בזק במכפיל רווח של כ-9 - השוק עדיין לא מתלהב
הרווח הנקי המתואם של בזק -2.71% בזק 520 -2.71% בסיס:534.5 פתיחה:526 גבוה:533 נמוך:516.6 תמורה:36,559,728 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הסתכם ברבעון השלישי בכ-357 מיליון שקל - עלייה של כ-13.7% לעומת רבעון מקביל. העלייה ברווח היא המשך המגמה מתחילת השנה - בתשעת החודשים הסתכם הרווח בכמיליארד שקל, עלייה של כ-9.1%. מדובר על קצב רווחים של 1.4 מיליארד שקל ובהינתן הצמיחה בפעילות, החדירה של הסיבים והעלייה ב-ARPU, נראה שבשנה הבאה הרווח יעלה לפחות ל-1.5 מיליארד שקל. בזק נסחרת ב-13.5 מיליארד שקל, כלומר במכפיל רווח של 9. על פניו נמוך, והמניה דווקא יורדת היום כנראה בשל החשש שלמרות בזק טענה שלא תיפגע מהמלחמה, מכירות הסמארטפונים ברבעון הרביעי לצד מכירות שירותי הנדידה של פלאפון יבטאו ירידה משמעותית.
ההכנסות של החברה הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-0.1%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהכנסות yes בקיזוז ירידה בקישוריות בפלאפון. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכמו בכ-6.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.9%. הוצאות השכר הסתכמו בכ-478 מיליון שקל, עלייה של כ-1.7%, אשר נבעה בעיקר מעלייה בבזק קווי כתוצאה מעדכוני שכר וקליטת עובדים עבור פרויקט הסיבים.
ה-EBITDA הסתכם בכ-895 מיליון שקל, ירידה של כ-4.2%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-974 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-43.0%), עלייה של כ-2.9%.
החברה הודיעה כי למלחמת "חרבות ברזל" אין כרגע השפעה מהותית על פעילות הקבוצה ותוצאותיה העסקיות. "היקף ומשך המלחמה והשלכותיה על מצב הכלכלה והמשק הישראלי וכן על חברות הקבוצה בלתי נצפים וקשים לחיזוי ותלויים, בין השאר, באופן ובהיקף התפתחות המלחמה ואפשרות גלישת המשק למיתון כתוצאה מכך", נמסר.
עוד מספרים: החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-5.01 מיליארד שקל בהשוואה לכ-5.64 מיליארד שקל נכון למצב לפני שנה. הוצאות פחת והפחתות הסתכמו בכ-470 מיליון שקל, שם נרשמה עלייה של כ-0.4%. הוצאות תפעוליות אחרות, נטו הסתכמו בכ-77 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נבעה מהפרשה חד-פעמית בבזק קווי בסך 75 מיליון שקל בגין המענק המיוחד אשר ישולם לעובדי החברה בהתאם לתיקון ההסכם הקיבוצי ובכפוף להתקיימות התנאים שקבועים בו.
התזרים החופשי הסתכם בכ-406 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור בתזרים החופשי נבע משיפור בכל חברות הקבוצה העיקריות, בעיקר כתוצאה מפערי עיתוי בהון החוזר. התזרים החופשי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-989 מיליון שקל, עלייה של כ-3.1%.
גיל שרון, יו"ר בזק: "בתקופה מאתגרת זו, עוצמתה של קבוצת בזק בולטת במיוחד. השירותים שאנו מספקים חיוניים במיוחד בחירום, וחוסנה נובע ממיצובה האסטרטגי המוביל, מגוון המוצרים והאיתנות הפיננסית", אמר שרון והוסיף, "גם בתקופה זו אנו ממשיכים להשקיע בתשתית ובשירותים שאנו מספקים, מתוך ראייה ארוכת טווח, כדי להבטיח את המשך צמיחת הקבוצה".
עוד הוסיף שרון: "לאחרונה הודעתי על כוונתי לפרוש בעוד מספר חודשים, ולצאת לדרך חדשה, בה אוכל לתרום מניסיוני ולהשביח חברות במגוון תחומים. בשלוש השנים בהן אני מכהן בתפקיד, הגדרנו ויישמנו אסטרטגיית צמיחה שהובילה את הקבוצה לתוצאות עסקיות מצוינות, וצמיחה עקבית בהכנסות וברווח לצד הפחתה משמעותית בחוב וחזרה לחלוקת דיבידנד, וגם ברבעון זה אנו רואים צמיחה בהכנסות וברווח. האסטרטגיה שהגדרנו, שכללה התמקדות בהאצת מנועי הצמיחה בסיבים האופטיים, ובשדרוג מנויים למסלולי 5G בפלאפון מוכיחה עצמה מידי רבעון, וכך גם הכניסה של yes לשיווק בנדל סיבים, וצעדים נוספים הביאו את yes למעבר לרווח".
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, "הביצועים העסקיים והתפעוליים החזקים של קבוצת בזק מתבטאים בתוצאות פיננסיות מצוינות ברבעון השלישי, ומאפשרים לנו להמשיך ולחזק את היציבות הפיננסית של הקבוצה באמצעות הקטנת החוב הפיננסי ושיפור יחסי הכיסוי. מיצובה העסקי ואיתנותה הפיננסית של הקבוצה מאפשרים לנו להתמודד היטב עם האתגרים בכלכלה הישראלית והעולמית".
עוד הוסיף פישביין, "בתקופת המלחמה הקבוצה מספקת שירותי תקשורת חיוניים ללקוחות פרטיים, עסקיים וממשלתיים, לרבות כוחות הביטחון ומערכת הבריאות. בשלב זה השפעות המלחמה והשלכותיה אינן בעלות השפעה מהותית על פעילות הקבוצה ותוצאותיה העסקיות. מצב הנזילות ומצבה הפיננסי של הקבוצה מאפשרים לנו לתפקד היטב בתקופת המלחמה, ללא צורך בגיוסי חוב, וכן לקבוצה קיים גידור לא מבוטל לחשיפות לסיכונים פיננסיים על פי מדיניות החברה".
פלאפון - איך החברה מתמודדת עם התחרות שמגיעה מספקי ה-eSIM?
פלאפון רכשה לאחרונה את חברת Roamability - פלטפורמה לחברות וארגונים המעוניינים לספק שירותי נדידה מבוססי eSIM גלובליים. הפלטפורמה היא למעשה מתג בינלאומי הכולל הסכמי רומינג רחבים, מערכת CRM, מערכת תמחור המאפשרת לכל גוף להתחבר ולהציע שירותי רומינג מקצה לקצה. בשנים האחרונות צצים יותר ויותר שירותים המציעים גלישה ב-eSIM במחירים זולים, של דולרים בודדים, שלעיתים יכולים להגיע גם ל-50% מהמחיר של השירותים המקבילים שמציעה פלאפון.אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ויס, קרדיט: רמי זרנגר
איך אתם מתמודדים עם התחרות ב-eSIM?
"קודם כל יש ירידה בהכנסות הרומינג בגלל שאין טיסות עכשיו - ישראלים לא טסים לחו"ל וגם אין תיירות נכנסת. אני מאמין, גם מניסיון העבר, שכשהטיסות יחזרו העסק הזה יחזור וביתר שאת. בלי קשר לזה חשוב לזכור שרבעון 4 שונה מהותית מרבעון 3 בגלל שרבעון 3 כולל את חודשי הקיץ בהם הלקוחות טסים יותר, ועדיין הפגיעה לא מהותית לתוצאות הקבוצה ואנחנו מאמינים שבתחילת 2024 העסק יחזור למצב הרגיל ואפילו מעל לזה.
העליה בספקי ה-eSIM הקטנים זירזה את הגדילה בשוק ורואים את זה בכמה מקומות - הראשון הוא אנשים שבעבר בכלל לא לקחו חבילות גלישה ועכשיו הם לוקחים eSIM, השני אלה אנשים שהיו רוכשים SIM מקומי ועכשיו עברו ל-eSIM, והשלישי אלה אנשים שהיו מסתפקים בווי-פיי של המלון ועכשיו לוקחים פתרון נוסף כמו eSIM. אז השוק גדל. אבל חשוב לזכור שהספקים הקטנים עובדים לפעמים עם מפעילים פחות איכותיים. לנו גם יש שירות לקוחות 24/7 בעברית וזה דבר נוסף שחשוב להרבה לקוחות. בנוסף יש הרבה אנשים שנוסעים לעסקים ורוצים לשמור על זמינות לכל אורך הטיול ועם המספר שלהם, ואת זה אפשר לעשות דרכינו עם חבילות שגם מציעות דקות שיחה".
איזה השפעה מיידית אתם רואים שש למלחמה על הפעילות? אנשים אולי מנצלים יותר מחבילות הגלישה שלהם?
"חד משמעית כן. יש עליה בניצול החבילות וראינו את זה בעיקר בהתחלה. אנחנו בפלאפון הגדלנו לכולם את החבילות ב-50 ג'יגה ללא עלות וללא צורך בפעולה מצד הלקוח. אנחנו גם פועלים באזור העוטף איפה שהיו פגיעות בזרם החשמל וגם עובדים קשה בשטח בעיקר בתיקון של מכישרים ומתן מטענים ניידים - הכל ללא עלות".
לגבי יס - כמה השת"פ עם חברות הסטרימינג משפיע?
"משפיע מאוד. החבילות עם דיסני ונטפליקס מוצלחות מאוד. החבילה שלנו מוצלחת ואיכותית - יש לנו את האפליקציה מהטובות בעולם בשילוב עם תכנים מקוריים ונרכשים מעולים. על זה תוסיף את הסיבים ואתה מקבל חבילה איכותית מאוד. בנוסף אנחנו בתהליך נגרציה - מעבירים לקוחות מהלווין ל-IP, אנחנו ב-67% כרגע. אנחנו שחקן ה-IP הגדול בישראל עם 383 אלף לקוחות, לפי הדוחות האחרונים שלהן פרטנר וסלקום באזור ה-200-220 אלף אז אנחנו בקרוב נעבור את שתיהן ביחד".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה