מניית ספוטיפיי כמעט הוכפלה השנה - למה העתיד כנראה לא ורוד

התחרות הגוברת, העלאת המחירים ושולי הרווח הצרים הם חלק מהסיבות שכנראה יובילו את הירידות במניה
 | 
telegram
(1)

מניית שירות הזרמת המוזיקה ספוטיפי SPOTIFY TECHNOLOGY +0.92% SPOTIFY... 475.04 +0.92% SPOTIFY TECHNOLOGY סגירה:0 פתיחה:471.81 גבוה:480.09 נמוך:469.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה ב-95% מתחילת השנה, אך בוול-סטריט מעריכים כי ימיה השחורים של החברה עוד לפניה, כשצפויות השלכות שליליות להעלאת המחירים האחרונה.

ספוטיפיי נהנית ממגמה ארוכת טווח חיובית, כשהיא משפרת את הפלטפורמה שלה, נכנסת לשוק הפרסומות הדיגיטליות, מרחיבה את היצע האודיו ומשפרת את מבנה העלויות. אבל התחרות מחריפה מאוד. התחרות להערכת האנליסטים תקטין את שולי הרווחיות.


מאז השקתה בארה"ב ב-2011, גבתה ספוטיפיי 9.99 דולר עבור מנוי הפרימיום שלה, אך לאחרונה הודיעו בחברה על העלאת מחירים. "כדי שנוכל להמשיך לחדש, אנו משנים את מחירי הפרימיום שלנו במספר שווקים ברחבי העולם", כתבה ספוטיפיי בפוסט בו הכריזה על העלייה. "העדכונים האלה יעזרו לנו להמשיך לספק ערך למעריצים ולאמנים בפלטפורמה שלנו." לצד העלאת המחיר עבור מנוי פרימיום בודד, בחברה העלו גם את המחיר של מנוי זוגי (Duo) מ-12.99 דולר ל-14.99 דולר, מנוי משפחתי (Family) יעלה עתה 16.99 דולר, לעומת 15.99 דולר עד כה, ומנוי סטודנט יעלה גם הוא ב-1 דולר ל-5.99 דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"בהתחשב בביצועי החברה החזקים והחששות הגוברים שלנו סביב הנזק הפוטנציאלי מהעלאת המחירים, אנחנו נתבונן מהצד", אמר האנליסט בריאן וויט מ-Hardt & Co ונתן דירוג נייטראלי למנית ספוטיפיי  ללא מחיר יעד. רוב האנליסטים עדיין שוריים על החברה עם דירוג ממוצע של קנייה בקרב 26 אנליסטים שנסקרו, אם כי קיימים סימנים שאפילו האופטימיים מבין האנליסטים חושבים שהעליות מהן נהנתה ספוטיפיי הסתיימו. מחיר היעד הממוצע למנית החברה עומד על 166.3 דולר, אפסייד של 11% מהרמות הנוכחיות. 

בדוחותיה האחרונים ספוטיפיי פספסה את ציפיות האנליסטים ומנית החברה נפלה ב-14%. ספוטיפיי רשמה הפסד למניה של 1.55 אירו על הכנסות של 3.18 מיליארד אירו, בעוד האנליסטים ציפו להפסד למניה של 0.66 אירו על הכנסות של 3.21 מיליארד. מספר המנויים הפעילים עקף את הצפי של 530 מיליון ועמד על 551 מיליון. שיפור של 27% לעומת הרבעון התואם אשתקד. גם מספר מנויי הפרימיום עקפו את הצפי של 217 מיליון וקפצו ב-17% ל-220 מיליון.  

בתחזיתה להמשך החברה אמרה כי היא צופה שמספר המנויים יגיע ברבעון השלישי ל-572 מיליון, מעל הצפי של 548 מיליון. מספר מנויי הפרימיום יעמוד על 224 מיליון. הכנסותיה של ספוטיפיי צפויות לעמוד על 3.3 מיליארד אירו כשלהעלאת המחירים צפויה השפעה מינימלית על ההכנסות לרבעון. החברה נסחרת לפי שווי של 30 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה קפצה ב-95% מתחילת השנה וב-72% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פעם, קנית מוסיקה על מוצר פיסי
    המגיב 30/09/2023 00:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. שילמת פעם אחת. ב. יכלת לתת לחבר ג. יכלת להעביר לבני משפחה אחרי לכתך. היום משלמים הרבה יותר, ומקבלים השמעה וירטואלית, שאין לך אפשרות לחלוק, ובטח לא להעביר הלאה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות