות האיחוד-סין
 | 
telegram
(1)

הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, פתחה ביום רביעי בחקירה לגבי סובסידיות שניתנו ליצרניות רכב חשמלי בסין, כך חשפה היום נשיאת הנציבות אורסולה פון דר ליין. כעת צפויה הנציבות את האפשרות להטיל מכסים על יבוא רכבים חשמליים סיניים הנהנים מסבסוד ממשלתי. ההכרזה הבלתי צפויה מסמנת מהלומה נוספת ליחסי מדינות האיחוד-סין ומגיעה לאחר שארה"ב ואירופה הסכימו בסוף מאי לצמצם את התלות שלהן בבייג'ינג.

בנאום השנתי אותו נשאה היום בשטרסבורג, היא אישרה את הבדיקה ואמרה כי "אירופה פתוחה לתחרות אבל לא למירוץ לתחתית. עלינו להיות ברורים לגבי הסיכונים העומדים בפנינו. קחו למשל את מגזר הרכב החשמלי, זוהי תעשייה מכרעת לכלכלה הנקייה עם פוטנציאל עצום באירופה, אבל השווקים העולמיים מוצפים כעת במכוניות חשמליות סיניות זולות יותר שמחיריהן נשמרים נמוכים באופן מלאכותי על ידי סובסידיות ענק של המדינה. זה מעוות את השוק, ואנחנו לא מקבלים את העיוות הזה.

ההודעה של הנציבות היום מגיעה על רקע נסיונות מצד יצרניות רכבים חשמליים סיניות להרחיב את השווקים שלהם מחוץ למדינת האם, בזמן שהתחרות מבית הולכת וגוברת. על פי איגוד הרכב הסיני (CPCA), יצוא הרכב של סין זינק במהלך חודש אוגוסט ב-31% לאחר זינוק של 63% במהלך החודש שלפניו (יולי). מתוך כלל הרכבים החשמליים שנמכרו באירופה מתחילת השנה, 8% יוצרו על ידי מותגים סיניים, עלייה ביחס ל-6% בשנה שעברה ו-4% ב-2021. מה שהביא את יצרניות הרכב האירופיות להבנה כי עליהן להיאבק בחברות הללו אשר מייצרות רכבים בעלות נמוכה יותר ואף וידידותיים יותר לצרכן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ממצאי חקירת הוועדה צפויים להתפרסם בתוך 13 חודשים, כאשר בעוד 9 חודשים הם צפויים להודיע על נקיטת צעדים זמניים (אם יהיה בכך צרוך), ולאחר מכן ייקחו לעצמם ארבעה חודשים לקבוע את הצעדים הסופיים שיוטלו על החברות. פון דר ליין, הדגישה שהגוש אמנם מחויב להגן על עצמו מפני מה שהיא הגדירה כשיטות לא הוגנות, אך הדגישה שישנה חשיבות גם לשמירה על קווי תקשורת פתוחים עם בייג'ינג. "הסרת סיכון, אין פירושה ניתוק. זו תהיה הגישה שלי בפסגת האיחוד האירופי-סין בהמשך השנה", הוסיפה פון דר ליין.

מניות יצרניות הרכב הסיניות הגיבו לדיווח בירידות שערים. מניית BYD ננעלה בירידות של כ-3% לאחר שלאורך היום נסחרה בעלייה של 4.5%, מניית NIO ירדה ב-1%, בזמן שמניית Xpeng ירדה ב-2.5%.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האירופאים התעוררו מאוחר לאחר שהסוסים ברחו מהאורווה
    קשקש 13/09/2023 22:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם אפשרו לאסיאתיים להשמיד את רוב התעשיה שלהם בזכות החופש לייבא בלי מיסי מגן .למה ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות