צוקרברג רוצה להפוך את ווטסאפ לבוננזה: היעד - מדינות מתפתחות
אפליקציית המסרים הפופולארית וואטסאפ (WhatsApp), מרחיבה את שירותי התשלום שהיא מעניק בהודו, וכעת תציע למשתמשים לבצע באפליקציה תשלומים ושירותים בכרטיסי האשראי שלהם באמצעות ספקי תשלומים דיגיטליים מתחרים. לצד זאת, הודיעה החברה על שירות חדש בשם Flows, שיאפשר לעסקים לבנות מערכות שונות של אינטראקציה מול לקוחות, כמו קביעת תורים או מילוי טפסים מקוונים באמצעות האפליקציה.
המהלכים האחרונים מגיעים על רקע הניסיונות של מנכ"ל מטא META PLATFORMS -0.61% META PLATFO 559.63 -0.61% סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:556.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מארק צוקרברג, להפוך את שירות ההודעות, לאחד מעמודי התווך העסקיים של החברה, במיוחד לאור הדשדוש של עסקי הליבה וחוסר היכולת של פרויקט הדגל מטאברס (metaverse) להמריא. בחודשים האחרונים עומלים בחברה על גיבוש אסטרטגיה להגדלת ההכנסות מעסקים, שכיום מסתכמים בשירותים מצומצמים שבעיקר מבוססים מטבע הדברים על הודעות ומסרים מהירים. עם זאת בחברה ינסו להרחיב את השירותים גם לתחום התשלומים והעמיק את פלטפורמות קשרי הלקוח שהיא מציעה.
הכיוון האסטרטגי אליו הולכת וואטסאפ, ובפרט הרחבת המסחר והתשלומים המבוצעים דרך האפליקצייה שלה, מזכיר מאד את אפליקציית WeChat הסינית, הכוללת מרכיבים שונים כולל שירות הודעות ושירותי תשלומים. מטא אינה החברה המערבית היחידה שפועלת לאמץ את המודל של האפליקציה הסינית הפופולארית, היזם ואיש העסקים אילון מאסק דיבר לא פעם על רצונו להפוך את פלטפורמת ה-X שלו (לשעבר טוויטר) לכזו המשלבת בין פלטפורמה פיננסית ורשת חברתית. עם זאת, עד כה אפליקציות-על מעין אלו, זכו להצלחה בעיקר במדינות מתפתחות, בהן כניסת המשתמשים לשירותי אינטרנט היא באמצעות מכשירים ניידים בלבד.
הרחבת שירותי התשלומים
הבוקר הודיעה החברה, כי בכוונתה לאפשר תשלום באפליקציה באמצעות שירותים פופולריים כמו Google Pay, Paytm ו-PhonePe של ענקית הקמעונאות וולמארט, או כל שירות אחר הפועל על מערכת העברת הכספים המיידית במדינה (UPI). למרות שלוואטסאפ יותר מ-500 מיליון משתמשים בהודו, השוק הגדול ביותר שלה, עד כה הרגולטורים במדינה הגבילו את שירות WhatsApp Pay ל-100 מיליון איש בלבד. כעת, לא צפויה מגבלה על שימוש בשירותי התשלומים האחרים.
עד כה, הגבילה ווטסאפ את שירותי התשלומים שלה בהודו לתוכניות פיילוט בודדות כמו זו עם שירות המכולות המקוון JioMart, המנוהל על ידי האדם העשיר ביותר בהודו, המיליארדר מוקש אמבאני, ומערכות המטרו בערים צ'נאי ובנגלורו. בהמשך, כלי התשלום החדשים יהיו זמינים לכל חברה הפועלת בהודו ומשתמשת בפלטפורמה העסקית של ווטסאפ, המשרתת כיום בעיקר חברות גדולות.
על פי ההערכות, כל חודש כ-300 מיליון אנשים מבצעים עסקאות בהודו באמצעות הפלטפורמות הללו, בהיקף כולל של כ-180 מיליארד דולר. כך שהעמקת הפעילות בתחום בהחלט עשויה לסייע לחברה למשוך אליה עסקים שיהיו מוכנים לשלם עבור גישה למשתמשי האפליקציה.
קשרי לקוח
לצד ההודעה על הרחבת עסקי התשלומים בהודו, דיווחה החברה על השקת תכונה חדשה בשם Flows, שתאפשר למשתמשים לבצע משימות כמו בחירת מושב בטיסה או הזמנת תור מבלי לצאת מהאפליקציה. החברה צפויה להציע בחודשים הקרובים לעסקים פלטפורמה שתאפשר להם לבנות מערכות שונות של אינטראקציה מול לקוחות, כמו קביעת תורים או מילוי טפסים באמצעות האפליקציה. פלטפורמה אשר נבחנת הימים אלו עם עסקים שונים כמו הבנק הברזילאי Banco Pan, הקמעונאית לנובו (Lenovo), שירות הנסיעות ההודי Redbus, והבנק ההודי SBI.
על פי החברה, אין בכוונתה לגבות תשלום נוסף מעסקים עבור Flows, אשר צפוי להשתלב במודל התשלום הנוכחי. כיום מאפשרת החברה לעסקים לקיים שיחות (אינטראקציות בחלון של 24 שעות), אשר מסווגות תחת ארבעה תגיות - שיווק, שירות, אימות ושירות. כעת, עם התוכנה החדשה תפעל החברה להרחיב את האפשרויות אותן היא מציעה בתשלום עבור עסקים. בשלב הראשון השירות צפוי להתמקד בעולמות המסחר האלקטרוני, אך בעתיד בכוונת החברה להרחיבו עבור בעסקים מתחומים שונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה