מדפים ריקים - מחסור במוצרים רבים ברשתות הקמעונאות
מחסורים רחבים ברשתות השיווק. אנחנו כבר ביום השלישי ללחימה והעובדה שהסוף לא נראה באופק מדאיגה אזרחים רבים שיוצאים לרשתות השיווק, כל עוד המצב מאפשר, ומצטיידים במזון וציוד ככל הניתן. המחסורים העיקריים כרגע ברשתות הן של תוצרת טרייה כמו עוף, ירקות, פירות ולחמים.
רשתות מסוימות אף יצאו בהודעות לציבור בקריאה למתנדבים שיבואו לתגבר את הצוותים הקיימים לאור העומסים הגדולים. בנוסף, כתוצאה מחופשה של משרד החקלאות לאחרונה, משלוחים של פירות וירקות טריים נתקעו ולא שוחררו מהנמלים. למרות שהסחורות כבר שוחררו לוקח זמן עד שהן מגיעות לסניפים השונים בכל רחבי הארץ ולכן המחסורים עדיין מורגשים.
הדהירה לרשתות השיווק מגיעה מתוך דאגה קיומית של אזרחי ישראל ולמרות התייקרות המוצרים בתקופה האחרונה עקב העליה באינפלציה. בחודש אוגוסט עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.5% - מעל צפי הכלכלנים לעלייה של 0.3%-0.4%, ובכך האינפלציה בשנה האחרונה עולה ל-4.1%, לעומת 3.3% בחודש הקודם.
וכמובן שלמרות הציניות שאולי נראית בכל המצב, מי שמרוויחות הן רשתות השיווק. הדהירה הנוכחית הרשתות כנראה תיתן לקרפור למשל עוד לגיטימציה לפתוח עוד סניפים, כמו שמתוכנן, מה שיביא את מספר הסניפים של הרשת בארץ ל-80. קרפור נכנסה לארץ דרך אלקטרה צריכה שמחקה את המותג יינות ביתן והפכה את סניפיו לקרפור. קרפור נכנסה לארץ בקול תרועה, אבל עד כה לא ממש מצליחה, המחירים שלה לא באמת נמוכים משמעותית מהמתחרות ואפילו לרוב יקרים יותר מסניפי רמי לוי.
ואם כבר מזכירים את רמי לוי, מסתמן שהציבור שכח את ה"טעות" של ענק הקמעונאות לפני כחודש בה דיווח שבדוחות הרבעון הראשון חלה טעות בסעיף החובות לספקים. היקף הטעות - 60 מיליון שקל. בינתיים רמי לוי נהנה מהדהירה לסניפים שממשיכה את הגדילה שלו - מאז הנפקתה של המניה ב-2007 היא זיקנה פי 11 לשווי של 3 מיליארד שקל, כשבדרך היא מחלקת דיבידנדים. התשואה המשוקללת השנתית למשקיעים במניה מרשימה - כ-12% בשנה, הרבה מעל הממוצע של המדדים בבורסה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.שיהיה לכם תמיד אוכל יבש בבית לשבועיים (ל"ת)המגיב 09/10/2023 14:49הגב לתגובה זו1 0סגור