רמי לוי: ההכנסות צמחו ב-7%, הרווחיות נשחקה

 | 
telegram
(1)

רשת רמי לוי פרסמה דוחות כספיים פושרים לרבעון השלישי, אפילו מעט חלשים. הרווחיות הגולמית נשחקה ברבעון השלישי ל-21.8%, כאשר הרווחיות בתחום הקמעונאות מתחת ל-20%. בשורה התחתונה החברה מרוויחה כ-38 מיליון שקל ברבעון כש-7-8 מיליון שקל הם בשל הכנסה חד פעמית.  הרבעון השלישי הוא רבעון עונתית חזק, כך שכשמנסים לתרגם את הרווחים ברבעונים האחרונים לקצב שנתי מקבלים רווח שנתי מייצג של 100-120 מיליון שקל. החברה נסחרת ב-2.9 מיליארד שקל עם מעל 800 מיליון שקל בקופה. תנטרלו את המזומנים ותקבלו מכפיל 18-20. כבר לא זול.   

 

דוחות הרבעון השלישי


ההכנסות של רשת רמי לוי רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% רמי לוי בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ברבעון השלישי של השנה צמחו בכ-7.2% לכ-1.87 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.75 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של 7.37%. עלייה חדה המעידה על האסטרטגיה של החברה בהעמקת המבצעים לקראת החגים וכמענה לתקופה של עליות ריבית ומחירים.

ההכנסות במגזר קמעונאות מזון ברבעון השלישי של שנת 2023 עלו בכ-6.4% לכ-1.64 מיליארד שקל, לעומת כ-1.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהעלייה האמורה בפדיון בחנויות זהות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-4.2% לכ-409.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-393.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהעלייה במכירות חנויות זהות של 7.4%. למרות זאת, הרווחיות הגולמית ברבעון עמדה על לכ-21.88%, לעומת כ-22.51% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי משקפת את אסטרטגיית החברה לפעול בתקופת של ריבית עולה ואינפלציה גבוהה במבצעים מעמיקים על מנת לבוא לקראת הלקוחות ולהגדיל את נתח השוק שלה ולחזק את יסודות העסק - הצרכן. "בנוסף, במהלך הרבעון ב-2023 התרכזו גם מכירות לקראת חגי תשרי בהם עורכת החברה מבצעי מכירות מעמיקים כדי להיטיב עם ציבור הלקוחות. הרווחיות הגולמית של הרשת נמוכה משל המתחרים ומהווה מנוע צמיחה נוסף ברווחיות הרשת שכן החברה יכולה להגדיל את הרווח הגולמי לא על חשבון הצרכן ועדיין להישאר הסל ביותר לעומת המתחרים", נכתב בדוח.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-63.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-62.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-3.4%, בהשוואה לכ-3.59% ברבעון המקביל אשתקד. הרשת רשמה עלייה ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות לסך של כ-38.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקר מהקיטון בהוצאות המימון, נטו כתוצאה מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות ומקיטון בהוצאות מימון בגין שינויים בשווי ההוגן של תיק ניירות ערך.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2023 עלה בכ-2.5% לכ-138.5 מיליון שקל (כ-7.4% מההכנסות), לעומת כ-134.5 מיליון שקל (כ-7.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 35 מיליון שקל, מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.45 מיליארד שקל.

לגבי השפעות מלחמת חרבות ברזל נכתב: "בתחילת המלחמה נאלצה הקבוצה לסגור סניפים (מרכולים, פארם ובתי קפה) באזורי לחימה בדרום ובצפון הארץ בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נכון למועד פרסום דוח כל סניפי הקבוצה (למעט 2 סניפים של גודפארם) פועלים ופתוחים למתן שירות לציבור. החברה נערכה לוגיסטית מתחילת הלחימה וכהערכות להמשך ונקטה בין היתר בפעולות כדלקמן: מעבר לניהול שעון לחימה יומי- ישיבת הנהלה פיזית/טלפונית והפצת פקודה יומית לכלל גורמי החברה, רשות החירום הלאומית (רח"ל) ומשרד הכלכלה; תפעול דינאמי של סניפי הרשת במציאות ביטחונית משתנה, טיפול בפערי כ"א בהיקפים ופערים לוגיסטים בתחומי אספקת מזון ולרבות מזון טרי, פירות וירקות; סגירת סניפי שדרות, אשקלון דרום וקריית שמונה נוכח האיום הביטחוני ופתיחתם מחדש בתיאום הרשויות המקומיות ל-8 שעות ביום לאחר מספר שבועות מתחילת המלחמה. הכנת כלל סניפי צפון מקו חדרה (15) לפתיחת תרחיש צפוני".

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "ב-7 באוקטובר 2023 ספגה מדינת ישראל מהלומת טרור קשה ביישובי עוטף עזה והסביבה. מדינת ישראל איבדה רבים וטובים מבנותיה ומבניה ושרויה בימים אלו במלחמה. אני מבקש, בראשית דבריי להשתתף בצערן הכבד של כל המשפחות השכולות, לשלוח רפואה שלמה לפצועים ולחזק את ידם של חיילי צבא ההגנה לישראל וכל אנשי הבטחון ולייחל לשובם של כל החטופים. רק ביחד ננצח.
הרשת שלנו כמפעל חיוני בשעת חרום, פועלת למן יומה הראשון של המלחמה ללא לאות, על מנת להבטיח את הבטחון התזונתי של כל תושבי המדינה.

"רשת רמי לוי היא רשת ההארד דיסקאונט היחידה בישראל. רשתות הדיסקאונט בעולם עובדות ברווחיות גולמית שבין 21% ל- 24%. רשתות שעובדות בשיעור גולמי גבוה מזה בישראל, לא ניתן לכנותם כרשת דיסקאונט. הרשת שלנו היא היחידה שקשובה להלך הרוחות של הלקוחות ומתחשבת בהם. אנחנו רואים בלקוחות שלנו את היסוד של העסק ולכן אנחנו תמיד רוצים לבוא לקראת הלקוחות. כשאנחנו עובדים באסטרטגיה זו, אנחנו סופגים חלק מעליות המחירים וחלק מהשינויים בהפרשי השער ועושים מבצעים מעמיקים, דווקא בתקופה של העלאות ריבית - כדי שכל לקוח יוכל לעשות קניות בכבוד בכלל ולעשות קניות לחגים בכבוד בפרט.

"ברבעון השלישי יש לנו גידול בלקוחות (350 אלף יותר עסקאות) לעומת הרבעון הקודם וכן גידול בכמות המוצרים הממוצעת בסל קניה. בתשעה חודשים יש לנו גידול משמעותי בלקוחות (1.2 מיליון יותר עסקאות). מספרים אלה המעידים על האמון הגובר של הלקוחות ברשת ועל ההצלחה של האסטרטגיה שלנו שמביאה לכך שאצלנו הגידול בחנויות זהות הוא הגדול בתחום. הרווחיות הגולמית של הרשת נמוכה משל המתחרים ומהווה מנוע צמיחה נוסף ברווחיות הרשת, שכן החברה יכולה להגדיל את הרווח הגולמי לא על חשבון הצרכן ועדיין להישאר הסל הזול ביותר לעומת המתחרים. אנו מסכמים את תשעת החודשים של שנת 2023 עם עלייה של 8.2% בהכנסות (בנטרול הכנסות חריגות ממכירת בדיקות אנטיגן אשתקד), וכן עם גידול דו-ספרתי ברווחים. כמו כן, הרשת הציגה ברבעון השלישי, גידול ברכישת מוצרים של המותג הפרטי מתוך סך המכירות, לצד עלייה מרשימה של כ-7.23% בפדיון בחנויות זהות, אותה אנו מייחסים להמשך יישום האסטרטגיה של הרשת להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח, תוך הקפדה על איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. אני מבקש להודות בראש ובראשונה ללקוחותינו הנאמנים, וקורא להם להמשיך לקנות חכם. בנוסף, אני רוצה להודות גם לכל עובדי החברה, למנהליה ולבעלי המניות, השותפים להצלחת הרשת".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמי לוי
    משקיע 03/12/2023 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אדון רמי לוי יחלק דיבידנדים או שהוא מסתפק בהודאה לבעלי המניות?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות