אדובי מבטלת את רכישת Figma - לאחר קשיים רגולטוריים
חברת התוכנה אדובי ADOBE INC +0.9% ADOBE INC 508.96 +0.9% סגירה:0 פתיחה:502.5 גבוה:511.5 נמוך:502.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המפתחת של תוכנות עיצוב כדוגמת פוטושופ ואילוסטרייטור, מודיעה היום (שני) כי היא מבטלת את הסכם הרכישה של יצרנית כלי העיצוב Figma. לפי הדיווח, ביטול המיזוג בסך 20 מיליארד דולר שהוכרז בספטמבר 2022 הגיע לאחר הסכמה הדדית בין החברות כי אין דרך לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים.
"אדובי ו-Figma לא מסכימות כלל עם הממצאים הרגולטוריים האחרונים, אבל אנחנו מאמינים שזה לטובת כל אחד מהחברה להתקדם באופן עצמאי", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין. לפי רשות התחרות הבריטית, רכישת Figma על ידי אדובי "ככל הנראה תפגע בחדשנות בתחום התוכנה" ותבטל תחרות בין שני מתחרים מובילים. בנוסף, גם משרד המשפטים הבריטי תיכנן להגיש תביעה המבקשת לחסום את הרכישה.
"המעבר של תהליך הרכישה עם שנטנו, דיוויד (נשיא המדיה הדיגיטלית של אדובי) וצוות אדובי רק חיזק את האמונה שלי ביתרונות של העסקה הזו, אבל במהלך החודשים האחרונים התברר יותר ויותר שהרגולטורים לא רואים דברים באותו אופן", אמר מנכ"ל Figma, דילן פילד.
העסקה בין החברות נתפסה כהימור על "עתיד העבודה", אך חששות המשקיעים מתג המחיר הגדול והשחיקה הפוטנציאלית בשולי הרווח של אדובי, גרמו לחברה לאבד יותר מ-30 מיליארד דולר משווי השוק שלה. "סיום עסקת Figma ככל הנראה יגרום ליותר תחרות במרחב היצירתי לאורך זמן, אנו ממשיכים לבנות על זיכיון הקריאייטיב של אדובי ומאמינים שזה יהיה עסק צמיחה דו ספרתי עמיד לשנים הקרובות בהינתן האפשרויות של אדובי עם AI ג'נרטיבי", אמר אנליסט וויליאם בלייר, ג'ייק רוברג'.
הדוחות והתחזית המאכזבת
בדוחותיה האחרונים, סיפקה אדובי תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון פברואר ולשנת 2024. בעוד החברה אמרה כי היא רואה אימוץ מוקדם חזק עבור חבילת הכלים שלה ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, בוול-סטריט ציפו כנראה לחיזוק גדול יותר להכנסות בטווח הקרוב. בשיחת המשקיעים אדובי אמרה כי "הציפיות הנוכחיות הן בהתאם לסביבה המאקרו כלכלית ולמטבע החוץ".
סמנכ"ל הכספים של אדובי, דן דורן, אמר כי לחברה יש "כמות מדהימה של מומנטום לאחר שנה פנומנלית", והצביע על כך שהיא רואה עוד שנה של צמיחה דו ספרתית בהכנסות. בוול-סטריט התמקדו בשיחת המשקיעים בעיקר בתחזית וניסו לברר אם היו בעיות תפעוליות, אך הסיבות לתחזית החלשה לא היו ברורות לחלוטין, מלבד השפעת התזמון והשינוי האחרון במחירים.
לרבעון הרביעי החברה רשמה הכנסות של 5.05 מיליארד דולר, עלייה של 12% לעומת השנה שעברה, לפי הצפי של החברה של בין 4.975 מיליארד ל-5.025 מיליארד דולר ובהתאם לקונצנזוס בוול-סטריט של 5 מיליארד. אדובי ציינה כי זה היה הרבעון הראשון עם הכנסות של מעל 5 מיליארד דולר. על בסיס מתואם, החברה הרוויחה 4.27 דולר למניה ברבעון, יותר מתחזית החברה של 4.10-4.15 דולר למניה ויותר מהקונצנזוס של 4.13 דולר למניה.
ברבעון רשמה אדובי הכנסות ממגזר הליבה של המדיה הדיגיטלית שלה בגובה 3.72 מיליארד דולר, עלייה של 13%, וקצת מעל לטווח ההנחיות שלה של בין 3.67 ל-3.7 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית היו 1.27 מיליארד דולר, עלייה של 10%, בקצה הגבוה של טווח ההנחיות של החברה של 1.25-1.27 מיליארד דולר. אבל כאן הדברים קצת משתבשים: לרבעון פברואר, אדובי צופה הכנסות של בין 5.1 מיליארד דולר ל-5.15 מיליארד דולר, ממש מתחת לקונצנזוס הקודם של וול סטריט של 5.16 מיליארד דולר. החברה צופה לאותו הרבעון רווח למניה של 4.35-4.4 דולר למניה, מעל הקונצנזוס של $4.2 דולר למניה.
עוד צופה אדובי כי הכנסות החברה לשנת 2024 ינועו בין 21.3 ל-21.5 מיליארד דולר, נמוך מהקונצנזוס של וול-סטריט של 21.7 מיליארד דולר. לפי התחזית הרווח למניה לשנה יהיה בין 17.6 ל-18 דולר; צפי האנליסטים הוא לרווח למניה של 17.99 דולר. התחזית משקפת את הצפי של אדובי להכנסות הכנסות ממדיה דיגיטלית של 15.75 מיליארד דולר עד 15.85 מיליארד דולר, מתחת לקונצנזוס של 15.96 מיליארד דולר, עם הכנסות מחוויה דיגיטלית של 5.275 מיליארד דולר עד 5.375 מיליארד דולר, גם כאן מתחת לקונצנזוס של 5.478 מיליארד דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.גנבים גדולים ממש להשתמש בכלים אחריםולאמשל אדובי. 18/12/2023 21:21הגב לתגובה זו0 0ולאמשל אדובי.סגור