המלחמה הובילה את גולף לצעדי התייעלות והתחזית לרבעון הרביעי אופטימית

מכירות הרבעון השלישי של גולף הסתכמו בכ-206 מיליון שקל, לעומת כ-233 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך פעילות עדיקה הובילה לירידה במכירות מגזר ההלבשה. החברה מעריכה כי למרות המלחמה התוצאות ברבעון הרביעי יקוזזו דרך שורת צעדי התייעלות
 | 
telegram

מכירות הרבעון השלישי של קבוצת גולף גולף +1.33% גולף 626.1 +1.33% גולף בסיס:617.9 פתיחה:617.9 גבוה:639.5 נמוך:610 תמורה:72,775 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הסתכמו בכ-206 מיליון שקל, לעומת כ-233 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 11.5%. בחברה מסבירים את הירידה בשל ירידה במכירות עדיקה. השפעת המלחמה על פעילות עדיקה מובילה את הנהלת החברה להוציא לפועל תכנית לצמצום משמעותי בפעילות, לרבות סגירת חנויות, פינוי המרלו"ג ומימוש יתרת המלאי. בנטרול תוצאות עדיקה, הסתכם הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת ההלבשה ברבעון השלישי בכ-1.274 מיליארד שקל, לעומת 1.328 ברבעון המקביל - ירידה של 4%.

אחרי הנתונים האלה, יש גם תחזית: החברה מעריכה כי על אף השפעות מלחמת "חרבות ברזל" והירידה במכירות, צפוי ברבעון הרביעי EBITDA חיובי בהיקף של 12-17 מיליון שקל, כתוצאה ממהלכי התייעלות משמעותיים שמובילה ההנהלה. "המלחמה הובילה לירידה במכירות הקבוצה בחודשים אוקטובר-נובמבר 2023 ולנקיטת צעדי חיסכון מיידיים מצד הקבוצה, במטרה לייעל את מבנה ההוצאות ולשפר את הרווחיות", נמסר מהחברה. "במסגרת צעדים אלו הוצאו כ-22% מעובדי החברה לחל"ת, מטה החברה צומצם בכ-30% והופחתו הוצאות השיווק, הפרסום והתפעול. כמו כן, החברה פעלה וממשיכה לפעול לסגירת חנויות מפסידות, השגת הנחות בדמי השכירות המשולמים והתאמת שעות פעילות החנויות ומצבת העובדים להתפתחויות ולשינויים במצב המשק".

בגולף מעריכים כי למרות הקיטון במכירות הקבוצה בחודשים אוקטובר-נובמבר, היא תציג ברבעון הרביעי EBITDA חיובי בהיקף של 12-17 מיליון שקל, בזכות צעדי ההתייעלות וכן בזכות הגידול במכירות במחצית הראשונה של חודש דצמבר. כמו-כן, שנת 2023 כולה צפויה להערכת הקבוצה להסתיים עם EBITDA חיובי, וזאת למרות השפעתן השלילית המהותית של עדיקה ושל המלחמה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אם נצלול רגע למספרים, נבין מה קרה כאן: הפדיון בחנויות הזהות בשני מגזרי הפעילות ברבעון השלישי הסתכם בכ-151 מיליון שקל, לעומת כ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של ע-8%. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בשני המגזרים ברבעון השלישי עמד על 1.119 מיליארד שקל, לעומת 1.213 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 8.4%.

מכירות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-94 מיליון שקל, לעומת כ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול תוצאות עדיקה, הסתכמו מכירות המגזר ברבעון השלישי בכ-84 מיליון שקל. מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון השלישי הסתכמו בכ-112 מיליון שקל, לעומת כ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפסד מגזר אופנת הבית ברבעון השלישי הסתכם בכ-2 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-120 מיליון ש"ח (כ-58.2% מהמכירות), לעומת כ-137 מיליון ש"ח (כ-58.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה בשיעור ההנחות ועלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר. הירידה קוזזה בחלקה מירידה בעלויות ההובלה הבינלאומית ומשיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי של פעילות עדיקה, הנובע כחלק מהמיזוג והשינוי הארגוני. ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בהפסד של 11 מיליון שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל אשתקד. ההפסד הכולל ברבעון השלישי הסתכם בכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ב-30 בספטמבר 2022 החזיקה גולף רק בכ-60% ממניות עדיקה, ולכן הפסדי עדיקה ברבעון המקביל לא נזקפו במלואם לבעלי מניות גולף.

אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "הרבעון השלישי של 2023 התאפיין בירידה במכירות, הנובעת בעיקר מפעילותה ההפסדית של עדיקה. פעילות עדיקה הגדילה את הפסד מגזר ההלבשה בכ-5 מיליון ש"ח ברבעון השלישי והקטינה את הפדיון למ"ר במגזר זה מ-1,274 ש"ח ל-1,247 ש"ח. פתיחת המלחמה והשפעותיה הכוללות על החברה הובילו להחלטתנו לצמצם משמעותית את פעילות עדיקה, כך שהפגיעה בגין עדיקה צפויה להיפסק במהלך שנת 2024 לאור תוכנית התייעלות שהתחלנו לממש בחודשים האחרונים.

התחלנו לממש מהלך התייעלות משמעותי בקבוצת גולף, הכולל מבנה הוצאות רזה יותר ומהודק יותר, אשר כבר החל להשפיע לטובה על הביצועים הכספיים. בין השאר, הקטנו משמעותית את פעילות עדיקה, כולל סגירת רשת החנויות שלה, היפרדות ממרבית עובדיה ופינוי המרלו"ג. הקטנו משמעותית את מטה החברה, צמצמנו הוצאות פרסום ושיווק, וכמו כן אנו פועלים לסגירת חנויות הפסדיות והתאמת הסכמי השכירות בחלק מהנכסים.

מעבר להשפעה המידית של תכנית ההתייעלות אנו מאמינים כי צעדים אלו יסייעו לשיפור משמעותי ברווחיות הקבוצה בשנת 2024. התמקדות במותגי הליבה של קבוצת גולף תוביל להאצה במהלך השבחה בשנה הקרובה, הכולל הקמת המרכז הלוגיסטי מאוחד וחדשני בקיסריה, פתיחת חנויות קונספט חדשות ומהלכים עסקיים נוספים אשר יחזקו את מעמדה של הקבוצה בשוק הקמעונאות בישראל."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות