חברת WeWork הגישה בקשה לפשיטת רגל

החברה שהגיעה בשיאה לשווי של 50 מיליארד דולר פותחת בהליך הגנה מנושים, אחרי שצברה חובות בגובה 2.9 מיליארד דולר
 | 
telegram
(1)

חברת שיתוף חללי המשרדים WeWork, הגישה בקשה לפשיטת רגל. במסמכים שהוגשו לבית המשפט בניו ג'רזי, ציינה החברה כי היא מבקשת אישור לבטל חוזי שכירות במיקומים ספציפיים וכי הם הגיעו להסכמה עם מרבית הנושים. כעת, החברה שהגיעה בשיאה לשווי של 50 מיליארד דולר פותחת בהליך הגנה מנושים, אחרי שצברה חובות בגובה 2.9 מיליארד דולר. 

חשוב לציין כי WeWork ישראל של אדם נוימן היא חברה פרטית שלא מושפעת ממצבה של החברה האמריקאית. אתמול הופסק המסחר במניית החברה בעקבות חשש שתגיש בקשת הגנת מנושים.

ההידרדרות של החברה החלה לפני ארבע שנים, כאשר תכננה לבצע הנפקה ציבורית (IPO) - אז התכנון נכשל וההנפקה הושלמה רק ב-2021. בהמשך, החברה התקשתה להתמודד עם חוזי שכירות יקרים עליהם חתמה לפני הקורונה והמעבר לעבודה מרחוק לא הוסיף לדאגות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

רק בחודש אוגוסט האחרון חברת חללי העבודה דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2023 ובה "הערת עסק חי". החברה הודיעה כי "יש ספק משמעותי לגבי יכולתה להמשיך ולפעול". הסיבה היא ההפסדים המתמשכים של החברה והתזרימים השליליים שהיא ממשיכה לייצר. התוצאות שלה היו חלשות מהערכות האנליסטים בעיקר בשל החולשה בסקטור הנדל"ן המסחרי. החברה בעצם שוכרת לזמן ארוך משרדים ומשכירה אותם אחרי שהיא מחלקת אותם לחללים לזמן קצר. ההבדל בין הזמנים (זמן ארוך וקצר) ובין השטחים (שטח גדול לשטח קטן) מאפשר לה מרווח, אבל הוא לא מספק, במיוחד בתקופות של משבר.

מאדם נוימן נמסר: "כמייסד-שותף של WeWork אשר הקדיש עשור מחייו לבניית החברה ביחד עם צוות מדהים, פשיטת הרגל הצפויה של החברה מאכזבת. היה קשה לי לצפות מהצד מאז 2019 כיצד WeWork מתקשה לקדם את המוצר שלה - שהפך לרלוונטי היום יותר מתמיד. יחד עם זה, עם הצוות המתאים ועם האסטרטגיה הנכונה, אני מאמין שהליך ארגון מחדש יאפשר ל-WeWork להצליח".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך זה לא משפיע?
    מפריח השערוריות 07/11/2023 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לקוח ווי וורק ישראל נוסע לניו יורק ורוצה להשתמש במתקן והוא כבר לא קיים,אז הוא ניפגע. וחוץ מזה אם המודל בחול לא עובד,אז גם בארץ לא. אמפא בסוף תשכיר כל הקומות לדייר קבוע וזהו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות