מובילאיי סיכמה עם יצרן רכב גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה
מובילאיי מובילאיי +3.93% מובילאיי 17.97 +3.93% סגירה:0 פתיחה:17.22 גבוה:18.14 נמוך:17.21 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של אמנון שעשוע הודיעה היום כי סיכמה עם יצרן רכב מערבי גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה במספר מותגי רכב.
בנוסף ציינה החברה כי מספר מותגי רכב גלובליים צפויים להטמיע את הפתרונות החדשים של מובילאיי לנהיגה אוטונומית באמצעות שלוש הפלטפורמות של החברה –SuperVision, Chauffeur ומובילאיי Drive - ב-17 דגמי בעירה פנימית ורכבים חשמליים אשר יחלו להימכר ב-2026.
כזכור בשבוע שעבר פרסמה החברה אזהרת רווח חמורה לשנת 2024 - החברה צופה שההכנסות יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 2.58 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. מניית החברה ירדה ב-30% לאחר ההודעה. מחיר המניה עומד כיום על 30.49 דולר ושווי שוק של 24.564 מיליארד דולר.
פרויקטים חדשים
בחברה הסבירו היום כי הפרויקטים עליהם סוכם כוללים שימוש בכלי התוכנה החדשני והייחודי של מובילאיי, המאפשר לכל מותג רכב להתאים ולעצב את חוויית הנהיגה בהתאם לבחירותיו. מערכות ה-ADAS והפתרונות האוטונומיים צפויים להיות משולבים בפלטפורמות רכב מרובות במגוון גיאוגרפי רחב וסוגי מערכות הנעה שונות, וניתן יהיה להרחיב אותם בקלות לדגמים נוספים על פי דרישה.
"הפרויקטים האלו מהווים אבן דרך היסטורית בפיתוח נהיגה אוטונומית, וירחיבו מאוד את זמינותה לבעלי רכבים בכל רחבי העולם", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "ביצוע תוכניות הייצור הללו יכתיב את הסטנדרט לנהיגה חכמה מונעת תוכנה, תוך מינוף המומחיות של שתי החברות, בהיקף שיוכל לשרת לקוחות בכל רחבי העולם".
מובילאיי תעבוד עם מותגים שונים על מנת לפתח שירותים חדשים לנהיגת "hands-off, eyes-on" על פלטפורמת ה- SuperVisionשל החברה, תוך מינוף ראיית מחשב היקפית מופעלת בינה מלאכותית ורדאר המאפשר ניווט אוטונומי בכבישים מהירים, כבישים עירוניים ודרכי כפר באזורים מוגדרים. כעת, שירותים אלה צפויים במספר שווקים ואזורים ב-2026.
בנוסף, תעבוד מובילאיי גם עם מותגי הרכב כדי ליישם את פלטפורמת ה-Chauffeur, המציעה פתרונות נהיגה מתקדמים "eyes-off, hands-off" באזורים מוגדרים בתוך דגמים מובחרים. מובילאיי מאפשרת את מערכת ה-Chauffeur באמצעות הוספה לפלטפורמת ה-SuperVision מערכת חישה נוספת ועצמאית הממנפת חיישני רדאר ולידאר, כמו גם כוח חישוב נוסף לפי הצורך. כך היא יוצרת עבור יצרניות הרכב נתיב שדרוג שניתן סקלבילי באופן טבעי.
בין שתי החברות הוסכם גם להביא כלי רכב אוטונומיים מלאים לייצור סדרתי. תוכנית זו נועדה לייצר כלי רכב ייעודיים לשם תפעול MaaS ורובוטקסי, אשר מופעלים על ידי פלטפורמת מובילאיי Drive. כלי הרכב התומכים ב-Drive ממנפים ראייה ממוחשבת, לידאר ורדאר (imaging radars) של מובילאי, כשפריסה ראשונית של השירות ללא נהג מיועדת ל- 2026.
שעשוע הוסיף כי "מאז הקמתנו, התמקדנו באספקת יתרונות הנוחות והבטיחות של טכנולוגיית הראייה הממוחשבת בכל רחבי העולם", אמר שעשוע. "קצב החדשנות ללא ספק גדל והיקפו של הסכם זה משקף את הסקלביליות והמודולריות של פורטפוליו המוצרים שלנו, כאשר מערכת הSuperVision- משמשת כגשר למערכות אוטונומיות מלאות הן עבור שוק כלי הרכב הפרטיים והן עבור שוק ה-MaaS".
אזהרת רווח חמורה
באזהרת הרווח שפורסמה בשבוע שעבר ציינו בחברה כי עיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.
הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.
החברה גם פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לרבעון הרביעי של 2023 - החברה צופה שההכנסות יסתכמו בטווח של בין 634-638 מיליון דולר, זאת לעומת תחזית החברה שצפתה הכנסות של בין 623-648 מיליון דולר. הרווח התפעולי דווקא צפוי להיות גבוה יותר מהתחזית, כאשר החברה צופה שהוא יסתכם בין 67-73 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת של 27-44 מיליון דולר.
ברבעון השלישי דיווחה החברה על רווח למניה של 0.22 דולר והכנסות של 530 מיליון דולר לעומת הצפי בוול סטריט לרווח למניה של 0.17 דולר והכנסות של 528.2 מיליון דולר. גם ביחס לרבעון המקביל אשתקד מדובר בשיפור אז הכניסה החברה 450 מיליון דולר והרווח הסתכם ב-0.15 דולר למניה. עיקר הצמיחה יוחס גם לכמות הזמנות גדולה יותר אבל גם לעליה במחיר ממוצע למערכת לכ-53.8 דולר שנובע מעליה במחיר של שבב ה-EyeQ של החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה