ריביאן נופלת ב-23% - הגיע הזמן להתחיל לדאוג?

החברה שרפה כבר כמחצית מקופת המזומנים שלה בסך 18 מיליארד דולר ומניותיה ירדו ב-70% מאז גייסה ריביאן כ-12 מיליארד דולר בהנפקה שלה ב-2021
 | 
telegram
(3)

מניית יצרנית הרכבים החשמליים ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +2.2% RIVIAN... 10.24 +2.2% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.57 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נופלת לאחר שסיפקה תחזיות מאכזבות והכריזה על תכנית לגייס כספים נוספים. החברה דיווחה אמש לאחר הסגירה כי המכירות ברבעון הנוכחי צפויות להיות נמוכות מהצפוי וכי היא תנפיק 1.5 מיליארד דולר דרך אג"ח להמרה. התחזית המאכזבת הגיעה ימים ספורים לאחר שהחברה דיווחה כי מסרה יותר רכבים מהצפוי. 

מניות נוטות לרדת לאחר הכרזה על גיוס בעזרת אג"ח להמרה ויש לכך כמה סיבות: בתור התחלה, מדובר על חוב שניתן להפוך למניות ועל ידי כך יש לו את הפוטנציאל לדלל את אחזקות הבעלים הנוכחיים. בנוסף, חלק מהמשקיעים נוהגים לפתוח פוזיציות שורט על החוב להמרה ובעצם תורמים על ידי כך לירידות במניה. מדובר למעשה באמצעי לגידור שמספק תשואה בצורה דומה לאג"ח. אם החוב להמרה הופך למניות אז בעלי החוב יכולים להשתמש במניות שהתקבלו על מנת לכסות את פוזיציית השורט שלהם ולקבל ריבית אג"ח לאורך הדרך. אם האג"ח להמרה לא מומר המניה לא עלתה ופוזיציית השורט הרוויחה וקיזזה את ההפסדים מהאג"ח להמרה.

בנוסף לגיוס הנוסף, ריביאן אמרה כי המכירות לרבעון השלישי יעמדו על 1.31 מיליארד דולר, בעוד בוול-סטריט ציפו ל-1.38 מיליארד דולר. זה אומנם פספוס, אבל לא גדול. נתון המסירות לרבעון השלישי היה אומנם טוב מהצפוי אבל מחיר המכירה של כל יחידה היה נמוך ממה שחשבו שיהיה הודות להורדות המחירים בהובלת טסלה ופורד. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הקהל האמריקאי אוהב את רכביה של ריביאן שמוכרת טנדרים חשמליים שמתנהגים כמו מכונית ספורט. אך הרכבים נמכרים בממוצע ב-80 אלף דולר והפיתוח שלהם יקר מאוד. החברה שורפת מזומנים ומכרה משאיות חשמליות בהפסד ממוצע של 33 אלף דולר ברבעון השני. זה אומנם מספר גדול, אבל זה לא נחשב דבר מיוחד בעסקי הרכב שעובדים לפי קנה מידה. רוב יצרניות הרכבים צריכות לספק מאות אלפי מכונית על מנת להרוויח כסף. ריביאן נמצאת עדיין בעשרות אלפים. 

יתרה מכך, יצרניות הרכב מכירות בהוצאות על פיתוחי הטכנולוגיה ברגע שהן מופיעות, מה שגורם להפסדים בטווח הקצר. פורד לדוגמה הפסידה כ-1.8 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2023 ממכירות רכבים חשמליים. החברה מכרה כ-47 אלף יחידות והפסידה 38 אלף דולר על כל מכונית. לפי אנליסט בנצ'מארק, מייק וורד, המצב לא כל כך נורא. וורד מעריך שהרכבים החשמליים רווחיים בשורת שולי הרווח הגולמי בדו"ח הרווח והפסד.

מניית ריביאן נחשבת מאוד תנודתית. המניה עד תחילת המסחר היום (חמישי) עלתה ב-25% מתחילת השנה אבל היא עדיין בירידה של 36% לעומת שנה קודם לכן. החברה שרפה כמחצית מקופת המזומנים שלה בסך 18 מיליארד דולר ומניותיה ירדו ב-70% מאז גייסה ריביאן כ-12 מיליארד דולר בהנפקה שלה ב-2021.

האתגר המרכזי שעומד כעת בפני יצרנית הרכבים החשמליים הוא להפחית עלויות ולייעל את הייצור. החברה אמרה כי ההפסדים הנוכחיים הכרחיים על מנת לגרום לחברה לצמוח והיא מתכננת לייצר רווח גולמי חיובי על הרכבים שלה ב-2024. בוול-סטריט צופים רווח גולמי חיובי ברבעון השלישי של 2024 ורווח נקי חיובי בשנת 2028. 

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מלא החופן סיניות זבל זולות
    חברה פח 11/10/2023 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף כוולם יברחו מהבטריות.
    סגור
  • 2.
    בימים של אי וודאות כמו אלו בהם אנחנו חיים צריך להשקיע
    קתרוס 06/10/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחברות הגדולות ולא במניות שעתידן עדיין לא ברור
    סגור
  • 1.
    כתוב יפה וברור (ל"ת)
    דעתי 05/10/2023 23:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות