שלוש שנים אחרי - סיסקו עדיין מתמודדת עם הקורונה
נראה שחלק מהחברות לא מצליחות להשתחרר מהקורונה. סיסקו הדהימה לאחרונה את וול-סטריט עם תחזית נוראית המתחברת ישירות לתקופה שלאחר המגפה.
החברה אומנם דיווחה על תוצאות בסדר לרבעון, עם הכנסות של 14.7 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון התואם אשתקד ובקצה העליון של התחזית כשהצפי עמד על 14.63 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.11 דולר, שמונה סנט יותר מהתחזית של וול-סטריט. ואילו בערך כל החדשות הטובות.
ההזמנות
הזמנות המוצרים ירדו ב-20% ברבעון, כולל ירידה של 32% בהזמנות מלקוחות טלקום וענן וירידה של 26% בהזמנות מלקוחות ארגוניים. הזמנות, כמובן, הופכות בסופו של דבר להכנסות וירידה של 20% זה לא סימן חיובי. נקודת האמצע של תחזית סיסקו לרבעון ינואר מחייבת הכנסות של 12.7 מיליארד דולר, ירידה של 6.6% לעומת השנה שעברה ופספוס של הקונצנזוס ב-1.5 מיליארד דולר. החברה גם קיצצה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2024 בכ-3 מיליארד דולר, מה שמרמז על ירידה של 5%. והאשמה בירידה לפי החברה - הקורונה.
במהלך הקורונה, ההכנסות של סיסקו צנחו בעקבות מחסור ברכיבים ועיכובים לוגיסטיים שהפריעו ליכולתה של החברה לספק מוצרים. ההכנסות ירדו ביותר מ-9% גם ברבעון יולי וגם ברבעון אוקטובר של 2020. אבל ככל שההזמנות הצטברו, צבר ההזמנות של סיסקו זינק. ברבעונים האחרונים, בעיות הרכיבים הללו נפתרו ופינו את הדרך לחברה לייצר עוד ראוטרים, מתגים וכדומה. ההכנסות זינקו ב-14% ברבעון אפריל וב-16% ברבעון יולי. כעת, לאחר שצבר ההזמנות טופל, המצב צפוי להשתנות.
הביצועים החזקים של סיסקו לאחרונה שיקפו עלייה ביכולתה של החברה לשלוח מוצרים אבל לא ביקוש חדש. כעת, ללקוחותיה של סיסקו יש יותר ממה שהם צריכים. לפי החברה, היא אומנם הצליחה לשלוח את המוצרים ולמלא את ההזמנות אבל הלקוחות מחזיקים במוצרים שלפי הערכות יקח להם בין רבעון או שניים להתקין ולהכניס לשימוש, מה שצפוי לגרום לעודף היצע והיעדר ביקוש.
לפי סמנכ"ל הכספים של סיסקו, סקוט הרן, החברה לא ראתה שום שינוי בתנאים המקרו-כלכליים ברבעון האחרון, למרות שמשך הזמן שלוקח לאשר הזמנה נותר ארוך. "התוצאות יותר קשורות לכמות העצומה של מוצרים ששלחנו", אמר הרן. הפספוס והקיצוץ בתחזיות מעלה כמה שאלות. ראשית, איך סיסקו לא ראתה את זה מגיע? אנליסט אופנהיימר, איתי קדרון, כינה זאת "ביצוע שגוי ולא אופייני". בנוסף, מה המשמעות של צבר המוצרים שיש בידי הלקוחות לגבי הביקוש? אף אחד לא יודע האם הלקוחות יחלו להזמין שוב עוד מיד לאחר שהמוצרים שרכשו יתחילו לעבוד.
מה האנליסטים אומרים
אנליסט New Street Research, פייר פארגו, הוריד את הדירוג שלו למנית סיסקו ל-"נייטרלי" מ-"קנייה" לאחר התחזית החדשה. "ההנהלה חושבת שהסיבה לירידה בביקושים היא כי לוקח ללקוחות זמן לפרוס את המוצרים שרכשו לאחרונה", כתב פארגו. "אנחנו זהירים יותר. רמת ההזמנות נמצאת הרבה מתחת להכנסות לשנה והוצאות ה-IT לתקופה הקרובה סובלות מחוסר וודאות".בשיחת הרווחים אמרה סיסקו כי היא צופה שההזמנות יתאוששו ברבעונים הקרובים, עם זאת, הירידה החדה במניה משקפת ספקות בקרב המשקיעים. "אנחנו עדיין מודאגים שהקיצוץ הזה לא יהיה האחרון", כתב אנליסט UBS דיוויד ווגט שנתן דירוג נייטרלי למנית החברה וציין כי הוא צופה שלהחברה תסבול "מהתגברות לחצי המאקרו".
מנית סיסקו נסחרת כעת לפי שווי של 194 מיליארד דולר לפי מכפיל רווח עתידי לשנת 2024 של 12 בלבד ומכפיל של 3.5 על ההכנסות קדימה. לחברה יש תשואת דיבידנד של 3% וסיסקו גם התחייבה לבצע בייבאק של 1.25 מיליארד דולר בכל רבעון. למרות זאת, עד שסיסקו תציג הוכחות נוספות לגבי התאוששות ההזמנות, מנייתה צפויה להמשיך ולהיאבק, לא משנה כמה היא זולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה