טסלה עם מבצעים על מודל Y - המשקיעים לא מרוצים

חברת הרכבים החשמליים ממשיכה עם התמריצים לעידוד המכירות כאשר המחיר הממוצע לרכב ירד בכ-10,000 דולר ל-44,000 דולר
 | 
telegram
(1)

מה שטוב לרוכשי מכוניות טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לא בטוח טוב לבעלי המניות של החברה. האתר האמריקאי של טסלה מציע כעת הנחות של כמעט 3,000 דולר עבור כמה מהגרסאות של מודל Y. כעת מודל Y בעלת טווח נסיעה ארוך שנמכרה במחיר של 56,490 דולר, נמכרת עבור 53,670 דולר. מנית החברה נסחרת בירידות שערים של עד 4%. 

ההשפעת הורדות המחירים


קיצוץ המחירים והנחות על רכבים חשמליים בעקבות האטה בביקוש היו נושאים מרכזיים בשנת 2023. גרסאות מסוימת של מודל Y זולות ב-17 אלף דולר לעומת 2022. המחירים הנמוכים יותר פגעו בשולי הרווח של טסלה. שולי הרווח התפעולי לרבעון השלישי של 2023 עמדו על מתחת ל-8%, ירידה מ-17% לפני שנה, כאשר המחיר הממוצע לרכב ירד בכ-10,000 דולר ל-44,000 דולר. עם זאת, הורדת המחירים כן תרמה לנפחי המכירות. טסלה מסרה כ-1.3 מיליון יחידות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת כ-900 אלף באותה התקופה אשתקד. 

למשקיעי טסלה הייתה סיבה לקוות שהפחתות המחירים הופסקו. לאחרונה המחירים של כמה גרסאות מודל Y עלו ב-500 דולר. המבצעים האחרונים לא מבטלים לחלוטין את התקווה הזו. הנחות הן לא בדיוק הורדת מחירים. סוחרי רכב מאז ומתמיד השתמשו במבצעים כדי לעודד מכירות ולהיפטר ממלאי וטסלה היא גם סוחרת רכב בנוסף להיותה יצרנית. 

יתרה מכך, מחיר העסקה הממוצע לרכב טסלה בארה"ב, כולל כל המבצעים, נמצא בעלייה שוב. מחירי העסקאות הממוצעים עלו באוקטובר ב-5% לעומת חודש ספטמבר. זוהי העלייה הראשונה מחודש לחודש בשנת 2023. באוקטובר, התמריצים הכוללים בתעשייה הסתכמו בכ-5% ממחיר הרכישה, עלייה משנה לשנה, אך עדיין נמוך מהסטנדרט ההיסטורי. המחיר הממוצע לרכב חדש באותו החודש עמד על כ-48,000 דולר, ירידה קלה משנה לשנה. ירידת מחירים והנחות גדולות יותר משקפים את ההשפעה של עליית הריבית, המשפיעה על התשלומים החודשיים. 

מכירות הרכבים החשמליים


על פי דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי ספקית נתוני הרכבים Cox, סך המכירות של כלי רכב חשמליים הפועלים על סוללה בלבד (BEV) ברבעון השלישי, הגיע ל-313,086 יחידות, שיא חדש ועלייה מ-295,255 ברבעון השני ו-205,682 ברבעון השלישי של 2022. בשנה כולה עד כה נמכרו בארה"ב כ-867 אלף רכבי BEV, עלייה של כמעט 50% בהשוואה לתקופה התואמת אשתקד. עוד נתון מעניין, רכבי ה-BEV היוו כ-8.3% בכלל המכירות של כלי רכב קלים, עוד שיא עבור ארה"ב. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למרות החדשות הטובות עבור שוק הרכבים החשמליים כולו, אצל טסלה המצב שונה. החברה מסרה 156,621 רכבים ברבעון השלישי, ירידה מ-175,262 ברבעון השני ועלייה מ-131,024 ברבעון השלישי של 2022. המשמעות היא שנתח השוק של טסלה ברבעון השלישי היה 50%, ירידה מ-59% ברבעון השני ומ-64% ברבעון השלישי אשתקד. בשנה כולה, טסלה סיפקה עד כה 494,000 רכבים בארה"ב, עלייה של 26% משנה לשנה. נתח השוק שלה עומד על כ-57%, ירידה לעומת 67% לפני כשנה.

כנראה שהמשקיעים מודעים לכך שטסלה לא באמת יכולה לשמור על נתח של 60% לנצח. יש מגוון רחב של רכבים חשמליים כיום, שנותן לקונים את היכולת לבחור. ברבעון השלישי של 2023, שבעה מותגים שונים מכרו יותר מ-10,000 יחידות, לא כולל טסלה. לפני כשנה רק שני מותגים הצליחו למכור יותר מ-10,000 רכבים. ברבעון. BMW, Chevy, יונדאי, פורד, מרצדס, ריביאן ופולסווגן הן החברות שהצליחו למכור יותר מ-10,000 רכבים השנה. ב-2022 רק פורד ו-Chevy הצטרפו לטסלה במועדון ה-10,000. 
 

דוחות טסלה


בדוחותיה האחרונים לרבעון השלישי טסלה אכזבה ורשמה רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. החברה מודיעה כי מסירות הסייברטראק יחלו מאוחר יותר השנה, כשעל פי הערכות מדובר כבר בחודש הבא וכי מפעל ג'יגה טקסס מסוגל לייצר כ-125 אלף יחידות בשנה. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.

"היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".

טסלה נסחרת לפי שווי של 741.2 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנית החברה עלתה ב-88.5% מתחילת השנה וב-38% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא לקנות
    פטריוט 23/11/2023 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם ירד ל1 דולר לא לקנות אנטישמי
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות