תורפז: חולשה משמעותית בצמיחה האורגנית, שחיקה ברווחיות התפעולית
המכירות של חברת תורפז -0.05% תורפז 1,981 -0.05% בסיס:1,982 פתיחה:1,988 גבוה:2,001 נמוך:1,958 תמורה:1,080,877 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תמציות טעם וריח לתעשיות הקוסמטיקה והמזון וכן חומרי גלם לתעשית הפארמה, עמדו ברבעון השלישי ב-32.5 מיליון דולר, צמיחה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
החברה פועלת ב-3 חטיבות משמעותיות: טעמים, ריחות וחומרי גלם יחודיים. הגידול במכירות מתחילת השנה נובע מצמיחה בתחום באמצעות רכישת חברות שהושלמו החל משנת 2022. בנטרול הרכישות תורפז מציגה חולשה משמעותית בפעילות האורגנית. במגזר הריחות החברה רשמה ירידה אורגנית במכירות של 6.3%, במגזר הריחות החברה רשמה צמיחה נמוכה של 2.6% ובמגזר חומרי הגלם הייחודיים רשמה החברה ירידה חדה של 13.8%.
החברה ציינה כי החלה ברבעון השני במכירות ללקוחות של מוצרים בעלי רווחיות נמוכה, זאת לצד מגמת הקטנת מלאים בקרב לקוחות תחום הפעילות. הקיטון בתחום חומרי הגלם הייחודיים נובע גם כן בעיקרו מהמשך מגמת הקטנת מלאים בקרב לקוחות תחום הפעילות בשל עליית הריבית בעולם ואי הבהירות הכלכלית בשווקים.
שחיקה בשיעור הרווחיות התפעולית
הרווח הנקי של החברה עמד על כ-4 מיליון דולר (גדל ב-11.5%, לעומת 3.6 מיליון דולר אשתקד), תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע לשיא ועמד על כ-6.4 מיליון דולר ויתרת המזומנים עמדה על כ- 19.3 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואמת עמדה על 7.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 8.5% לעומת הרבעון המקביל. שיעור ה-EBITDA המתואמת עמדה על 23.3%.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי גדל בכ-8.6% והסתכם לכ- 13.0 מיליון דולר לעומת כ-12.0 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות הגולמית צמחה לכ-40% בהשוואה ל-39.4% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי גדל בכ-4.4%. הוא הסתכם ב-5.2 מיליון דולר לעומת כ-5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אולם שיעור הרווחת התפעולי ירד מרמה של של 16.5% ברבעון השני של 2022, לרמה של 16% ברבעון השלישי של 2023.
תורפז הונפקה במאי 2021, מאז ההנפקה החברה רשמה המניה עלייה מצטברת של 23%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה