אל על: המלחמה תשפיע לשלילה גם על הרבעון הראשון
חברת אל על אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת כי על רקע הימשכות מלחמת חרבות ברזל ובין היתר, על רקע הימשכות הירידה בהיקף הביקושים לטיסות החברה, מבצעת החברה התאמות בלוח טיסותיה בנתיבים הפעילים, לרבות שינויים במסלולי הטיסה הקיימים (בהתאם להנחיות גורמי הביטחון המוסמכים במדינה), השהיית פעילות טיסתית למספר יעדים, הפסקת פעילות ליעדים עונתיים ודחיית פתיחת הפעלת טיסות למספר יעדים.
כמו כן, החברה הגבירה את היקף פעילות המטענים בין אם בבטן מטוסי הנוסעים ובין אם במטוסים ייעודיים. בנוסף, ובהתאם להערכות החברה, כפי שצוינו בדיווח הקודם, החברה מעדכנת כי חלה ירידה בצבר ההזמנות העתידי לטיסות החברה ולפיכך, החברה מעריכה כי צפויה השפעה שלילית על תוצאות החברה גם ברבעון הראשון לשנת 2024.
השפעה שלילית על התוצאות
השפעה שלילית תהיה כמובן גם ברבעון הרביעי שגם כך נחשב לרבעון החלש ביותר בשנה. הרבעון השלישי הוא הרבעון החזק ואל על שמשתפרת בהתמדה בשנה וחצי האחרונות, צפויה לדווח בקרוב על תוצאות רבעון שלישי טובות. הבעיה כמובן שאלו הן החדשות של אתמול והמשקיעים מסתכלים קדימה. רבעון רביעי אבוד, רבעון ראשון עלול להיות גם קשה, אבל צריך לזכור שביציאה ממלחמה יש בום כלכלי ורצון של הציבור לפצות את עצמו - הטיסות יחזרו ואפילו בקצב גבוה יותר.אל על עשויה להרוויח מזה, אבל אף אחד לא יודע מתי ובאיזה אופן וגם לא ברור כמה זמן ישארו אזהרות המסע. המל"ל נזכיר ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל על רקע גלי האנטישמיות וההפגנות בעד החמאס ונגד ישראל, ברחבי העולם.
בינתיים, אל על מעדיפה שלא לעשות מהלך דרמטי של צמצום בהוצאות ולא הוצאת עובדים לחל"ת. היא מתייעלת, אבל שומרת על כוח האדם מחשש הוצאתו תוביל לעזיבה ואז כשהביקושים יחזרו לא יהיה לחברה את היכולת לצמוח כפי שהיא חוזה.
מכל מקום, דווקא מוקד הפניות של החברה קלט עובדים מהארגון כדי לטפל בפניות הרבות שהיו בשבועות הראשונים של המלחמה מישראלים בחו"ל שחיפשו כל דרך לחזור לארץ. אל על החזירה את הישראלים שקיבלו צו 8 בחינם, וסיפקה תמחורים נוחים לישראלים החוזרים בכלל.
מנגד, החברה ניצלה את היציאה של חברות תעופה רבות, לרבות החברות שהחזיקו בקו ישראל-ארה"ב כמו דלתא איירליינס ויונייטד איירליינס, כדי להעלות את המחירים בקו זה בעשרות אחוזים. זה נכון מבחינתה, כי גם כך כמות הטיסות ירדה ומבחינת חישובי הרווח והרווחיות, כדי להצדיק טיסה עם פחות אנשים (ויותר מטען; ואפילו חזרה רק עם מטען), התמחור של הכרטיסים משתנה.
הבעיה בתזרים
כך או אחרת, אל על בסוג של הישרדות, והיא זקוקה לעזרת המדינה, אם כי לא מדובר בבעיה קשה של דוח רווח והפסד, אלא בבעיה של תזרים. אל על תפסיד ברבעון הרביעי כשעל פי ההערכות זה יכול להסתכם במעל 50 מיליון דולר ועדיין היא תהיה ככל הנראה רווחית ב-2023. הבעיה הגדולה היא בתזרים שכן , אין רכישת כרטיסים לחודשים הבאים ואין תזרים להמשך. אל על בעצם נסמכת על רכישות כרטיסים שמשמות סוג של "מימון לקוחות" מעונה לעונה. כעת, אין לה את המימון הזה.
על רקע זה, אל על פונה לאוצר בבקשה לסייע לה בעיקר בתזרים המזומנים. השאלה אם היא יכולה לעשות זאת, בשעה שהיא לא באמת מתייעל בצורה חדה בתקופה הזו. מצד אחד, זה נכון שעדיף לשמר את כוח האדם ולא להוציא לחל"ת, אבל ברגע שמבקשים סיוע מהמדינה, צריך גם להראות שנעשו מאמצים מצד החברה או בעלי השליטה בה - משפחת רוזנברג.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.למה דמעות התנין של אל על לא מרגשות אותי...Judge Dredd 12/11/2023 03:56הגב לתגובה זו0 1אני מתקשה להבין איך זה אפשרי שעם עזיבת כל המתחרים והעלאת מחירי הטיסות, אל על שוב מפסידה כסף. הרי קרה הדבר האידאלי מבחינתם. אז הבעיה כנראה לא במלחמה אלא במשהו אחר. אחד הדברים שאני יכול להעלות בדעתי זה שהחברה לא טסה בשבת. מטוסים בשווי מיליארדי דולרים עומדים ומעלים אבק במקום להרוויח כסף. מעניין גם שלא שומעים בכי כזה מארקיע וישראיר. אולי הם כן מתנהלים נכון מבחינה עסקית?סגור
-
3.אל על חברה ציונית ישראלית שחייבים לעזור להחיים 10/11/2023 13:54הגב לתגובה זו3 2עושה מעל ומעבר ומעבר לסייע לצבא ולכל אזרח ישראלי אנחנו תמיד טסים אל על ומחבקים אותםסגור
-
2.העלו מחיריםמשה 10/11/2023 10:30הגב לתגובה זו2 1מנצלים את המצבסגור
-
1.ניצלתם את המצב והעלתם מחיריםבן 09/11/2023 23:10הגב לתגובה זו0 0מגיע לכם. תתחילו לטוס בשבת כמו כל חברה נורמלית בעולם. זה אחת הבעיות בבעלים חרדים שלא חיים בארץ ושרת תיירות ברמת יכולת וביצוע אפסית (חוץ מלהביא וישים בישבן לביב ולמפלגות החרדיות) כמו מירי רגבסגור