ניו עוקפת את הציפיות למרות מלחמת המחירים הסינית - עולה ב-5%

ברבעון הרביעי ניו מצפה למסור כ-48,000 כלי רכב, לעומת 40,000 ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה כ-32,000 יחידות באוקטובר ונובמבר 2023 יחד, כך שדצמבר נראה כחודש נוסף של כ-16,000 יחידות
 | 
telegram
(2)

יצרנית הרכבים החשמליים הסינית, ניו NIO INC +2.98% NIO INC 4.84 +2.98% NIO INC סגירה:0 פתיחה:4.6 גבוה:4.92 נמוך:4.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון השלישי יחד עם תחזית טובה.

ניו רשמה הפסד נקי של 542 מיליון דולר על מכירות של כמעט 2.6 מיליארד דולר לרבעון השלישי. בוול-סטריט ציפו להפסד של 600 מיליון דולר ממכירות של 2.6 מיליארד דולר. הנהלת החברה ציינה את העלייה החדה במסירות ונתח השוק החזק שלה כסיבה למחיר הרכבים שלה.

"ניו מסרה 55,432 כלי רכב ברבעון השלישי של 2023, המייצגים צמיחה יציבה של 75.4% משנה לשנה וקבעה שיא חדש לנתון המסירות הרבעוני", אמר מנכ"ל החברה וויליאם בין לי. "על פי נתוני המכירות הקמעונאיות של מרכז הטכנולוגיה והמחקר של רכבים בסין, ניו דורגה במקום הראשון בסקטור הרכבים החשמליים מבוססי הסוללה במחיר של מעל 42,000 דולר בסין, עם נתח שוק של 45% ברבעון השלישי". ניו מייצרת רכבים יקרים יחסית, שכן מודל 3 של טסלה נמכר במחירו ההתחלתי בפחות מ-34,000 דולר בסין.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לרבעון הרביעי, ניו מצפה למסור כ-48,000 כלי רכב, לעומת 40,000 ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה כ-32,000 יחידות באוקטובר ונובמבר 2023 יחד, כך שדצמבר נראה כחודש נוסף של כ-16,000 יחידות. החברה מסרה 15,815 יחידות בדצמבר 2022. התוצאות נראות בסדר. נראה שהפסד בהתאם לציפיות מספיק טוב למשקיעים, שחששו מתחרות מחירים עזה בסין. 
 

המתחרות


בכניסה למסחר ביום שלישי, מניות ניו היו בפיגור עם ירידה של כ-43% במהלך 12 החודשים האחרונים. מניות של אקספנג ו-Li Auto, שתי המתחרות הסיניות של ניו, עלו בכ-41% ו-62%, בהתאמה, באותה תקופה. לי הגדילה את המכירות הכי מהר והיא רווחית. אקספנג הגדילה את המכירות לאט יותר מאשר ניו, אך תוצאות המכירות של אקספנג השתפרו לאחרונה. ניו פרסמה תוצאות מכירות יציבות יותר במהלך השנה. גם ניו וגם אקספנג עדיין לא הגיעו לרווחיות.

יצרנית רכבים חשמליים נוספת הנחשבת למובילת השוק הסיני היא BYD, שדיווחה כי מסרה בנובמבר מעט יותר מ-301,000 כלי רכב, עלייה של כ-31% משנה לשנה. מתוכם היו קצת יותר מ-170,000 כלי רכב חשמליים מבוססי סוללה, או BEV, עלייה של כמעט 50% משנה לשנה. BYD סיפקה גם כ-131,000 כלי רכב היברידיים פלאג-אין. בחודשיים הראשונים של הרבעון הרביעי, BYD סיפקה כמעט 336,000 רכב BEV, עלייה של כ-55% משנה לשנה.

בקצב הצמיחה הנוכחי, BYD צפויה לספק יותר מ-500,000 רכבים חשמליים מבוססי סוללה ברבעון הרביעי. לעומת זאת, מובילת הרכבים החשמליים טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  צפויה לספק כ-475,000 רכבים. זה יהיה הרבעון הראשון בו טסלה תסיים במקום השני ליצרן רכבים חשמליים אחר מאז רכביה החלו להימכר. 

ניו נסחרת לפי שווי של 13.5 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנית החברה ירדה ב-22% מתחילת השנה וב-42% בשנה האחרונה כולה. 

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היא בכלל לא עמדה בציפיות
    אלברט 06/12/2023 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמרתם שהחברה עקפה את הציפיות ובגלל זה היא עולה אבל זה לא נכון. היא עולה על משהו אחר
    סגור
  • 1.
    לייצר למכור ולהרוויח - רק טסלה עושה זאת . (ל"ת)
    לילי 06/12/2023 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות