טסלה צונחת ב-10% אחרי דוחות חלשים - וגוררת את התעשייה איתה
אפשר להגדיר את הדוחות האחרונים של טסלה TESLA INC +1.12% TESLA INC 343.44 +1.12% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:344.88 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כ"מיני אסון" - אף אחד לא ציפה שטסלה תספק תוצאות מסחררות לאור הורדות המחירים והקושי שלה למכור מכוניות בתקופה האחרונה, אבל לדווח על רווחים שהם 12% יותר נמוכים מהצפי שהיה בשוק זה בהחלט מהלך שמדאיג את המשקיעים, שרק מחפשים להיפטר מהמניה ומורידים אותה כבר ב-10%.
הירידה ברווחים לא מפתיעה לאור העובדה שטסלה מורידה מחירים כבר תקופה ארוכה וזאת בגלל סביבת הריבית הגבוהה שמקשה עליה למכור מכוניות, והמנכ"ל אילון מאסק גם התייחס לעניין מספר פעמים: "אני מאוד מודאג מסביבת הריבית הגבוהה, אני לא יכול להדגיש את זה מספיק. רוב האנשים שקונים רכב נאלצים להשתמש בחלק ניכר מההכנסה החודשים שלהם", אמר מאסק בשיחה עם משקיעים. האמירות הללו של מאסק מדאיגות את המשקיעים במיוחד כי הן רומזות שטסלה תוריד מחירים אפילו יותר, מה שלא משאיר הרבה מקום לחיוביות בצד הרווחים של החברה.
טסלה מתקשה גם ככה - נתח השוק של החברה בארה"ב יורד בהתמדה - ברבעון השלישי נתח השוק של טסלה עמד על 50%, לעומת 59% ברבעון השני ו-64% ברבעון השלישי של השנה שעברה. הנתון הזה מדאיג במיוחד לאור העובדה שסך המכירות של רכבים חשמליים בארה"ב הגיע לשיא של 313,086 יחידות.
מה שמעניין במיוחד בירידה של טסלה בוול סטריט הוא שנראה שהיא גוררת איתה את יצרניות הרכבים החשמליים האחרות - ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +0.7% RIVIAN... 10.09 +0.7% סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.19 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יורדת ב-4%, ניקולה NIKOLA CORPORATION -0.74% NIKOLA... 2.02 -0.74% סגירה:0 פתיחה:2.03 גבוה:2.06 נמוך:1.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-6%, לוסיד LUCID GROUP +1.46% LUCID GROUP 2.09 +1.46% סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.1 נמוך:2.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-4.5% וניו NIO INC +1.06% NIO INC 4.75 +1.06% סגירה:0 פתיחה:4.6 גבוה:4.76 נמוך:4.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-2% וזאת כמובן רק רשימה חלקית.
גל הירידות שמובילה טסלה מראה לנו שני דברים: קודם כל שטסלה היא ללא ספק עדיין מובילה את התעשייה, גם אם זה לא במספרים. טסלה עדיין נחשבת לחלוצה בתחום ולברומטר שלו כאשר כל החברות האחרות פחות או יותר מנסות ללכת בדרכה ולהשתפר במקומות שטסלה חלשה בהם.
הדבר השני ואולי המשמעותי יותר, הוא שיכול להיות שהמשקפיים הוורודים בהם הסתכלו המשקיעים על התעשייה עד עכשיו מתחילים להיסדק. אם מאסק מצהיר בפומבי שטסלה הולכת להמשיך ולהתקשות בסביבה הכלכלית הנוכחית כנראה שכך יהיה גם עם החברות האחרות. האנליסט קולין לאנגן מוולס פארגו כתב: "לא רק שהמכירות של הסייברטראק לא החלו כמתוכנן, עכשיו טסלה מחכה לנתונים מאקרו כלכליים אפילו בכדי להחליט מה היא עושה עם המפעל במקסיקו".
לאנגן הוריד את מחיר היעד שלו למניה מ-260 דולר ל-250 דולר כאשר כעת היא נסחרת ב-226 דולר. אנליסטים נוספים, כמו איתי מיכאלי מסיטי, גם כן הורידו את מחיר היעד שלהם. מיכאלי הוריד את שלו מ-271 דולר ל-255 דולר: "אלה תוצאות גרועות יותר אפילו מהתחזיות השליליות גם ככה שהיו לנו. הטון של מאסק בשיחה נשמע מודאג מאוד. מבחינה טקטית, אנחנו מעדיפים לשבת ולחכות לסימנים חיוביים יותר".
הירידה של טסלה כנראה מכתיבה את מה שהמשקיעים מרגישים לגבי כל השוק - אם טסלה מתקשה כל כך בתקופה הזו, קל וחומר שגם היצרניות האחרות יתקשו. הסבר נוסף לתופעה יכול להיות שמשקיעים רבים, ובעיקר מוסדיים, שמשקיעים בטסלה, משקיעים גם בחברות הרכב האחרות בכדי להיות חשופים לכל הסקטור. הירידה במניה של טסלה מאלצת אותם למכור גם את המניות של החברות האחרות בשביל לשמור על היחס בתיק והדבר הזה גורם גם לחברות האלו לרדת.
בדוחותיה דיווחה החברה גם על רווח גולמי של 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. החברה מודיעה כי מסירות הסייברטראק יחלו מאוחר יותר השנה, כשעל פי הערכות מדובר כבר בחודש הבא וכי מפעל ג'יגה טקסס מסוגל לייצר כ-125 אלף יחידות בשנה. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.
"היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.טסלה גמרה את הקרירה והמניה יקרה בטירוף. (ל"ת)גיא 20/10/2023 11:36הגב לתגובה זו0 2סגור
-
1.לצערנו.עידן 20/10/2023 00:38הגב לתגובה זו1 0עוד מעט חבית נפט 300 דולר, טסלה תעלה כמו גדולה.סגור