"המניה של אינוויז לא משקפת את המצב שלנו בשטח; בתחילת 2024 BMW תשיק רכבים עם המערכת שלנו"

אלעד הופשטטר, סמנכ"ל הפעילות העסקית של אינוויז, מתייחס למחיר המניה, מדבר על שיתוף הפעולה עם מובילאיי ומעריך שבשנים 2025-2026 כמות הרכבים האוטנומיים כבר תהיה משמעותית
 | 
telegram
(9)

אינוויז  אינוויז +0.47% אינוויז 0.53 +0.47% אינוויז סגירה:0 פתיחה:0.52 גבוה:0.55 נמוך:0.52 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  הנסחרת בוול סטריט והמפתחת מערכות לראייה לרכבים קיבלה מהאנליסטים של הבנק האמריקאי ג'יי פי מורגן, המלצת קנייה עם מחיר יעד של 13 - אפסייד עצום של פי 6.5, נכון לפרסום ההמלצה. מאז המניה עלתה ביומיים במעל 20%. האנליסטים מציינים שהם "מצפים שהשילוב של מספר רב של זכיות, זכיות בנפח גדול, איזון בין עלויות וביצועים של LiDAR, והיכולת לתמוך באוטונומיה של הכביש המהיר במהירויות גבוהות עשוי להגדיל מאד את ההכנסות עד סוף העשור, כאשר משמעת עלויות אמורה להניע את הרווחיות".

מחיר היעד מרשים, אבל נזעיר שהמניה צנחה מאז ההנפקה לפני שנתיים וחצי ממחיר של 10 דולר למתחת ל-2 דולר. המשקיעים בינתיים "אכלו אותה" בגדול. אז המלצה של אנליסטים זה נחמד, אבל בין ההמלצה לבין מה שקורה בשטח יש פער עצום.

אינוויז מתמקדת בפיתוח של מצלמות LiDAR (Light Detection And Ranging) שהן מרכיבים קריטיים לרכב ששואף להגיע למצב של נהיגה אוטנומית. המצלמות סורקות את המרחב ויצרות תמונת עומק שלו שבעזרתה הרכב (בעזרת המחשב שלו) אמור לקבל החלטות. אינוויז הונפקה בשנת 2020 בשיא גל ההנפקות שלווה על ידי ציפייה, בדיעבד מוקדמת מדי, להשקה של רכבים אוטונומיים. מאז הכלכלה העולמית כבר האטה והשוק הבין שיש עוד דרך ארוכה עד שנגיע ליום בו נוכל לשבת במכונית ולהירגע עם כוס קפה בזמן שהיא לוקחת אותנו בבטחה ליעד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בראיון ראשון בתפקיד, אלעד הופשטטר, ה-CBO, סמנכ"ל הפיתוח העסקי מסביר את מקומה של החברה בשוק, מתייחס מחיר המניה, ההנפקה, ואפילו על היחסים עם מובילאיי מובילאיי +3.93% מובילאיי 17.97 +3.93% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:17.22 גבוה:18.14 נמוך:17.21 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

אלעד הופשטטר, CBO אינוויז; קרדיט: דיוויד גארב

מה אתה חושב על מחיר המניה בשנים האחרונות, וגם עכשיו על רקע ההמלצה של ג'יי פי מורגן?
"אני חושב שמחיר המנייה הרבה יותר תנודתי ממה שהוא אמור להיות, אנחנו לא רואים את התנודתיות הזאת בשוק שלנו, אנחנו רואים הרבה עליות והזדמנויות. הפרויקט הראשון שלנו עם BMW כבר נמצא ממש מעבר לפינה - אנחנו מסיימים את העבודה עוד מספר שבועות והמוצר כבר יהיה בשוק עם הרכבים שלהם במהלך הרבעון הראשון של 2024".

מחיר היעד של ג'יי פי מורגן לא רחוק ממחיר ההנפקה, זאת התקרה של אינוויז?
"זאת לא התקרה שלנו. בהנפקה היעדים שלנו היו הרבה יותר גבוהים ומאז גם השגנו הסכמים משמעותיים כמו ההסכמים עם פולקסווגן וב.מ.וו. התקדמנו גם בהרבה מאוד נושאים שלא חשופים לציבור והמנייה לא משקפת את זה".

מניית אינוויז מאז ההנפקה

אז למה המנייה נראית ככה בשנתיים-שלוש האחרונות?
"אני חושב שיש פה מספר גורמים. קודם כל - השווקים ירדו, וכולם חטפו מזה, גם הגדולות ביותר, וחזקים ככל שנהיה הזרמים האלה חזקים יותר מאיתנו".

כמה הפעילות של אינוויז קשורה בהצלחה של הרכבים החשמליים?
"קשה לי להגיד. אולי חברות ה-EV אכן עוסקות יותר בנהיגה אוטונומית, אבל להוכחה שני ההסכמים הגדולים שלנו הן דווקא עם חברות רכב מסורתיות. בסופו של דבר הלקוח בוחר איפה לשים את המערכת שלנו בין אם זה על רכב חשמלי או לא, אבל כן יש טרנד בתחום של ה-EV. עם זאת, אני לא רואה קורלציה ישירה בין ביצועי חברות ה-EV לביצועים שלנו".

איפה אתם לעומת המתחרים?
"אחת הדרכים לזכות בפרויקט חדש היא שיהיה לך כבר פרויקט או מספר פרויקטים ביד. הלקוחות רוצים חברה עם ניסיום ויכולת מוכחת. לייצר LiDAR בתנאים סטריליים זה שונה מאוד מלייצר LiDAR שעובד על רכב לאורך שנים בכל תנאי מזג האוויר. אם לא מתכננים את המוצר כך שיענה על הדרישות האלה מההתחלה אז מאוד קשה לעשות את ההסבה הזאת בהמשך הדרך. אנחנו מפתחים את ה-LiDAR שלנו ככה וגם עברנו את מסכת האישורים שכרוכה בשביל להגיע לעמדה שאנחנו אטרקטיביים".

סריקת LiDAR של אינוויז לעומת תמונה ממצלמה רגילה; קרדיט: אינוויז

איפה אינוויז עומדת לעומת מובילאיי? הם יותר מתחרים או יותר סינרגטיים?
"אומנם אין פה תעשיית רכב של עשרות שנים, אבל אפשר לומר שמובילאיי פרצו פה את הדרך בנושא הזה. הייתי אומר שיש הרבה סינרגיה בלעבוד איתם ויש אפילו פרויקטים, כמו למשל הפרויקט בוולקספאגן שהם נמצאים שם ביחד איתנו".

בהסתכלות לאחור, ההנפקה הייתה החלטה נכונה בזמן הנכון?
"בהחלט. ההנפקה נתנה לנו גישה לכסף ולצמיחה וגם היה טרנד של הנפקות באותה תקופה - היום באופן כללי כבר הרבה יותר קשה לגייס כי מחיר הכסף גבוה יותר".

בגלל זה גייסתם בהנחה של 20% לפני ארבעה חודשים?
"אני יכול להניח שיש אנשים שתופסים את הגיוס הזה בצורה שלילית, אבל אני יכול להגיד שהגיוס הזה נעשה מסיבות טובות ולא מסיבות של לחץ".

מה יש לך להגיד למשקיעים שעזבו ולאלה שנשארו?
"אם תלך כמה שנים אחורה, עוד לפני ההנפקה, בשנים 2018-2019, היה הייפ גדול מאוד סביב העניין של רכבים אוטונומיים. הייתה תחושה שבכל רגע לכל אחד יהיה רכב אוטונומי שיעבוד בכל תנאי מזג האוויר, ואז כולם הבינו שהסיפור הזה יותר מורכב ושזה ייקח עוד זמן, ובטח שהרכב האוטנומי האידיאלי, מה שנקרא בתעשייה שלב 5, לא יגיע בקרוב והייתה ירידה בהייפ. החוזים והמכרזים שיש היום בחוץ הם במספרים ובנפחים יותר גבוהים אפילו מאלה שהיו בשנים האלו, בגלל שיש הרבה יותר הבנה של התחום וציפיות בהתאם. אני מציע לכל המשקיעים להבין שזו דרך ארוכה, אולי המנייה תנודתית, אבל זה טבע הדברים ואנחנו רואים רק עלייה בתחום".

תוך כמה זמן נראה רכבים אוטונומיים בכבישים?
"יכולות נהיגה אוטונומית בתוך העיר זה מורכב. בכבישים מהירים זה מעבר לפינה, כמו למשל הדגמים של ב.מ.וו שיוצאים ברבעון הראשון של 2024, אבל זה ייצא טיפין טיפין - אני מצפה לראות מספרים גדולים יותר בכל העולם ב-2025-2026 ומשם זה ילך ויעלה".

תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חרטטן. כ"כ הרבה מילים ו לא אמר כלום.
    איש קטן צל גדול 14/12/2023 02:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סימן שהשמש שוקעת
    סגור
  • 4.
    אנכנו עשר שנים שומעים הבטחות...מחיר המניה משקף מציאות
    החיים 13/12/2023 20:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כשהמציאות תשתנה גם מחיר המניה ישתנה
    סגור
  • 3.
    חברת אינוביז עם מכירות עלובות והפסדי ענק.
    ספיר 13/12/2023 19:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ולכן ספק רב אם החברה תשרוד. יש לה עוד לפחות ארבעה סבבי גיוס הון משמעותיים - החברה בצרות.
    סגור
  • הפסדי ענק עד עכשיו...עכשיו מתחילים שינוי מגמה להכנסות
    שרון 13/12/2023 21:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומשם לרווחים
    סגור
  • פחחח... טיפש היית וכנראה נשארת (ל"ת)
    כלכלן 14/12/2023 02:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    לפני 4 חודש המנכ"ל אמר שיש מספיק כסף ואחרי שבוע גיוס
    יותם 13/12/2023 18:25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    פשוט זבלות, זה הונאה אבל בישראל הכל מותר.
    סגור
  • כדי להראות יציבות פיננסית לאורך זמן (ל"ת)
    גיוס ידוע מראש 13/12/2023 21:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • למה הרשות לא חוקרת? (ל"ת)
    משה 13/12/2023 19:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    אינוויז
    מ. כהן 13/12/2023 16:54
    הגב לתגובה זו
    1 8
    זה כמדומני הסטארט אפ שדלק רכב החזיקה נתח ממנו, ומיהרו להיפגש עם הכסף, מה שמאוד מתאים לגיל אגמון, רק מה לגופו של ענין שכרו יצא בהפסדו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות