סין עונה לאיחוד האירופי בנוגע לחקירת יצרניות סיניות של רכבים חשמליים
האיחוד האירופי החל לבדוק סובסידיות שקיבלו חברות הרכבים החשמליים הסיניות מממשלת סין, בעקבות טענות כי מחירי הרכבים החשמליים הסיניים נשארים נמוכים באופן מלאכותי בעזרת סובסידיות ענק של המדינה. חברות הרכבים הסיניות כמו XPENG -3.09% XPENG 11.91 -3.09% סגירה:0 פתיחה:11.72 גבוה:12.12 נמוך:11.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , NIO INC +2.98% NIO INC 4.84 +2.98% סגירה:0 פתיחה:4.6 גבוה:4.92 נמוך:4.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולות, בעוד החברות האירופאיות יורדות STELLANTIS N.V +1.52% STELLANTIS 13.05 +1.52% סגירה:0 פתיחה:12.74 גבוה:13.17 נמוך:12.73 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , VOLKSWAGEN A G ORD -0.41% VOLKSWAGEN 87.84 -0.41% סגירה:0 פתיחה:86 גבוה:89.02 נמוך:86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .
בתגובה לחקירה של האיחוד, משרד הסחר של סין יצא באזהרה ואמר כי לחקירה של האיחוד האירופי "תהיה השפעה שלילית על היחסים הכלכליים והמסחריים בין סין לאיחוד האירופי". בנאום השנתי אותו נשאה אמש נשיאת הנציבות האירופית בשטרסבורג, היא אישרה את הבדיקה ואמרה כי "אירופה פתוחה לתחרות אבל לא למירוץ לתחתית. עלינו להיות ברורים לגבי הסיכונים העומדים בפנינו. קחו למשל את מגזר הרכב החשמלי, זוהי תעשייה מכרעת לכלכלה הנקייה עם פוטנציאל עצום באירופה, אבל השווקים העולמיים מוצפים כעת במכוניות חשמליות סיניות זולות יותר שמחיריהן נשמרים נמוכים באופן מלאכותי על ידי סובסידיות ענק של המדינה. זה מעוות את השוק, ואנחנו לא מקבלים את העיוות הזה."
למרות שפולקסווגן נחשבת עדיין למובילת ה-EV באירופה, היצרנית הסינית BYD היא מותג הרכב בעל הצמיחה הגבוהה ביותר באירופה ב-2023. חברות ה-EV הסיניות צומחות בקצב הכי מהר באירופה, דבר שמהווה איום ברור על האינטרסים העסקיים האירופיים.
טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , כיצרנית רכבים אמריקאית נמצאת בצד וסביר שהמתח ישחק לטובתה. גם אירופה וגם סין נחשבות לשווקי מפתח עבור טסלה. החברה מחזיקה בנתח של כמעט 19% משוק ה-EV האירופי, כאשר מודל Y הוא ה-EV הכי פופולרי באירופה. סין לא רק משמשת כבסיס ייצור מרכזי עבור טסלה, גם הצרכנים העשירים הסיניים משמשים שוק צמיחה קריטי עבור החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ציבור טיפש מטופש!היבואנים המתגוררים בצהלה שוחטים אותנואור 14/09/2023 23:25הגב לתגובה זו1 0על כל רכב מרוויחים מינימום 45000 שח. תייבשו אותם שנה ותראו איך הם מרסקים מחירים. הם רוצים את כספנו כדי לחגוג בתל אביב...סגור
-
1.הסינים פראיירים למה לא לנצל זאת?אמיר 14/09/2023 20:17הגב לתגובה זו1 0אוקיי אז הסינים יסבסדו את הרכבים שלהם כמה שנים כדי לנגוס נתח שוק אירופאי? ומה אז? ברגע שהמכוניות לא יהיו אטרקטיביות האירופאים יחזרו לאודי ולמרצדס שלהם. אלו מותגים של מאה שנה כמעט. האירופאים צריכים לחשוב איך לתמוך תמיכה מינימלית ביצרנים המקומיים ובינתיים שהאזרחים יהנו מהסבסוד הסיני...סגור