הרכב החשמלי שמנצח את טסלה

חברת BYD כבר מוכרת בקצב שעולה על קצב המכירות של טסלה, כאשר בוול-סטריט צופים שיצרנית הרכבים הסינית תתפוס בקרוב גם את ההובלה בקטגוריית הרכבים החשמליים לחלוטין

 | 

מובילת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC +4.18% TESLA INC 353.85 +4.18% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נחשבת לאחת ההשקעות הפופולריות. בעוד טסלה הכפילה את שוויה השנה, אחרות כמו לוסיד LUCID GROUP +2.91% LUCID GROUP 2.12 +2.91% LUCID GROUP סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.15 נמוך:2.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פיסקר {FISKER INC} ופולסטר חוו קשיים. מניות פורד FORD MOTOR +4.31% FORD MOTOR 11.27 +4.31% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +5.04% GENERAL MOT 58.49 +5.04% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , למרות שעלו השנה, עדיין פיגרו מאחורי ה-S&P500.


  BYD COMPANY LTD ADR -1.2% BYD COMPANY 66.82 -1.2% BYD COMPANY LTD ADR סגירה:0 פתיחה:66.6 גבוה:66.95 נמוך:65.96 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , נשארה מאחור ועלתה רק ב-5% בזמן שטסלה זינקה ב-107%. אבל זה עשוי להשתנות.

למרות הביצועים החלשים של BYD בשוק המניות השנה, היא לא פראיירית בכלל. החברה מוכרת המון רכבים חשמליים, אפילו יותר מטסלה אם כוללים גם את הרכבים ההיברידיים. גם בישראל, BYD מכרה השנה יותר מ-13 אלף רכבים חשמליים, בעוד טסלה נמצאת עדיין באיזור ה-6,000 רכבים. בנוסף, BYD מרוויחה כסף בסדר גודל דומה לזה של טסלה. עם זאת, מניית החברה לא הצליחה להציג ביצועים אפילו קרובים ליצרנית הרכבים החשמליים של אילון מאסק. למעשה, גם כאשר BYD הציגה תוצאות חזקות, המניה בקושי זזה ושיקפה את החששות לגבי עתיד ה-EV.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

 

BYD היא לא טסלה


בעוד טסלה מייצרת רק כלי רכב חשמליים מבוססי סוללה, או BEVs, החברה הסינית מייצרת גם רכבים היברידיים ופלאג אין וגם רכבים מבוססי סוללה. גם האסטרטגיה של BYD היא שונה. הרכבים שלה זולים יותר, המחיר הממוצע לרכב שנמכר על ידי BYD עמד על 27,000 דולר ברבעון השלישי, לעומת 45,000 דולר אצל טסלה. בנוסף, בניגוד לטסלה שפועלת להגיע לכמה שיותר מדינות, BYD ממשיכה להתמקד לפחות כרגע בסין. 

נראה שהאסטרטגיה הזו של BYD עובדת. עד חודש נובמבר, BYD מכרה כ-2.8 מיליון רכבים ב-2023, עלייה של 70% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וכפול מקצב הצמיחה של שוק הרכבים מבוססי הסוללה הסיני. הצמיחה הזו נבעה מצמיחה של 73% ברכבים החשמליים, בעוד הצמיחה ברכבים ההיברידיים עמדה על 56%. רכבי BEV, היברידיים ופלאג אין היוו יותר מ-37% מכלל המכוניות החדשות שיוצרו בסין בחודש נובמבר. 

נתח השוק, אתגרים וציפיות


כיום, BYD מחזיקה ביותר מרבע מכלל הרכבים החשמליים לחלוטין הנמכרים בסין, יותר מכפול מחלקה של טסלה, לאחר שהיצרנית הסינית הגדילה את נתח השוק שלה ב-14% בשנתיים האחרונות. אתגר משמעותי שיתכן ויקשה על BYD לבסס את עצמה בשווקים נוספים הוא שיעור המכס על יבוא רכבים סיניים שעומד כיום כבר על 10% באירופה וכ-27.5% בארה"ב, כאשר גם האיחוד האירופי וגם הממשל האמריקאי שוקלים לעלות תעריפים. 

למרות האתגרים, הצמיחה של BYD הייתה מדהימה והחברה עשויה למכור בקרוב יותר BEVs מאשר טסלה. החברה של אילון מאסק מכרה כ-435,000 רכבים חשמליים ברבעון השלישי, לעומת 430,000 אצל BYD. בוול-סטריט צופים כי טסלה תמסור 475,000 רכבים ברבעון הרביעי, בעוד BYD מייצרת בקצב של 500,000 מסירות. המשמעות היא שיתכן מאוד ו-BYD קרובה להדיח את טסלה כיצרנית המובילה של כלי רכב חשמליים, לראשונה מאז טסלה השיקה את מודל S ב-2012 והפכה את הטכנולוגיה לפופולרית
 

הדמיון הכלכלי והערכות השווי


דבר מעניין הוא הדמיון בין BYD לטסלה מבחינה פיננסית. שתי החברות הניבו ברבעון השלישי רווח תפעולי כמעט זהה של  1.7 מיליארד דולר, ושתיהן הניבו שולי רווח תפעוליים של קצת פחות מ-8%. עם זאת, ההבדל הגדול היחיד ביניהן הוא הערכת השווי שלהן. טסלה מחזיקה ביתרון עצום בכל הקשור לשווי שוק. מניית החברה נסחרת לפי שווי של 800 מיליארד דולר ומכפיל רווח עתידי של 64, בעוד BYD נסחרת לפי שווי של 75 מיליארד דולר בלבד עם מכפיל של 13.

למרות שכל מניה יכולה להיסחר עם מכפיל רווח גבוה יותר אם הרווחים צפויים לצמוח מהר יותר, זה לא המקרה עם BYD וטסלה. שתי החברות צפויות להציג צמיחה ברווחים של 30% בשנה בממוצע בשנתיים הקרובות. חלק מהסיבה להבדל בין השתיים הוא העובדה ש-BYD היא חברה סינית וטסלה היא חברה אמריקאית. מניות אמריקאיות לרוב זוכות להערכות שווי גבוהות יותר בשל ההבדלים בנזילות השוק, רגולציה וסיכונים במדינה.

בנוסף, טסלה נחשבת כהשקעה פופולרית בקרב המשקיעים המעוניינים לשים את כספם בטכנולוגיות חדשות כמו רכבים אוטונומיים. משקיעים רבים העלו חששות בנוגע לכך ש-BYD לא מפתחת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית בעצמה אלא משתפת פעולה עם חברות חיצוניות. BYD הודיעה בתגובה כי תקיים יום טכנולוגיה ב-24 בינואר בו היא תציג פיתוחים טכנולוגיים לנהיגה אוטונומית שפיתחה בעצמה. 

עניין נוסף הוא העובדה כי לא קל לרכוש מניות BYD כמו שקל לרכוש טסלה. אם משקיע מעוניין לרכוש את המניה הסינית יש לו שתי אפשרויות: לרכוש את המניות הנסחרות בהונג קונג או לרכוש תעודות פקדון אמריקאיות או ADR, שנסחרות בבורסה בארה"ב תחת הסימול BYDDY, שוות לשתי מניות הנסחרות בהונג קונג ולרוב נפח המסחר באפשרות כזו נמוך יותר.

לסיכום: למרות הסיכונים שבהשקעה בשוק הסיני, משקיעים אשר מעוניינים בכל זאת להיחשף אליו וכמובן לשוק הרכבים החשמליים שרק גדל ומתפתח, יתכן וירצו לשקול את BYD כאופציה מעניינת. החברה אומנם עדיין רחוקה מבחינת פופולריות וחדשנות טכנולוגית מטסלה, אבל מתקרבת בצעדים גדולים מבחינת ביצועים. 

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    פר רכב
    ממש לא אותה רווחיות 27/12/2023 07:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה מובילת השוק גם חשמלי וגם מול רכבי ice ברווח פר רכב. אף חברה לא מגיעה למרווחים שלה גם לא byd
    סגור
  • 9.
    מה יש לכם מטסלה?
    יוני 26/12/2023 17:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא רואה באתרים ישראלים קצת כתבות שמפרגנות לטסלה? לעודד אנשים להשקיע בשוק הסיני בימים אלה זה לדעתי ממש חוסר אחריות. אנשים עלולים מאוד להפסיד כסף בגלל הכתבות המגמתיות שלכם. להזניח חברה שעלתה 107 אחוז לטובת חברה שצמחה 5 לא נראית לי החלטה חכמה במיוחד. גילוי נאות: אני משקיע בטבלה.
    סגור
  • 8.
    נו באמת.. "מנצח"... רק במכירות! כותרת תחמנית (ל"ת)
    ניקולה 26/12/2023 14:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    סין שווה לאיראן
    יחיאל 26/12/2023 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקונה מסין תומך באיראן הסנים חלאות שתומכות באיראן בגלוי
    סגור
  • 6.
    מה שווה חברה בלי כת מעריצים? (ל"ת)
    מאסקיטר 26/12/2023 07:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    אני לא לאומן, אך לא קונה רכב סיני כעת...
    שי שטרית 26/12/2023 06:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עקב תמיכה של המשטר הסיני הנוכחי לצערי, במשטר ההאיתולות האיראני ובייצור אנטישמיות כפי שלא היה בהסטוריה של סין. מאד מצער, אבל המשטר שם פוגע בישראל בכוונת מכוון, לא פחות מארדואן. חבל לי מאד, אבל אני לא אתן יד למי שפוגע בי בעת ששוחטים אותנו בריבונותנו. מאד מאכזב.
    סגור
  • 4.
    להחרים טיוטה טסלה ומכונות חשמל סין אסדות עפו באוויר
    הארץ מקיאה ומתקצרת 26/12/2023 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו אזהרה חמורה גטו ורשה סין רכשה נמלים ומנהרות נט"ע והיא האויב ומציגה מן הנהר ועד הים שטופת שנאה וגזע והיא גוי אכזר ארץ רחוקה וזרה גדולה לא ידעת שפתה , סופרים סרחו יוקר מאמיר ודור פני הכלב מרגלים. סייבר רוגלה ובינה זו חרבך למדו הגויים מלחמה וכעת רבנייך ישבו בעלטה.
    סגור
  • 3.
    איסור מוחלט לכל רכש חשמלי חדש נמלי סין חיפה טיק טוק אבד
    הארץ מקיאה ומתקצרת 26/12/2023 06:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דרך ארץ ללא מוצא פקק אין קץ שעות של חרדה לא רק בגלל העקורים מצפון ודרום רבו הערלים גויים מטמאי ארצו קדושה . הרגשת מחנק כבד דין שמיא.
    סגור
  • 2.
    מחר הממשל הסיני ילאים את החברה ואז מה?
    גי שנפניג 26/12/2023 01:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברות הסיניות נשלטות בידי הממשל. אחזקה לא יציבה לשום טווח. לכו תדעו איזה ג׳וק יפול על הנשיא מחר ומה יחליט
    סגור
  • 1.
    לא עדיף GM עם מכפיל 5? (ל"ת)
    hj 26/12/2023 01:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות